וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת לשעבר של פנס תצביע לביידן: "טראמפ לא לקח ברצינות את הקורונה"

18.9.2020 / 14:12

אוליביה טרוי, שהייתה בין מארגני כוח המשימה של הבית הלבן למגיפה, אמרה כי לנשיא הרפובליקני לא אכפת מדבר פרט לעצמו: "הוא אמר שייתכן שהנגיף הוא דבר טוב כי הוא לא יצטרך ללחוץ ידיים של אנשים מגעילים". הנשיא אמר כי לא פגש בה, וכי היא פוטרה ושלחה מכתב בשבחי הממשל

בווידאו: קמלה האריס באירוע קמפיין בחירות בפלורידה/צילום: AP, עריכה: ניר חן

יועצת לשעבר של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמרה כי היא מתכננת להצביע למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. בסרטון שפורסם אתמול (חמישי) על ידי הקבוצה "רפובליקנים מצביעים נגד טראמפ", תקפה אוליביה טרוי את תגובת הממשל מגיפת הקורונה. היא הייתה בין אנשי הצוות שארגנו את כוח התגובה של הבית הלבן למגיפה, שבראשו עמד פנס.

בסרטון, אמרה טרוי, תומכת ותיקה של הרפובליקנים, כי הממשל ידע כבר באמצע פברואר שהנגיף יתפתח למגיפה גדולה בארצות הברית. "אבל הנשיא לא רצה לשמוע זאת משום שהחשש הגדול ביותר שלו היה שמדובר בשנת בחירות, ושזה ישפיע על מה שהוא הגדיר בתור הצלחותיו", אמרה.

לדבריה, זה היה מבהיל לראות את טראמפ, שהודה בריאיון לעיתונאי בוב וודוורד על שהמעיט במכוון בסכנה הנשקפת מהנגיף עוד בשלבים הראשונים של ההתפרצות, מכנה זאת "תרמית" ואומר שהכול יהיה בסדר.

"האמת היא שלא אכפת לו משום דבר אלא מעצמו", היא אמרה בסרטון. "אילו הנשיא היה לוקח ברצינות את הנגיף הזה, הוא היה מאט את התפשטות הנגיף, הוא היה מציל חיים". יותר מ-195 אלף איש מתו מקורונה בארצות הברית, יותר מבכל מדינה אחרת בעולם. לדברי טרוי, באחד המפגשים שעסקו בתגובה לנגיף אמר טראמפ כי ייתכן שהוא "דבר טוב" משום שהוא לא יצטרך עוד ללחוץ את ידיהם של "האנשים המגעילים האלו".

אוליביה טרוי בישיבת ממשל עם הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס. הבית הלבן, אתר רשמי
בבית הלבן מתנערים ממנה. טרוי בישיבה עם טראמפ ופנס/אתר רשמי, הבית הלבן

טרוי אמרה כי היה זה כבוד עבורה לשרת בבית הלבן, אך היא התחבטה בשאלה אם נוכחותה שם בעלת השפעה מאחר שהמדיניות של הנשיא פגעה במאמצי הממשל לבלום את הנגיף. "זה היה נורא", אמרה. "זה היה מפחיד".

טראמפ אמר לכתבים שהוא מעולם לא פגש את טרוי, אף שבתמונות שפרסם בעבר הבית הלבן היא נראתה משתתפת בפגישות שכללו את הנשיא. הוא אמר כי היא פוטרה, אבל כתבה "מכתב יפה" על הממשל עם עזיבתה. במכתב, שפורסם על ידי הבית הלבן, אמרה טרוי כי היה זה "כבוד גדול" לעבוד בצוות התגובה לנגיף הקורונה, אולם היא לא אמרה דברים בשבחם של טראמפ או פנס.

סגן הנשיא אמר כי נשמע שדבריה הם של עובדת מתוסכלת, שמשחקת בפוליטיקה במהלך שנת בחירות. בבית הלבן אמרו כי טרוי לא הייתה בעל תפקיד ישיר בכוח המשימה נגד הקורונה וכי היא נפגשה עם טראמפ באופן אישי. הדובר ג'אד דיר אמר כי הצהרותיה "לא מדויקות לחלוטין".

ביידן, שמוביל על טראמפ בסקרים, מתמקד במהלך הקמפיין שלו בתגובה של טראמפ למגיפה. הוא הבטיח לגבש תכנית לאומית אם ייבחר ב-3 בנובמבר, והלילה הזהיר מפני הבטחותיו של הנשיא על חיסון קרב ובא. במפגש עם בוחרים במוסיק, פנסילבניה, הוא קרא לסמוך על המדענים ולא על טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully