וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הסגר לא יימשך פחות מחודש, וייתכן שהרבה יותר מכך

עודכן לאחרונה: 29.9.2020 / 20:48

רה"מ אמר בשידור חי בפייסבוק כי המגבלות שהוטלו על הציבור במהלך החגים יימשכו זמן רב יותר ממה שהוחלט בממשלה. "זה לא יהיה מבוסס על זמן, אלא על מספר נדבקים". נתניהו התייחס למחאה נגדו ואמר כי הפגנות הן חלק מהדמוקרטיה, "הבעיה היא פיזור המחלה ותחושת האנרכיה"

בווידאו: נתניהו מתייחס למדדים לסיום הסגר/צילום: דוברות רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי הסגר הכללי שהוטל ברחבי הארץ במהלך החגים יימשך לא פחות מחודש ימים. בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו, ציין נתניהו כי המגבלות שהוטלו על הציבור במסגרת המאבק לגדיעת שרשרת ההדבקה, יימשכו יותר ממה שקבעה הממשלה, והן לא יוסרו עד שיהיה שיפור במצב התחלואה.

"הסגר לא יימשך פחות מחודש ויכול להיות שייקח הרבה יותר זמן. זה לא יהיה מבוסס על זמן, אלא על מספר נדבקים יומיים ומדדים אחרים", אמר ראש הממשלה.

נתניהו התייחס למחאה נגדו ואמר כי הפגנות הן חלק מובנה בדמוקרטיה, אבל הבעיה היא התפשטות המחלה ותחושת האנרכיה שהן יוצרות. "אני רגיל להפגנות, התקפות וביקורות, זה חלק מהחיים בדמוקרטיה, גם אין לי בעיה עכשיו שיפגינו. הם יכולים להפגין במרחק אלף מטר. כל מי שגר במרחק אלף מטר ממעון ראש הממשלה, יכול לעשות את זה. זו לא הבעיה", אמר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ההגבלות יהיו מבוססות על מצב התחלואה. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

לדבריו, "הבעיה היא היציאה מהכללים, פיזור המחלה על ידי תחושת האנרכיה שהדבר הזה מייצר. אי אפשר להאמין שחברי האופוזיציה אומרים לאנשים לסכן את הבריאות שלהם והחיים שלהם. זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. הם בעצם מזלזלים בכל האחרים כשאומרים 'להם מותר, אז למה לי אסור'".

התייחסותו של ראש הממשלה לעניין ההפגנות הגיעה ברקע הדיונים שנערכים בכנסת על אישורן בזמן הסגר. מוקדם יותר ועדת החוקה של הכנסת אישרה את התיקונים "לחוק הקורונה הגדול", ובהם הגבלות לקיום הפגנות במרחב הציבורי בזמן של סגר כללי. כעת, התיקונים יובאו לאישור מליאת הכנסה בקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר לאחר אישור התיקונים טען כי לא ניתן להפריד בין מפגינים ומתפללים. "כל מי שהיה מורה בכיתה יודע שאי אפשר להגיד לילד אחד כן ולשני לא", הסביר. "הבטחנו לדאוג להחרגת חולים ואנשים עם מוגבלויות וקיימנו, גם בהמשך בתקנות נעמוד על כך".

הדבקת שלט על המנורה בסגרת המחאה על החוק לאיסור יציאה להפגנות הגיעה לכנסת, 29 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
התעמתו עם שוטרים. מפגינים מחוץ לכנסת, היום/ראובן קסטרו

במקביל, מאות מפגינים התאספו סמוך למשכן הכנסת והתעמתו עם שוטרים, בעקבות הסרת שלטי מחאה שנתלו על פסל המנורה. המפגינים הגיעו לירושלים ממוקדים שונים בכלי רכב, שהתאחדו לכדי שיירה אחת. הם נסעו בכביש המקיף את הכנסת, צפרו והניפו דגלים וקראו קריאות נגד החמרת ההגבלות על הפגנות. לאחר מכן החלה מחאה סמוך למשכן, אז פרצו העימותים. שלושה מפגינים נעצרו, בהם גם אחד ממובילי המחאה, תת-אלוף (מיל') אסף אגמון.

חרף הדברים שאמר לעוקביו בפייסבוק, לשכתו של ראש הממשלה מסרה אמש כי בדיונים שקיים במהלך כיפור בנושא הקורונה, נתניהו הנחה את מערכת הבריאות לקבוע יעדים ליציאה מדורגת מהסגר לשגרת קורונה, ולהציגם בפני קבינט הקורונה, שצפוי להתכנס מחר. בהודעת לשכתו נמסר גם כי נתניהו הנחה את מערכת הבריאות להכין תכנית פעולה לטיפול ב-1,500 חולי קורונה קשים החל מ-1 באוקטובר.

בתוך כך, ראש הממשלה הוסיף היום לקבינט הקורונה את שרת התחבורה מירי רגב, במקום שר השיכון לשעבר יעקב ליצמן (יהדות התורה) שהתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully