וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תפסה משלוח שיוצר משיער מוסלמים במחנות עבודה בסין

2.7.2020 / 18:57

רשויות המכס אמרו כי הוחרמו 13 טונות של תוספי שיער ומוצרים אחרים, בשווי של כ-800 אלף דולר, שלפי החשד יוצרו במחנות במחוז שינג'יאנג שבהם מוחזקים כמיליון מוסלמים. "הפרה חמורה של זכויות אדם"

בווידאו: סין מוחה נגד חוק האויגורים שעבר בקונגרס האמריקני/צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

הרשויות בארצות הברית תפסו משלוח של מוצרים שנעשו משיער אדם, ולפי החשד נלקחו ממוסלמים המוחזקים במחנות עבודה במחוז שינג'יאנג במערב סין. רשויות המכס אמרו כי הוחרמו 13 טונות של תוספי שיער ומוצרים אחרים, בשווי של כ-800 אלף דולר.

"יצור הסחורות האלו מהווה הפרה חמורה של זכויות אדם, וצו ההחרמה נועד לשלוח מסר ברור וישיר לכך הגופים שרוצים לעשות עסקים עם ארצות הברית, שלפיו פעילות לא חוקית ולא אנושית לא תתקבל בקווי האספקה של ארצות הברית", אמרה ברנדה סמית', בכירה ברשות המכסים והגבולות. המשלוח נעשה על ידי חברת Lop County Meixin Hair Product .

זאת הפעם השנייה השנה שהרשות מוציא צו החרמה נדיר למשלוח של מוצרי שיער מסין, בשל החשש שמי שמייצר אותם עובר ניצול ופגיעה בזכויותיו. במשלוח הקודם של חברת Hetian Haolin Hair Accessories, היה מדובר במוצרי שיער סינתטיים.

ארצות הברית אוסרת על סחורות שיוצרו בעבודות כפייה, והנשיא דונלד טראמפ חתם לפני שבועיים על הטלת סנקציות על סין בשל דיכוי האויגורים, אולם הוא טרם חתם על הכנסתן לתוקף בשל רצונו להתקדם בשיחות הסר עם סין.

הפגנת תמיכת במיעוט האויגורי בהונג קונג, 22 בדצמבר 2019. AP
הפגנת תמיכה באויגורים בהונג קונג, בשנה שעברה/AP

רושאן עבאס, פעילה אויגורית אמריקנית, שאחותה נעלמה בסין לפני כמעט שנתיים ככל הנראה במחנה מעצר, אמרה כי נשים המשתמשות בתוספות שיער צריכות לחשוב מי מייצר אותם. "זה שובר לב עבורנו", היא אמרה. "אני רוצה שאנשים יחשבו על העבדות שאנשים חווים היום. אחותי יושבת איפשהו, מוכרחת לייצר דברים, כמו תוספי שיער".

שתי החברות שעשו את המשלוח מבוססות בשינג'יאנג, שם מוחזקים בארבע השנים האחרונות כמיליון מוסלמים ממוצא אויגורי, קזחי ואחר. הם עוברים שטיפת מוח, מוכרחים לנטוש את דתם ואת שפתם וחווים אלימות פיזית. סין רואה באויגורים, שרובם מוסלמים, כבעלי נטיות בדלניות בשל תרבותם, שפתם ודתם השונה.

על פי תחקירים של סוכנות הידיעות אי-פי וכלי תקשורת אחרים, העצורים במחנות ובתי הכלא, שמכונים על ידי פעילים "מפעלים שחורים", מייצרים נעלי ספורט ובגדים אחרים עבור מותגים אמריקניים מובילים.

עוד בוואלה!

עיקורים, הפלות ומחנות: סין כופה מגבלות על ילודה של מוסלמים

לכתבה המלאה

סין מכחישה שהיא מאפשרת עבודות כפייה או כולאת מיעוטים אתניים. בדצמבר הודיעו הרשויות בשינג'יאנג כי המחנות נסגרו וכל העצורים "השלימו את הכשרתם". עם זאת, קשה לאמת את הטענה הזאת לאור המעקב הצמוד והמגבלות על דיווחים במחוז.

כמה אויגורים וקזחים אמרו לאי-פי שקרוביהם שוחררו מהמחנות, אולם רבים אחרים אמרו כי יקיריהם נותרו במעצר, נשלחו למאסר או נשלחו לעבודות כפייה במפעלים.

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully