וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: מניין המתים בעולם חצה את רף המיליון

עודכן לאחרונה: 29.9.2020 / 7:31

מספר מקרי המוות מהנגיף בעולם הגיע לעוד שיא מפוקפק, כשבראש רשימת המדינות עם התמותה הגבוהה ביותר ארצות הברית, בה מתו מעל 200 אלף חולים, אחריה ברזיל עם יותר מ-140 אלף ובמקום השלישי הודו, בה גבתה המגיפה את חייהם של יותר מ-95 אלף בני אדם

בווידאו: מניין החולים בקורונה בעולם חצה את המיליון/צילום: רויטרס

מניין המתים מנגיף הקורונה ברחבי העולם חצה את רף המיליון - כך עלה הלילה (שלישי) מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. המדינה עם מספר המתים הגבוה ביותר היא ארצות הברית עם יותר מ-200 אלף מקרים, והיא גם מובילה בנתוני ההדבקה עם יותר משבעה מיליון נשאי קורונה מאומתים.

אחריה נמצאת ברזיל עם יותר מ-140 אלף מתים והודו עם יותר מ-95 אלף מקרי מוות. במקסיקו מתו עד כה יותר מ-76 אלף בני אדם, בבריטניה יותר מ-42 אלף, ובאיטליה נרשמו כ-36 אלף מקרי מוות מהנגיף. מספר גבוה של מתים מקורונה נרשם גם בפרו, שם סך מקרי המוות גבוה מ-32 אלף, ובצרפת ובספרד מתו יותר מ-31 אלף בני אדם מהנגיף בכל מדינה.

צוות קברנים בבית קברות בריו דה ז'ניירו, 19 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
מקום שני בעולם. קברנים בחליפות מיגון בבית קברות בברזיל, יוני/רויטרס, רויטרס

המגיפה התפרצה בחודש דצמבר האחרון בעיר ווהאן שבסין, ועד כה נדבקו ברחבי העולם יותר מ-33.2 מיליון בני אדם. אחרי ארצות הברית שמובילה עם שבעה מיליון נדבקים, נמצאת הודו עם יותר משישה מיליון נשאי קורונה מאומתים. בברזיל אובחנו יותר מ-4.8 מיליון איש כחיוביים לקורונה, וברוסיה יותר מ-1.1 מיליון.

מתפללים ממוגנים, בטקס שריפת גופת אב המשפחה, שמת מנגיף הקורונה בגוהאטי שבהודו. 28 בספטמבר 2020.. אי-פי, AP
יותר מ-95 אלף מתים. שריפת גופה של חולה קורונה בגוהאטי שבהודו, אתמול/AP, אי-פי

נתון גבוה של נדבקים נרשם גם בקולומביה, שם חצה מספר המאובחנים בנגיף את רף ה-813 אלף, ובפרו נמצאו יותר מ-805 אלף חיוביים. בספרד נדבקו יותר מ-748 אלף בני אדם, במקסיקו אובחנו יותר מ-730 אלף, וכן יותר מ-711 אלף נמצאו חיוביים לקורונה בארגנטינה.

בדרום אפריקה נדבקו יותר מ-670 אלף בני אדם, בצרפת יותר מ-577 אלף, בצ'ילה כמעט 460 אלף, באיראן אובחנו כ-450 אלף נשאי קורונה, ובבריטניה יותר מ-441 אלף נמצאו חיוביים לנגיף.

שני אנשים עם מסכת מגן מול קבר של אמם שמתה מנגיף הקורונה באיראן. 08 במאי 2020. AP
יותר מ-450 אלף נדבקים. קבר של אישה שמתה מקורונה באיראן, מאי/AP

המומחה הבכיר למקרי חירום של ארגון הבריאות העולמי, מייק ראיין, אמר כי מספר המתים מקורונה גבוה ממיליון. "הנתונים המדווחים כרגע מייצגים ככל הנראה מספר נמוך מסך הנדבקים והמתים מהנגיף", הסביר ראיין. "כשסופרים משהו, אי אפשר לעשות את זה באופן מושלם. המספרים האמיתיים ככל הנראה גבוהים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully