וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר בניו יורק נאשם בריגול לטובת סין

22.9.2020 / 11:18

ביימדג'י אנגוואנג, שנולד בסין וקיבל אזרחות אמריקנית, נעצר ומואשם שעקב אחרי אזרחים סינים באזור ניו יורק וחיפש מקורות מודיעיניים בקרב הקהילה הטיבטית. "אמר למפעילו שהוא רצה להתקדם כדי להביא תהילה לסין"

בווידאו: סימולציה של מפציצים סינים תוקפים בסיס אמריקני/צילום: חיל האוויר הסיני

שוטר במשטרת ניו יורק נעצר באשמת ריגול לטובת סין - כך אמרו אתמול (שני) תובעים פדרלים. ביימדג'י אנגוואנג, בן 33, ששירת גם כחייל מילואים בצבא ארצות הברית, נעצר נעצר בביתו בלונג איילנד והובא לבית משפט בברוקלין.

"זו ההגדרה של איום מבפנים", מסר בהצהרה וויליאם סוויני, סגן ראש לשכת ה-FBI בניו יורק. הוא אמר כי אנגוואנג, שנולד בסין וקיבל אזרחות בארצות הברית, פעל בשירות ממשלה זרה, שיקר כדי לקבל סיווג והשתמש בתפקידו ב-NYPD כדי לעזור לניסיונות החתרניים והלא חוקיים של ממשלת סין לגייס מקורות מודיעינים.

לפי האישומים נגדו, אנגוואנג פעל כסוכן מאז 2014 לפחות. הוא הואשם גם בהונאת רשת ובהצהרות כוזבות. הוא דיווח לאנשי הקונסוליה הסינית על פעילותם של אזרחים סינים באזור ניו יורק וחיפש אחרי מקורות מודיעיניים פוטנציאליים בקרב הקהילה הטיבטית המקומית.

ביימדג'י אנגוואנג, שוטר מניו יורק שמואשם בריגול עבור סין. -, אתר רשמי
שיקר כדי לקבל סיווג. אנגוואנג/אתר רשמי, -

בנוסף לכך, הוא אמר למפעיל שלו בממשלת סין כי הוא רוצה להתקדם במשטרת ניו יורק כך שהוא יכול לסייע לסין ולהביא "תהילה לסין".

הקונסוליה הכללית של סין בניו יורק אמרה כי עובדיה "ממלאים את חובותיהם בהתאם לחוק הבינלאומי ולחוק של ארצות הברית", ותיארה את פועלם כללא רבב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully