וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בנאום מוקלט לעצרת הכללית: "האו"ם צריך להעניש את סין על הקורונה"

עודכן לאחרונה: 22.9.2020 / 22:37

המגיפה הובילה לכך שהאירוע השנתי מתקיים במתכונת וירטואלית בלבד, וכל מנהיג שלח נאום מוקלט מראש. "ממשלת סין, וארגון הבריאות העולמי שלמעשה נשלט על ידה, שיקרו כשהכריזו שאין הדבקה בין בני אדם". נשיא סין אמר בתגובה: "יש לדחות כל טענה על הפיכת המגיפה לפוליטית"

בווידאו: טראמפ דורש בנאום בעצרת הכללית להעניש את סין על הקורונה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) בנאום מוקלט לעצרת הכללית כי "האו"ם צריך להעניש את סין על הקורונה". המגיפה הובילה לכך שהאירוע השנתי מתקיים במתכונת וירטואלית בלבד, וכל מנהיג שלח נאום מוקלט מראש. הנשיא האמריקני הקליט אתמול את הנאום בבית הלבן.

"ממשלת סין, וארגון הבריאות העולמי שלמעשה נשלט על ידה, שיקרו כשהכריזו שאין הדבקה בין בני אדם", אמר טראמפ, לפי קטעים שפורסמו לפני שידור הנאום. "מאוחר יותר, הם טעו באומרם כי אנשים ללא סימפומים לא יפיצו את המגיפה... האו"ם חייב להטיל על סין אחריות על מעשיה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום מוקלט בעצרת האו"ם. 22 בספטמבר 2020. רויטרס
"להעניש את סין". הקרנת הנאום במושב העצרת הכללית/רויטרס

טראמפ הבטיח להפיץ חיסון לנגיף, ואמר "אנחנו ננצח את הווירוס ונסיים את המגיפה", מה שיוביל, לדבריו, לעידן חדש של שגשוג, שיתוף פעולה ושלום.

הנשיא, המבקר לעתים קרובות של האו"ם, אמר גם כי אם הארגון שואף לפעול ביעילות, עליו להתמקד "בבעיות האמיתיות של העולם", כגון "טרור, דיכוי נשים, עבודות כפייה, סחר בסמים, סחר בבני אדם ובמין, רדיפה על רקע דת וטיהורים אתניים של מיעוטים דתיים".

עוד בוואלה!

האו"ם מציין 75 שנה בצל הקורונה, והשאלות לגבי יעילותו גדולות מתמיד

לכתבה המלאה
נשיא סין, שי ג'ינפינג באירוע הוקרה בבייג'ינג 
לתפקודה של סין במאבק נגד הקורונה 8 בפסטמבר 2020. AP
"לא מעוניינים לפתוח במלחמה קרה או חמה עם אף מדינה". נשיא סין/AP

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר בתגובה בעצרת האו"ם כי יש לדחות כל טענה על הפיכת מגיפת הקורונה לפוליטית. "אנחנו צריכים להגביר את הסולידיות בין המדינות", אמר הנשיא. "העולם צריך לתת לארגון הבריאות העולמי את ההובלה הבינלאומית למאבק בקורונה".

נשיא סין הוסיף כי הוא אינו מעוניין לפתוח "במלחמה קרה או חמה" עם אף מדינה. "נמשיך לצמצם חילוקי דעות ולפתור סכסוכים עם אחרים באמצעות דיאלוג ומשא ומתן", אמר הנשיא שי בנאום מקולט ששלחת לעצרם האו"ם.

מאוחר יותר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר בנאומו המוקלט ששודר בעצרת האו"ם כי יש לחזק את ארגון הבריאות העולמי כדי לתאם התגובה העולמית למגיפה. פוטין אף הציע לקיים כנס בנושא שיתוף פעולה לגבי החיסונים. "אנו מציעים לערוך כנס מקוון ברמה גבוהה בקרוב למדינות המעוניינות בשיתוף פעולה בפיתוח חיסונים נגד וירוס," אמר פוטין. "מוכנים לחלוק ניסיון ולהמשיך לשתף פעולה עם כל המדינות והגופים הבינלאומיים, כולל באספקת החיסון הרוסי שהוכיח עצמו אמין, בטוח ויעיל למדינות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully