וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן CIA לשעבר נאשם בריגול לטובת סין

18.8.2020 / 11:43

אלכסנדר יוק צ'ינג מה, בן 67, נעצר באשמת קשירת קשר עם קרוב משפחה להעביר מידע מסווג לגורמי מודיעין סיניים. אותו קרוב משפחה עבד גם הוא בעבר ב-CIA, אך לא הועמד לדין בשל גילו המתקם ומצבו הבריאותי

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

סוכן CIA לשעבר נעצר והואשם בריגול עבור סין במסגרת מזימה שבו היה מעורב גם קרוב משפחה שלו, שעבד אף הוא בסוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית - כך הודיע משרד המשפטים האמריקני, על רקע המשך המאבק האמריקני בפעולות הריגול הסיניות.

לפי ההודעה, אלכסנדר יוק צ'ינג מה, בן 67, נעצר ביום שישי באשמת קשירת קשר עם קרוב משפחה להעביר מידע מסווג לגורמי מודיעין סיניים. אתמול (שני) נחשף כתב האישום נגד מה, שלו יש אזרחות אמריקנית. הוא החל לעבוד ב-CIA ב-1982, עם סיווג סודי ביותר. התביעה אמרה כי הוא עזב את הסוכנות ב-1989 ועבר לשנגחאי, לפני שהגיע להווארי ב-2001.

אותו קרוב משפחה, ששמו לא נחשף, עבד ב-CIA אך פרש ב-1983, אחרי טענות שהם השתמשו בעמדותיהם הרשמיות כדי לעזור לאזרחים סינים להיכנס לארצות הברית. התובעים בתיק אמרו כי ב-1998 , קרוב המשפחה הורשע במתן הצהרות שווא, אולם בתיק הזה הוא לא עמד לדין בשל גילו המתקדם - 85 ומחלה קוגניטיבית מתקדמת.

מטה ה- CIA  המרכזי, וירג'יניה, ארה"ב. ינואר 2017. AP
ארה"ב הגבירה את המאבק בריגול הסיני. מטה ה-CIA/AP

התובעים אמרו כי מה החל לעבוד עבור סין במרץ 2001, כשהוא וקרוב משפחתו סיפקו מידע לסין על עובדי הסוכנות, מבצעיה ושיטותיה להסתרת תקשורת. הוא תועד בפגישה שבה נראה סופר 50 אלף דולר במזומן עבור המידע שהעביר. כשהגיע להווארי, הוא ניסה להתגייס ל-FBI כדי לקבל גישה מחודש למידע מסווג שאותו יוכל להעביר למפעיליו הסינים.

לפי כתב האישום, לשכת ה-FBI בהונולולו שכרה אותו בתור בלשן ב-2004. ב-CIA וב-FBI סירבו להגיב מדוע לקח כל כך הרבה זמן לעצור אותו. עורך דינו, קרייג ג'רום, לא הגיב לפניות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully