וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק ב-23 מדינות: מניין הנדבקים בקורונה בארה"ב עבר את ה-7 מיליון

40 אלף אזרחים אמריקנים שאובחנו בנגיף מדי יום בשבועות האחרונים הביאו לחציית הרף, והותירו את ארצות הברית בראש הרשימה העולמית עם יותר מחמישית מכלל המקרים. כמעט במחצית מהמדינות נרשמה עלייה במספר המקרים, שלפי ההערכות נובעת מפתיחת בתי הספר והאוניברסיטאות

בווידאו: מיצג לזכר קורבנות הקורונה בארה"ב/צילום: רויטרס

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית עבר את השבעה מיליון, יותר מ-20% מכלל המקרים העולמיים - כך עלה הלילה (שבת) מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. זאת בעקבות זינוק במספר המאובחנים במדינות המערב התיכון, כשדקוטה הדרומית והצפונית דיווחו על העלייה הגדולה ביותר.

חציית הרף התרחשה כמה ימים לאחר שבמדינה נרשמו יותר מ-200 אלף מתים מהנגיף, המספר הגבוה ביותר בעולם. מדי יום, יותר מ-700 אזרחים מתים מקורונה בארצות הברית.

קליפורניה עומדת בראש הרשימה עם יותר מ-800 אלף מאובחנים עד כה, ואחריה טקסס, פלורידה וניו יורק. 23 מהמדינות דיווחו על עלייה במספר המקרים ביחס לשבוע שעבר.

מתחם בדיקות קורונה בניו יורק, ארצות הברית, 17 בספטמבר 2020. רויטרס
חמישית מכלל המקרים העולמיים. מתחם בדיקות בניו יורק בשבוע שעבר/רויטרס

כל מדינות המערב התיכון, למעט אוהיו, דיווחו על יותר מקרים בארבעת השבועות האחרונים מאלה שקדמו להם, בהובלת דקוטה הדרומית והצפונית. בדקוטה הדרומית נראתה העלייה החדה ביותר עם 8,129 נדבקים חדשים, 166% ביחס לשבועות הקודמים, בעוד בדקוטה הדרומית מספר המקרים הכפיל עצמו - 8,752 בהשוואה ל-4,243 בתקופה המקבילה בחודש אוגוסט.

המקרים החדשים עלו בשבוע האחרון אחרי שירדו במשך שמונה שבועות רצופים. מומחים בתחום הבריאות מאמינים שהזינוק אירע בעקבות הפתיחה המחודשת של בתי הספר והאוניברסיטאות, כמו גם זו של מסיבות יום העבודה השנתי. עשר מדינות דיווחו על שיאים יומיים במספרי המאובחנים בחודש האחרון, ורק בחמישי התקבל עדכון דומה ממונטנה, דקוטה הדרומית ויוטה.

עוד בוואלה!

הגל השני באירופה: שיא במספר החולים בבריטניה, דנמרק האריכה את ההגבלות

לכתבה המלאה
מחקר על חיסון לקורונה בפלורידה, ארצות הברית, 24 בספטמבר 2020. רויטרס
40 אלף מדי יום. מחקר על חיסון קורונה בפלורידה, שלשום/רויטרס

מחקר שנערך על ידי חוקרים מהאוניברסיטאות צפון קרוליינה, וושינגטון ואינדיאנה וממכללת דיווידסון העלה שייתכן כי פתיחת הקמפוסים לקראת סוף הקיץ הובילה ליותר מ-3,000 מקרים נוספים של קורונה בארצות הברית מדי יום בשבועות האחרונים.

מספר המקרים המאומתים במדינה הוא הגבוה ביותר בעולם, כשאחריה ניצבות הודו עם 5.7 מיליון וברזיל עם יותר מ-4.6 מיליון.

ממוצע המאובחנים היומי בארצות הברית עומד כעת על 40 אלף. המומחה הבכיר למחלות זיהומיות במדינה, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר כי הוא מעוניין לראות את המספר יורד לפחות מעשרת אלפים מדי יום לפני שתגיע עונת השפעת באוקטובר.

מומחי הבריאות והנשיא דונלד טראמפ הציגו השקפות שונות על המשבר. טראמפ, שינסה להיבחר לכהונה נוספת ב-3 בנובמבר, טען בתחילת החודש כי ארצות הברית "מאגפת" את המשבר. פאוצ'י לעומתו אמר יום לאחר מכן כי הנתונים מדאיגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully