וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא יעניש את סין על רדיפת המוסלמים: "באמצע הסכם סחר גדול"

על אף שחתם על חקיקה הקוראת להעניש את הגורמים האחראים על כליאת המיעוט האויגורי, נשיא ארה"ב לא יפעיל אותה כעת: "עשיתי הסכם נהדר". בספרו של בולטון נטען כי הוא הסכים להקמת המחנות בשיחה עם נשיא סין

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא לא מטיל סנקציות תקיפות על גורמים סיניים המעורבים ברדיפת המיעוט האויגורי המוסלמי - בשל החשש שזה יפגע בשיחות הסחר עם בייג'ינג.

"טוב, אנחנו באמצע הסכם סחר גדול", אמר טראמפ בריאיון לאתר "אקסיוס", שפורסם בראשון. "עשיתי הסכם נהדר, יש לו פוטנציאל של רכש בשווי 250 מיליארד דולר". בריאיון, שנערך ביום שישי, נשאל טראמפ מדוע הוא לא מטיל סנקציות על גורמים במפלגה הקומוניסטית בסין שמעורבים בדיכוי הנרחב המתקיים במחוז שינג'יאנג. ביום רביעי הוא חתם על חקיקה הקוראת להענשת בייג'ינג על מעשיה במחוז, שאיימה בצעדי נקם בתגובה. טראמפ מתעקש כי בסמכותו להחליט אם ליישם את הסנקציות.

האו"ם מעריך כי עד מיליון מוסלמים נעצרו במחנות בשינג'יאנג, ומחלקת המדינה מאשימה את סין בעינויים ובמעשי אלימות נגד המיעוטים. סין מכחישה זאת ומתארת את המחנות כ"מרכזי הכשרה" וכאלו המסייעים למאבק בקיצוניות. בשנה שעברה הטילה וושינגטון מגבלות יבוא על כמה חברות סיניות ואסרה כניסה של גורמים סיניים, ששמותיהם לא פורטו, הנקשרו למצב בשינג'יאנג, אולם לא הפעילה סנקציות כלכליות קשות יותר.

גורמים אמריקניים אמרו בעבר לרויטרס כי מאז סוף 2018, נשקלה הטלת עיצומים בקשר לסוגיה זו, אך הממשל לא עשה זאת מתוך שיקולים כלכליים ודיפלומטיים.

מגדל שמירה בסמוך למחנה מעצר של אויגורים, שינג'יאנג, סין, מאי 2019. AFP, GettyImages
מגדל שמירה בסמוך למחנה מעצר של אויגורים, שינג'יאנג, סין, מאי 2019/GettyImages, AFP

במסגרת השלב הראשון בהסכם הסחר שגובש בין שתי המעצמות בשנה שעברה, ונכנס לתוקף בפברואר, סין הסכימה לרכוש סחורות ושירותים אמריקניים נוספים ב-200 מיליארד דולר במשך שנתיים. בספרו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, הוא טוען שטראמפ ביקש בפגישה ביניהם בשנה שעברה את עזרתו של נשיא סין שי ג'ינפינג לקראת הבחירות בנובמבר, ואף עודד את שי להקים את המחנות בשינג'יאנג. טראמפ הכחיש זאת.

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית, תקפה בחריפות את הנשיא. "ההודאה של טראמפ שהוא מתעלם ומאפשר לסין לדכא בברוטליות את האויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים במטרה להשיג הסכם סחר היא מזעזעת", מסרה בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully