וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחמישית מכלל העולם: יותר מ-200 אלף מתים מקורונה בארה"ב

22.9.2020 / 20:34

ציון הדרך העגום נחצה אחרי כ-800 מתים בממוצע בשבוע. כ-6.9 מיליון אמריקנים אובחנו חיוביים לנגיף, אך טראמפ טוען שהוא עשה עבודה "פנומנלית". טיפולו בווירוס פגע בתמיכה בו לפני הבחירות, והוא מפגר בכל הסקרים המרכזיים אחרי ביידן

בווידאו: מיצג לזכר קורבנות הקורונה בארה"ב/צילום: רויטרס

מספר המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית חצה היום (שלישי) את ה-200 אלף, יותר מכל מדינה אחרת בעולם, בפער ניכר, וכחמישית מכלל מקרי המוות הגלובליים. לפי חישוב של רויטרס, מספר המתים הממוצע בשבוע בארצות הברית הוא כ-800. השיא היומי היה ב-15 באפריל, אז 2,806 איש מתו מהווירוס.

בחודשים הראשונים של המגיפה, מספר של 200 אלף מתים נתפס על ידי רבים כרף המקסימלי בארצות הברית. "המחשבה על 200 אלף מתים היא מאוד מדכאת, ובכמה היבטים לא תיאמן", אמר לרשת CNN ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר למגיפות בארצות הברית. פאוצ'י אמר כי ארצות הברית לא חייבת להיקלע למצב קשה במהלך חודשי החורף הקרים, אך הוא הביע חשש מכך שבחלקים מסוימים במדינה האמצעים לשמירה על בריאות הציבור לא מיושמים.

אתמול טען הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ שהוא עשה "עבודה פנומנלית" מול הנגיף, שאובחן בקרב כ-6.9 מיליון אמריקנים.

"זה למעשה לא משפיע על אף אחד", טען טראמפ, ללא ביסוס, בעצרת בחירות באוהיו שקיים בלילה האחרון. "זה משפיע בעיקר על מבוגרים עם בעיות לב ועם בעיות אחרות". הנשיא הודה בריאיון שהעניק לעיתונאי בוב וודוורד שהוא המעיט במכוון בחומרת הווירוס בתחילת ההתפרצות כי הוא לא רצה "ליצור פאניקה".

קברנים נושאים את ארון הקבורה של חולה קורונה. ניו יורק, ארצות הברית. 7 באפריל, 2020. AP
צוותים רפואיים קוברים אדם שמת מקורונה בניו יורק, אפריל/AP

עם פחות מחודש וחצי עד לבחירות ב-3 בנובמבר, טראמפ מפגר אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן בכל הסקרים הארציים המרכזיים, והם ראש בראש בכמה מדינות מפתח. הטיפול של טראמפ במגיפה והמכה הכלכלית שהגיעה בעקבותיה פגעו בתמיכה בו בקרב מצביעים רבים.

טראמפ אמר כי מניין המתים הוא "דבר נורא", אך האשים את סין ואמר שהיא "הייתה צריכה לעצור" את הנגיף. לדבריו, לולא פעל כפי שפעל, "היו יכולים להיות שניים, שניים וחצי שלושה מיליון" מתים. הנשיא פקפק לאורך המגיפה בעצמות המומחים, וסירב לתמוך בחובת מסיכה וקיים עצרות גדולות שם מעט מאוד אנשים היו עם כיסוי על פניהם.

ביידן, שנוהג לחבוש מסיכה באירועים פומביים ואמר כי הוא יורה על עטייתן, הזהיר נגד שחרור מהיר של חיסון לנגיף. "תנו לי להיות ברור: אני סומך על חיסונים, אני סומך על מדענים, אבל אני לא סומך על דונלד טראמפ", הדגיש. טראמפ אמר בכמה הזדמנויות כי ייתכן שיהיה חיסון לפני הבחירות ב-3 בנובמבר, אך רבים מודאגים מהכנסת שיקולים פוליטיים לנושא.

עוד בוואלה!

טראמפ בנאום מוקלט לעצרת הכללית: "האו"ם צריך להעניש את סין על הקורונה"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך עצרת תמיכה במון, פנסילבניה, ארה"ב, 22 בספטמבר 2020.. רויטרס
סבור שעשה עבודה טובה מול הקורונה. טראמפ/רויטרס

מכון הבריאות של אוניברסיטת וושינגטון מעריך כי עד סוף השנה ימותו 378 אלף אמריקנים מהנגיף, עם כ-3,000 מתים ביום בחודש דצמבר. לפי הנתונים של ה-CDC, יותר מ-70% מהמתים בארצות הברית היו בני 65 ומעלה.

בשבועיים האחרונים, רוב המתים מקורונה נרשמו בטקסס ובפלורידה, ואחריהן בקליפורניה. שלוש המדינות - המאוכלסות ביותר בארצות הברית - רשמו את רוב הנדבקים, והן עקפו את ניו יורק, שהייתה מוקד ההתפרצות הראשוני. על פי נתוני רויטרס, שישה מכל עשרת אלפים תושבים בארצות הברית מתו מקורונה - אחד השיעורים הגבוהים ביותר במדינות המפותחות בעולם.

אחרי ארצות הברית, בברזיל יש את מספר המתים השני בגובהו בעולם, עם יותר מ-137 אלף. הודו שלישית, עם שיעור התמותה היומי הגבוה ביותר בעולם בשבוע החולף. מספר המתים הכולל מתקרב למאה אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully