וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: לא נטעה שוב בפתיחה מהירה של המשק, למרות הלחצים

29.9.2020 / 18:37

שר הבריאות אמר בתדרוך שערך יחד עם השר לביטחון הפנים ומ"מ המפכ"ל כי רוב הציבור מקשיב להנחיות, "נשחרר את המשק והחיים החברתיים בזהירות הנדרשת מבחינה רפואית". השר אוחנה: המאבק בקורונה הוא הקרב על חיינו, חייבים לעזוב את הוויכוחים

בווידאו: הצהרות שר הבריאות, השר לבט"פ ומ"מ המפכ"ל על אכיפת הסגר/צילום: לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הערב (שלישי) כי הממשלה לא תטעה פעם נוספת בפתיחה מהירה של המשק, זאת לאחר שיוחלט להפחית במגבלות על הציבור. "נשחרר את המשק והחיים החברתיים בזהירות הנדרשת מבחינה רפואית. לא יעזרו שום לחצים ושום לובי", אמר אדלשטיין. סמוך למקום ההצהרה המשותפת נערכה הפגנה, ובזמן דברי השרים נשמעו צעקות וקולות צפירה שהקשו על הנאומים.

במהלך סיור שערך יחד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בתל אביב, התייחס אדלשטיין לפתיחת המשק, ואמר: "עם כל הקושי שבדבר, לא יעזרו לחצים של מגזר זה או אחר, והפער יהיה שבועיים, על מנת שנוכל לדעת יותר טוב מה הייתה ההשפעה - שלילית או חיובית של צעד זה או אחר. זה מאוד חסר לנו בסיבוב הקודם", אמר אדלשטיין. במהלך הסיור השרים בדקו את אכיפת המגבלות.

שר הבריאות ביקש מהציבור להירתם יותר למאבק בקורונה בזמן החגים. "אנחנו צריכים לשמור על הציבור, לא יהיה לנו שוטר שיכנס לכל סוכה. אנחנו כאזרחים צריכים להבין שהההקפדה על הכללים היא לא הקפדה על ההנחיות הבירוקרטיות, זה בידיים של כולנו ובסופו של דבר גם ננצח ביחד", אמר.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. מירי שמעונוביץ', לעמ, אתר רשמי
נשחרר את המשק בזהירות. אדלשטיין בת"א, היום/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ', לעמ

אדלשטיין אמר כי כחלק מפעולות הממשלה להיאבק בהתפשטות הנגיף, הם להחמיר בענישה כלפי מפרי ההנחיות. "שוחחנו עם השר וממלא מקום המפכ"ל על הצורך בהגדלת הקנסות. לא נלך לפעולה שטחית וכוללת, אלא איפה שצריך להחריף את הענישה על ההפרות החמורות ביותר כמו למשל יציאה של חולה מאומת מהבית. על דברים כאלה צריכים לשאת בעונש אמיתי, וצריכים לחשוב מה דינם של עסקים שמפרים את ההנחיות".

"הסגר לא יסתיים תוך כמה ימים", המשיך שר הבריאות. "יכול להיות שיהיו התאמות או שחרורים של מקומות עבודה נוספים, אבל צריך להתרגל למחשבה שזה ייקח שבועות ארוכים. אני מכיר את הדרך לקצר את הסגר. שמירה קפדנית על הבריאות של כמה שיותר אזרחים במדינה ואז משטרת ישראל תוכל לטפל ביד קשה כפי שצריך באותם מפרים בודדים שישארו ולא ירצו להישמע להנחיות. זאת הדרך היחידה. רק ביחד אפשר לנצח את הנגיף, לקצר את הסגר ולחזור לחיים הלא פשוטים אבל האפשריים בצל נגיף הקורונה", הוסיף אדלשטיין.

עוד בוואלה!

נתניהו: הסגר לא יימשך פחות מחודש, וייתכן שהרבה יותר מכך

לכתבה המלאה
השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
"ידענו להתלכד בשעות משבר וחירום". השר אוחנה, הערב/אתר רשמי, -

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר כי המאבק בקורונה הוא הקרב על חיינו, "חייבים לעזוב את הוויכוחים כדי להביס את המגיפה". אוחנה כינה את המאבק במגיפה "מלחמת עולם", והזהיר כי אם הציבור לא יתגייס וישמור על ריחוק חברתי ועל ההנחיות, צפויות השלכות קשות. "אנחנו במלחמה, מדינת ישראל נמצאת במלחמה וזוהי מלחמת עולם. זאת לא מלחמה נקודתית, כל העולם במאבק הזה, זאת מלחמה קשה מאוד עם נזק לנפש ולא פחות מזה לכלכלה" אמר השר.

"מה שמונח על הכף במלחמה הזאת הם רבים מהישגיה של מדינת ישראל משחר הקמתה, שעלולים לרדת לטמיון", הוסיף אוחנה. "כי בלי כלכלה אין מערכת בריאות, אין מערכת רווחה, אין ביטחון ואין ביטחון פנים. הדרך היחידה שלנו להציל את המדינה מקריסת מערכות, היא לעזוב את כל הוויכוחים שאתם שומעים פה ברקע, מעניינים וחשובים ככל שיהיו, ולהתגייס למאבק", אמר אוחנה, בהתייחס להפגנה שנערכה סמוך למקום.

מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. -, דוברות משטרת ישראל
מ"מ מפכ"ל המשטרה כהן, הערב/דוברות משטרת ישראל, -

לדברי השר, "אין ממשלה בעולם שיכולה לעשות זאת בלי שיתוף הפעולה של הציבור. אני בטוח שיש לנו את היכולת לעשות זאת, ידענו להתלכד בשעות משבר וחירום, ואם זו לא עת משבר וחירום - אני לא יודע מה היא". עוד אמר אוחנה כי "בלי קשר למוצא יש איום משותף על כולנו. רובו עומד פה בגבורה, רוב הציבור מקיים את ההנחיות ומשלם מחירים כבדים".

אוחנה חזר על דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות כי הפגנות ההמונים בבלפור הן מדגרות קורונה. "החל מהערב הכנסת תקבל את הצעתנו ולמעשה תקבע שהפגנות יוכלו להתקיים במרחק של אלף מטרים מהבית. הפגנות האלפים האלה, אלפי מפגינים בלי מסיכה, שצועקים ושמצפצפים בזמבורה ומורידים את המסכה, בלשונו של מנכ"ל משרד הבריאות - זה מדגרת קורונה. אין נתונים על הפגנות כי אדם שנדבק לא יודע לומר אם הוא נדבק בעבודה, בהפגנה או באוטובוס בדרך להפגנה. ולכן אין נתונים ספציפיים".

מפגינים מחוץ למשטרת מחוז תל אביב 
במהלך אירוע בהשתתפות שר הבריאות אדלשטיין, השר לבט"פ אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן 29 בספטמבר 2020. תומר נומברג, פלאש 90, פלאש 90
מפגינים מחוץ למסיבת העיתונאים, היום/פלאש 90, תומר נומברג, פלאש 90

לדבריו, בהפגנות בירושלים מתבצעת הפצה של הנגיף. "לא רק שיש המון הדבקות, יש גם אפקט שלילי נוסף. אותם בחורים שנמצאים בבני ברק, אותם מתחתנים שרוצים להתחתן בכפר ערבי, שהם רואים אלפי אנשים מתקהלים ואף אחד לא אוסר את זה, אז הם מבינים שזה בסדר".

גם מ"מ המפכ"ל כהן ביקש מהציבור לשתף פעולה עם ההנחיות. "המשטרה הוכיחה את יכולתה המבצעית בעתות שגרה וחירום, כמו בימי הלחימה כך גם במגפה. מדובר במצב רגיש ועל הציבור להישמע להנחיות, לסייע במאמץ המשותף בליבת התפשטות המגפה", אמר.

לדבריו, "מדיניות האכיפה של המשטרה מפרוץ המגפה ועד היום שיטתית ועקבית תוך שיקול דעת ונחישות למנוע את המשך המגפה שפוגעת בבריאות ובפרנסה, והמאמץ הלאומי כולו. משטרת ישראל פועלת יחד עם חיילי צה"ל לשמור על הביטחון של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully