וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הנדבקים בהודו חצה את ה-5 מיליון, ולחולים הקשים אוזל החמצן

16.9.2020 / 11:09

קצב ההדבקה במדינה הוא הגבוה בעולם, ומיליון המאובחנים האחרונים נרשמו בתוך 12 יום בלבד. בבתי החולים, יש מחסור באספקת חמצן הזקוק להנשמת עשרות אלפי חולים קשה

בווידאו: מעל 5 מקרי קורונה בהודו/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בהודו חצה היום (רביעי) את חמישה מיליון. בתי החולים נתונים תחת עומס רב והם סובלים ממחסור באספקת חמצן הזקוק להנשמת עשרות אלפי חולים קשה.

רופאים וגורמי ממשל במדינות הגדולות מהאראשטרה, אוטר פרדש וגוג'ראט, שהן כמה ממוקדי התחלואה הקשים ביותר, אמרו כי הדרישה לחמצן יותר משילשה את עצמה. "חולים נואשים מתקשרים אליי במהלך הלילה, אבל אני לא יודע מתי תהיה לי אספקה", אמר לרויטרס רישיקש פטיל, אחד מספקי החמצן בעיר נשיק שבמערב הודו.

משרד הבריאות של הודו דיווח על 90,123 נדבקים חדשים ביום רביעי, וסך המקרים הגיע ל-5.02 מיליון. מניין המתים מהנגיף בהודו הוא 82,066, השלישי בגובהו בעולם. 1,290 איש מתו ביממה החולפת, לפי משרד הבריאות. קצב ההדבקה בהודו הוא הגבוה ביותר בעולם, ומיליון המאובחנים האחרונים נרשמו בתוך 12 יום בלבד. רק בארצות הברית יש יותר נדבקים.

צוותים רפואים מעניקים טיפול לחולה בנגיף הקורונה שמאושפז בבית החולים בנואידה, הודו. 16 בספטמבר 2020. רויטרס
קרב על כל בלון חמצן. טיפול בחולה קורונה בעיר נוידה/רויטרס

מצב התחלואה בהודו

על פי ראג'ש בהושאן, בכיר במשרד הבריאות, לפחות 6% מכמעט מיליון המקרים הפעילים בהודו זקוקים לסיוע בחמצן. לדבריו, האספקה סדירה, אך הממשלות במדינות השונות צריכות לפקח על השימוש ולהתריע בפני מחסור. "הבעיה קורית ברמת המתקן, אם אין ניהול של המלאי. כל מדינה צריכה להבטיח זאת", אמר.

בבירת אוטר פרדש, המדינה המאוכלסת ביותר בהודו, גורם ממשל אמר כי הדרישה הכוללת לבלוני חמצן הגיעה ל-5,000, בהשוואה לאלף בימי שגרה.

במהאראשטרה, המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר במגיפה, הוחלט להפחית את אספקת החמצן למדינות השכנות בשל הביקוש הגבוה. כלי רכב הנושאים בלוני חמצן יכולים להשתמש בסירנות כדי שיוכלו להגיע לבתי החולים מהר יותר.

אישה שעוטה מסכה נדבקת עם מדחום בכניסה לאזור שכונת עוני, מומביי, הודו. 16 בספטמבר 2020. רויטרס
"חוששים שלא נוכל לעמוד בדרישות החמצן שלנו"/רויטרס

רווינדרה קאדה פטיל, רופא המנהל שני בתי חולים פרטיים בפאתי מומבאי, דיבר על הלחץ שעמו הוא מתמודד כדי להבטיח שהוא יוכל לספק לחולים שלו חמצן. לפני יומיים, הספק הקבוע לא הגיע בזמן. הוא עשה שיחות בהולות לספק ואז לבתי חולים סמוכים ולפוליטיקאים, בשל החשש שהעיכוב בהגעת החמצן יפגע בחולים הקשים ביותר שלו.

בסופו של דבר, אחרי חצות ולחץ של בכיר בממשל, הגיעו מכלי החמצן. "אילו הם היו מגיעים אפילו באיחור של שעתיים, היינו יכולים לאבד חמישה או שישה חולים. כל יום, אנחנו חוששים שלא נוכל לעמוד בדרישות שלנו, אם החמצן יגיע או לא", אמר פטיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully