וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,121 אובחנו ביממה האחרונה, כ-15% מהבדיקות חיוביות

עודכן לאחרונה: 29.9.2020 / 9:58

משרד הבריאות עדכן כי סך הנדבקים בישראל עלה ל-233,554 בני אדם, בהם 1,541 מאושפזים בבתי החולים ומתוכם 755 חולים קשה. ביממה החולפת בוצעו 8,105 בדיקות קורונה ומניין המתים עלה ל-1,507. דוח אמ"ן: ישראל עוברת לראשונה את ארה"ב במס' המתים ביום ביחס לגודל האוכלוסיה

בווידאו: אכיפת סגר החגים/צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף ושלומי גבאי; עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 1,121 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-233,554. אתמול התקבלו תוצאות עבור 8,105 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 14.8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 65,025. בבתי החולים מאושפזים 1,541 חולים, מתוכם 207 מונשמים ו-755 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,507 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 3,426 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 25,201, מתוכן 14.2% חיוביות לנגיף.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
כ-15% מהנבדקים - חיוביים. מעבדה לבדיקות קורונה/ראובן קסטרו

מספר החולים החדשים ליום (ממוצע שבועי) בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה - כך עולה מנתוני דוח מרכז המידע והידע של אמ"ן. כך, בעוד מספר החולים החדשים ביום למיליון איש בישראל הוא יותר מ-600, מדינות כמו בריטניה, אוסטריה, דרום קוריאה, איטליה, צרפת וארצות הברית נמצאות מתחת ל-200 חולים. כמו כן, לראשונה, ישראל עוברת את ארצות הברית במספר המתים ליום מקורונה, ביחס לגודל האוכלוסיה: בעוד שיעור המתים בארצות הברית ביום הוא 3-2 למיליון איש, בישראל הוא 4-3.

דוחות מרכז המידע והידע מופקים מדי יום בידי אגף המודיעין בצה"ל על בסיס נתוני התחלואה של משרד הבריאות. המסמכים נעשים לבקשת משרד הבריאות, אולם לדברי המנכ"ל פרופ' חזי לוי, המלצותיהם נשקלות לצד אחרים. חרף העובדה שמדובר במסמך רשמי, הוא אינו מתפרסם על ידי משרד הבריאות או צה"ל, ומודלף לתקשורת על ידי גורמים שונים. מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי אף גוף מהשניים לא מוכן לקחת אחריות על פרסומו.

ברקע כניסתו של הסגר בעקבות העלייה בתחלואה | 
מחסום משטרתי בתל אביב 25 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
דיון נוסף בהחמרת הצעדים. אכיפת הסגר בערב יום הכיפורים/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה יתכנס מחר לדון בהמשך הסגר ובצעדים לבלימת התפשטות הקורונה. מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בצאת יום הכיפורים כי הוא הנחה את מערכת הבריאות להכין תכנית פעולה לטיפול ב-1,500 חולי קורונה קשים החל מ-1 באוקטובר.

עוד נמסר מלשכתו של ראש הממשלה כי נתניהו קיים לפני יום כיפור סדרת דיונים בנושא הקורונה. במהלך הדיונים הנחה נתניהו את מערכת הבריאות לקבוע יעדים ליציאה מדורגת מהסגר לשגרת קורונה, ולהציגם בפני הקבינט.

בישיבת הקבינט יעודכנו השרים בתהליך פיתוח החיסון וההצטיידות בו, וכן בסוגיית הרכישה והשימוש בבדיקות מהירות לקורונה. עוד ידון הקבינט תכנית להכנת מערכת החינוך להפעלה בצל הקורונה ובתכנית ההגנה והסיוע לאוכלוסיית הקשישים.

עד 11 באוקטובר:

  • מגבלת יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים
  • איסור שהייה בביתו של אדם אחר
  • איסור שהייה בחופי הים, למעט לצורך פעילות ספורט (כולל שחייה)
  • השבתת כלל מקומות העבודה, כולל שווקים, למעט עסקים חיוניים
  • מגבלת התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח ו-10 במבנה סגור
  • הפגנות ותפילות עד 20 משתתפים בשטח פתוח, במרחק ק"מ מהבתים
  • הגבלת מספר הנוסעים ברכב עד 3 בני אדם, לא כולל אנשים שגרים יחד
  • התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת
  • סגירת כלל ענפי הספורט למעט משחקים בינלאומיים

הסגר הכללי נכנס לתוקף ביום שישי האחרון בשעה 14:00, ויימשך עד אחרי שמחת תורה ב-11 באוקטובר. במסגרת המגבלות, חל איסור יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים. במגבלת הקילומטר, לא ניתן יהיה לשהות בביתו של אדם אחר שלא למטרה מותרת.

עם זאת, ניתן לצאת מעבר למרחק של קילומטר ממקום המגורים למטרת הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו, הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים חיוניים, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפולים רפואיים, פסיכולוגיים וטיפולי רפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד). תותר גם יציאה לכנסת, להליך משפטי ולתרומת דם, וכן לצורך פעילות ספורט ליחידים.

מספר הנוסעים המותר ברכב הוא עד שלושה בני אדם, למעט אנשים הגרים יחד, ועוד נוסע אחד בכל ספסל אחורי נוסף. כמו כן, תותר התקהלות של עד 20 איש בלבד בשטחים פתוחים ועד עשרה בחללים סגורים.

אימון  יחידת ״רפאים״ - היחידה הרב-ממדית, 
 בפיקוד מפקד היחידה, סגן-אלוף ע׳, בהובלת ״עוצבת האש״ בפיקודו של תת-אלוף ירון פינקלמן וזרוע היבשה בפיקודו של אלוף יואל סטריק.. דובר צה"ל
עוצר יציאות החל מהיום. כוכבי/דובר צה"ל

במקביל, בצה"ל יחל היום עוצר יציאות של עד חודש ללוחמים ולחיילים בהכשרות, במטרה למנוע את התפשטות המגיפה בשורות הצבא, בהתאם להנחיית הרמטכ"ל אביב כוכבי. חריגות יאושרו בסמכות מפקד בדרגת אלוף בלבד.

החיילים נדרשו להתייצב הבוקר לבסיסים כשהם ערוכים לשהות ארוכה. בבסיסים הפתוחים, הונחו החיילים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא מפגשים ביניהן, כשחלק מהחיילים יישארו באופן זמני במתקנים הצבאיים למשך כמה ימים. הרמטכ"ל אף הנחה לצמצם גם היציאות של משרתי הקבע באופן משמעותי, לאחר שתחקירים אפידמיולוגיים שנעשו בתוך הצבא הצביעו על כך כמקור להדבקות, ואישר לאגפים השונים בצבא להחמיר את ההנחיות כראות עיניהם, בהתאם להתפתחויות בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully