וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שוטרים פשטו על בית בבייג'ינג. היעד: פרופסור המתנגד לנשיא סין

מכריו של חו ז'האנגרון סיפרו כי עשרה כלי רכב הגיעו לבית מגוריו בבירה, החרימו את מחשבו וחפצים אחרים ולקחו אותו עמם

צילום: רויטרס

פרופסור סיני, שידוע בעמדותיו הביקורתיות נגד המנהיג שי ג'ינפינג, נעצר היום (שני) על ידי המשטרה. לפי מכריו של חו ז'האנגרון, שדיברו עם הגרדיאן בעילום שם, כ-20 שוטרים הגיעו בעשרה כלי רכב למקום מגוריו בבייג'ינג ועצרו אותו. יותר מעשרה מהם נכנסו לביתו, החרימו את המחשב שלו וחפצים נוספים ולקחו אותו עמם.

אחרי שפרסם כמה מתקפות פומביות על הנהגת סין, חו הושם תחת מעצר בית והגישה שלו לאינטרנט נותקה. לפי חבריו, הוא הוחזק בביתו מאז 30 ביוני, לקראת יום השנה להקמת המפלגה הקומוניסטית של סין וכן העברת השליטה הבריטית על הונג קונג אל בייג'ינג. הוא שוחרר ממעצר בית בשבת.

"הוא אינטלקטואל שביקר את הרשויות והטיל ספק בלגיטימיות שלהם בצורה החריפה ביותר בשנים האחרונות. אני חושב שהוא נעצר משום שהוא היה מאוד משפיע", אמר החבר.

נשיא סין שי ג'ינפינג בפתח כינוס הפרלמנט, 21 במאי 2020. רויטרס
נשיא סין שי בכינוס הקונגרס הקומוניסטי, מאי/רויטרס

לא ברור לאן הועבר חו, מומחה לתיאוריה חוקתית ולפילוסופיה מערבית באוניברסיטת צינגהואה, שהשמיע קול ביקורת נדיר מקרב המחנה הליברלי הנתון לדיכוי גובר תחת שליטתו של שי.

מאמר מ-2018, "האימה שלנו עכשיו והתקווה שלנו", היה אחד התקיפים ביותר שלו נגד ממשלת סין תחת שי והוא פורסם בהרחבה ברשת. בפברואר, הוא פרסם מאמר אחר שתקף את הטיפול של המשטר בהתפרצות נגיף הקורונה, ואוסף של חיבוריו פורסם בחודש שעבר. חו, הקורא לכינונה של דמוקרטיה חוקתית בסין, היה מודע לכך שהוא עשוי לסבול מנחת ידו של המשטר בשל דבריו.

"אני יכול להעריך עתה בקלות שאיענש שוב. למעשה, ייתכן שזה יהיה המאמר האחרון שאכתוב", התנבא במאמרו מפברואר. בין היתר, הוא האשים את המשטר במחדלים מרובים ובדיכוי כל רעיון עצמאי או אומנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully