וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייקון סיני שכינה את הנשיא "ליצן" על טיפולו בקורונה נשלח ל-18 שנות מאסר

בית משפט בבייג'ינג הרשיע בעבירות שחיתות את רן ז'יקיאנג, מבקר חריף של השליט שי. הוא נעלם במרץ, אחרי מאמר ביקורתי על המשטר, ו"הודה בפשעיו". המפלגה הקומוניסטית משתמשת בחקירות שחיתות כדי להשתיק מתנגדי משטר

בווידאו: נשיא סין מחלק מדליות לגיבורי הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בית משפט סין גזר 18 שנות מאסר על רן ז'יקיאנג, טייקון נדל"ן לשעבר ומבקר של הנשיא שי ג'ינפינג, באשמת עבירות שחיתות. בית משפט בבייג'ינג פרסם היום (שלישי) את גזר הדין באתר הרשמי שלו, ובו נאמר כי רן בן ה-69 "הודה מרצונו" בכל העבירות נגדו. הוא לא יערער על העונש.

רן, שכינה את שי "ליצן" על טיפולו במגיפת הקורונה, הושם תחת חקירה באפריל בשל "עבירות חמורות על המשמעת ועל החוק". הוא נעלם במרץ אחרי שפרסם מאמר ביקורתי על המפלגה הקומוניסטית ועל הטיפול בקורונה, ומקורביו סיפרו שהם "חרדים מאוד" לגורלו. ארגוני זכויות אדם מאשימים את הרשויות בשימוש בעבירות שחיתות כדי להשתיק את מתנגדי המשטר.

רן ז'יקיאנג, טייקון נדל"ן לשעבר ומבקר של נשיא סין שי ג'ינפינג. AP
תיאר את הנשיא כ"ליצן שחושב שהוא קיסר". רן ז'יקיאנג/AP

הטייקון לשעבר, שעמד בראש חברת הנדל"ן הממשלתית הואיואן, ננקס גם ב-4.2 מיליון יואן. במאמר שפרסם ב-23 בפברואר אחרי נאום של שי, הוא לא הזכיר את השליט בשמו המפורש, אך אמר כי יש "משבר ניהול" במפלגה. הוא תיאר בעקיפין את שי "לא בתור קיסר המציג את 'בגדיו החדשים', כי אם ליצן ערום שמתעקש להמשיך להיות קיסר".

"המציאות שנחשפת במגיפה הזאת היא שהמפלגה מגנה על האינטרסים שלה, שבכירי הממשל מגנים על האינטרסים שלהם, ושהמונרך מגן רק על המעמד והאינטרסים של הליבה", כתב.

ב-2016 רן היה במעצר בית למשך שנה בשל ביקורת על מדיניות הממשלה. חשבונותיו ברשתות החברתיות, שמשכו עשרות מיליוני עוקבים, נסגרו. מאז עליית שי לשלטון ב-2012, המשטר החריף את דיכוי מתנגדיו ומאות פעילים ועורכי דין נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully