וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מעלה הילוך במלחמה נגד חברות סיניות: וואווי הוגדרה "איום ביטחוני"

2.7.2020 / 20:38

ההכרזה של נציבות התקשורת האמריקנית באה בהמשך למאמצים קודמים של וושינגטון להגביל את הפעילות של גופי תקשורת סיניים במדינה, וגררה מחאות מבייג'ינג. הנימוק להחלטה הוא שיתוף הפעולה ההדוק עם גופי הביון בסין. "סיכון גדול לביטחון הלאומי של ארצות הברית"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נציבות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית הודיעה השבוע רשמית כי החברות הסיניות וואווי ו-ZTE מהוות איום ביטחון לאומי. אתמול (רביעי) דווח כי סין הגיבה על מהלך בזעם. משמעות ההכרזה היא שחברות תקשורת אמריקניות לא יוכלו להשתמש בכספים פדרליים כדי לקנות מהן ציוד, כמו אנטנות דור חמישי.

בנובמבר 2019, הצביעה הנציבות בעד האיסור על חברות תקשורת אמריקניות וחברות אחרות להשתמש בכספים פדרליים מחברות המהוות איום ביטחוני. במהלך השבוע חברות וואווי ו-ZTE הוגדרו רשמית כחברות המהוות איום כזה. יו"ר הנציבות ג'יט פאי אמר כי שתי החברות מנסות לנצל פרצות ברשתות התקשורת האמריקניות כדי לרגל אחריהן לבקשת ממשלת סין.

ג'יט פאי, יו"ר ה-FCC, רשות התקשורת האמריקאית. -, אתר רשמי
ג'יט פאי, יו"ר נציבות התקשורת האמריקנית/אתר רשמי, -

פאי הוסיף כי "הפעולה של היום תגן גם על קרן השירות האוניברסלי של הנציבות, כסף שמקורו בשכר טרחה שמשלמים צרכנים ועסקים אמריקנים בחשבונות הטלפון שלהם".

פעולות נציבות התקשורת האמריקנית הן חלק ממאמץ מתמשך של הבית הלבן והסוכניות הפדרליות להתמודד עם חששות ביטחוניים בנוגע לפעילותן של וואווי ו-ZTE. בשנת 2019 המחלקה למסחר בארצות הברית הכניסה את החברות למה שמכונה "רשימת היישויות", מה שלמעשה אסר את פעילותן.

בנוסף לכך, הממשלה הפדרלית הגבילה את הגישה של וואווי לחברות שבבים אמריקניות. בחודש מרץ חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על איסור על חברות תקשורת אמריקניות להשתמש בכספים פדרליים לרכישת ציוד מחברות שנחשבות "איום ביטחוני לאומי", תוך מתן מימון להחלפת ציוד שכבר הותקן.

סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה אתמול כי סין הגיבה על המהלך יחד עם וואווי ו-ZTE, שהביעו תסכול רב, ודרשו כי הבית הלבן יפסיק "לדכא חברות סיניות". דובר משרד החוץ של סין אמר לסוכנות הידיעות כי "אנו קוראים שוב לארצות הברית להפסיק להתעלל בתפיסת הביטחון הלאומי, להכפיש את סין במכוון ולדכא באופן בלתי סביר חברות סיניות".

עוד בוואלה!

בצל המשבר סביב מעצר סמנכ"לית וואווי: סין מעמידה לדין שני קנדים על ריגול

לכתבה המלאה
משרדי וואווי 6/12. רויטרס, רויטרס
"איום ביטחוני לאומי", משרדי ואווי/רויטרס, רויטרס

כשהנציבות הודיעה השבוע על החלטתה נגד וואווי ו-ZTE, היא גם תיארה מדוע כל חברה מהווה איום ביטחוני לאומי בעבור ארצות הברית. נטען כי הקשרים ההדוקים של וואווי עם ממשלת סין יוצרים חששות ביטחוניים רבים.

על פי ההודעה, וואווי קיבלה "סבסוד עצום" מהממשלה הסינית. "אנו מגלים כי כל הקשרים ההדוקים של וואווי עם ממשלת סין, הן ברמת הבעלות והן ברמת העובד, כמו גם התחייבותיה על פי החוק הסיני, מהווים סיכון גדול מדי לביטחון הלאומי של ארצות הברית", ציינו בנציבות התקשורת.

באשר ל-ZTE, הנציבות טענה כי החברה הפרה את האמברגו האמריקני על איראן בכך ששלחה לאזור המדינה ציוד בשווי של 32 מיליון דולר ובנוסף, שיבשה את חקירת משרד המשפטים בנושא. עוד טענו בנציבות הפדרלית כי על פי חוק המודיעין הלאומי הסיני, וואווי ו-ZTE מחוייבות להיענות לבקשות מהצבא ומסוכנויות ביון סיניות.

למרות החרם: חברות אמריקניות עדיין יוכלו לעבוד עם סין

על אף החלטת הנציבות, וושינגטון השאירה דלת פתוחה בפני חברות אמריקניות העובדות עם חברות סיניות באופן מוגבל. מוקדם יותר החודש, משרד הסחר האמריקני פרסם כלל חדש שיאפשר לחברות טכנולוגיה אמריקניות לעבוד עם כל חברה, לרבות חברות הממוקמות בסין.

ההוראה התמקדה בפעילויות פיתוח תקני מגזר התקשורת, לרבות פיתוח הדור החמישי. מאז שנציבות התקשורת הפדרלית החלה לבחון את וואווי ו-ZTE בשנת 2019, עלו חברות סיניות אחרות על כוונת הנציבות.

בחודש אפריל ביקשה הנציבות ממשרד המשפטים יחד עם סוכניות פדרליות אחרות, לבטל את רישיון חברת "צ'יינה טלקום אמריקה" להעניק שירותים בינלאומיים לארצות הברית וממנה, מחששות הנוגעות לביטחון הלאומי. בדוח הסנאט האמריקני, שפורסם בתחילת חודש יוני נמצא כי כמה חברות טלקום סיניות פעלו ללא פיקוח ממשלתי ראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully