וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל השני באירופה: שיא במספר החולים בבריטניה, דנמרק האריכה את ההגבלות

בממלכה עוקבים בדאגה אחר ההתפרצות המחודשת, בעוד שר הבריאות הדני התריע כי הגל השני "הגיע מוקדם מכפי שחשבנו". ראש ממשלת הולנד הביע חשש מהמספרים. סגר הוטל על מיליון תושבים במדריד. במוסקבה קראו למבוגרים להישאר בבתים. ארגון הבריאות: "לעצור לפני התפרצות השפעת"

בווידאו: נשיאת מחוז מדריד מכריזה על הגבלות תנועה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מדינות באירופה חוות בימים האחרונים התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה ובחלקן אף החלו הממשלות לנקוט צעדים במאמץ לבלום את ההתפשטות. אחד המדינות, בהן כבר הוכרזה השבוע החמרה של המגבלות היא בריטניה, בה נרשם שיא יומי חדש במספר הנדבקים - 6,874 בני אדם. הרשויות במדינה דיווחו כי 34 מתו בעקבות תחלואה ביממה האחרונה, אך הדגישו כי מדובר בנתונים חלקיים.

שיא מדאיג נוסף נרשם גם בהולנד, שם הזהיר ראש הממשלה מארק רוטה מפני עלייה מדאיגה במספר החולים והתריע כי ייתכן ויטלו מגבלות על מנת למנוע את ההתפרצות. ביממה האחרונה אובחנו במדינה 2,777 בני אדם, כחלק ממגמת עלייה מאז תחילת החודש. "המצב מדאיג מאוד", אמר רוטה. "ייתכן שהוא יאלץ אותנו לנקוט צעדים נוספים בשבוע הבא".

בדנמרק, בה אובחנו היום 678 חולים, הוחלט שלא להמתין, ושר הבריאות מגנוס היוניקי הכריז כי ההגבלות שכבר קימות יוארכו עד ל-19 באוקטובר. "אנחנו צופים עלייה במספר ההדבקות", אמר השר במסיבת עיתונאים, שארצו הייתה האחרונה באירופה בה זוהתה עלייה בתחלואה. "היא הופיעה מוקדם מכפי שציפינו". במסגרת ההגבלות, נאסרה התקהלות של יותר מ-50 איש. עד כה דנמרק נחשבה למדינה שהתמודדה באופן מיטבי עם המגיפה, ולפי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO) נרשמו בה 643 מקרי מוות מהנגיף מפרוץ המגיפה.

אזרחי בריטניה, רובם ללא מסיכות, בבר בלונדון בצל העלייה בתחלואת נגיף הקורונה במדינה. 25 בספטמבר 2020. רויטרס
שיא במספר החולים היומי. לונדון, היום/רויטרס

אחד המוקדים המרכזיים של הגל השני הוא ספרד, אחת הנפגעות הקשות ביותר מהגל הראשון. עם יותר מ-700 אלף נדבקים מאז פרוץ המגיפה, הרשויות במדריד השיתו סגר באזורי התחלואה הגבוהים, והזהירו מפני החרפת ההגבלות עוד בסוף השבוע הזה. מספר המקרים המאובחנים זינק מאז תום הסגר הכלל-ארצי בסוף יוני, ועם 200 אלף נדבקים בתוך חודש הוא 704,209 איש - הגבוה יותר במערב אירופה.

היום המליצה ממשלת ספרד להטיל סגר חלקי על כל מדריד, אחרי שהרשויות המקומיות הרחיבו את המגבלות רק לכמה אזורים נוספים שבהם חיים יותר ממיליון איש. שר הבריאות של ספרד, סלבדור איה, המליץ כי על הרשויות של מחוז מדריד לאסור נסיעה מחוץ לעיר הבירה, אך התושבים יורשו לצאת מבתיהם וללכת לעבודה ולבתי הספר. גם המסעדות יישארו פתוחות, תחת מגבלות.

עם זאת, ההחלטה מונחת לפתחו של הממשל המחוזי, שהורה על סגר ב-45 אזורים, בעיקר העניים, שבהם קצב ההדבקה הוא יותר מאלף לכל מאה אלף תושבים. במחוז חיים כ-6.7 מיליון תושבים, כ-3.2 מיליון מהם חיים בבירה עצמה. 31 אלף איש מתו מהנגיף בספרד.

פינוי חולת קורונה לאחד מבתי החולים בסנט פטרסבורג, רוסיה 24 בספטמבר 2020. AP
פינוי חולת קורונה לבית חולים בסנט פטרסבורג, אתמול/AP

ברוסיה, מספר המאובחנים היומי שבר שיא של שלושה חודשים, וראש עיריית מוסקבה הפציר בהרחבת העבודה מהבית.

7,212 מקרים חדשים אובחנו ביממה האחרונה במדינה, מספרים שלא נראו מאז 23 ביוני. בסך הכול, 1,136,048 נדבקים בנגיף נרשמו ברוסיה מאז תחילת המגיפה, המספר הרביעי בגובהו בעולם. 108 איש מתו ב-24 השעות האחרונות ברוסיה, ובסך הכול 20,056.

מוסקבה, שבה חיים יותר מ-12.5 מיליון איש, חזרה לשגרה כמעט מלאה מאז הסרת רוב המגבלות ביוני, אך ראש העיר סרגיי סוביאנין המליץ למי שסובל מבעיות כרוניות ולבני 65 ומעלה להישאר בבתים, פרט למקרים חריגים. מספר המאוחבנים החדשים במוסקבה עצמה זינק בכמעט 50% בתוך יממה, מ-1,050 ל-1,560.

"יותר מדי חיבוקים"

גם בשבדיה, שלא הטילה סגר בגל הראשון כמו רוב שכנותיה, נרשמים סימנים לעלייה בתחלואה. ראש הממשלה סטפן לופבן אמר אתמול כי המצב באירופה מחמיר, ושהוא מודאג מהמצב בארצו. הוא קרא לאזרחים לציית להמלצות על ריחוק חברתי ושמירה על הניקיון, ואמר כי הממשלה מוכנה להשית צעדים חדשים לעצור את התפשטות הנגיף, אם יהיה צורך בכך.

"הזהירות של תקופת האביב הוחלפה על ידי חיבוקים ומסיבות, נסיעות באוטובוס בשעות השיא ושגרת החיים, שנראה שעבור רבים, חזרה לנורמליות", אמר ראש הממשלה. "מה שנעשה נכון עכשיו, נשמח עליו בהמשך. מה שנעשה שגוי עכשיו, נסבול ממנו בהמשך", הוסיף.

שוטרים אוכפים ברחובות מארסיי את ההנחיות החדשות בצל העלייה בתחלואת נגיף הקורונה בצרפת. 25 בספטמבר 2020. רויטרס
"עלולים לחזור למצב שהיה באביב". אכיפה בצרפת, היום/רויטרס

צרפת הזהירה אף היא מפני החמרה בהגבלות. ראש הממשלה ז'אן קסטה התריע אתמול כי ייתכן שהמדינה תיאלץ להגביל מחדש אזורים בהם קצב העלייה בתחלואה לא ירד בשבועות הקרובים.

"זה מרוץ נגד הזמן", אמר לאחד מערוצי הטלוויזיה. "על הציבור להיות קשוב. אם לא נפעל, אנו יכולים למצוא את עצמנו במצב דומה לזה שהיה באביב". כשנשאל אם צרפת הולכת לסגר כללי, הוא השיב כי הממשלה אינה מעוניינת בכך - אך לא שלל את האפשרות אם המצב יחמיר.

נשיא צרפת עמנואל מקרון יצא להגנת מגבלות התנועה שכבר הוטלו על אזורים שונים במדינה, בה שיעורי התחלואה הם בין הגבוהים ביבשת.

רשויות הבריאות בצרפת הודיעו אתמול כי 16,096 בני אדם נמצאו חיוביים לקורונה בתוך יממה אחת.

כבאים בפריז אוספים דגימות קורונה בזמן שאנשים מחכים בתור, 21 בספטמבר 2020.. AP
הממשלה לא מעוניינת בסגר כעת. בדיקות קורונה בפריז/AP

גם ממשלת אירלנד הטילה אתמול מגבלות מחמירות על מחוז דונגאל שבצפון-מערב המדינה, במסגרתן ייסגרו מסעדות, ותנועה לא חיונית תיאסר. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הגבלות דומות הוטלו על הבירה דבלין.

במחוז דונגאל, הוחמרו ההנחיות לאחר שחלה בו עלייה משמעותית במקרי ההידבקות בקורונה ונרשמו בו יותר מ-120 מאובחנים למאה אלף תושבים במהלך השבועיים האחרונים. הממשלה הודיעה בהצהרה כי ההגבלות יישארו בתוקף במשך שלושה שבועות.

שיעור התחלואה באירלנד עמד אתמול על 71 מקרים למאה אלף בני אדם. בכך, היא היא הפכה למדינה ה-17 מתוך 31 בשיעור הנדבקים מתוך המדינות הנמצאות תחת השגחת המרכז האירופי לבקרת מחלות.

רחובות לונדון בצל העלייה בתחלואת נגיף הקורונה בבריטניה. 25 בספטמבר 2020. רויטרס
כ-6,800 חולים ביממה. לונדון, הערב/רויטרס

שיעורי הזיהומים ב- COVID-19 והתפוסה במיטות האשפוז עולים באירופה, שם הרשויות צריכות לפעול כדי לעצור את התפשטותה לקראת עונת השפעת, כך אמר ביום שישי גורם בכיר בארגון הבריאות העולמי.

"לאירופה יש הרבה עבודה לעשות כדי לייצב את המצב ולהביא לשליטה בתמסורת", אמר מייק ראיין, מומחה החירום של ארגון הבריאות העולמי, במסיבת עיתונאים. "בסך הכל באותו אזור גדול מאוד אנו רואים עלייה מדאיגה במחלות".

מריה ואן קרקהוב, המובילה הטכנית של ארגון הבריאות העולמי ב- COVID-19, אמרה: "אנחנו בסוף ספטמבר ואנחנו עוד לא התחלנו את עונת השפעת שלנו, אז מה שאנחנו מודאגים ממנו הוא האפשרות שהמגמות האלה מתרחשות כיוון לא נכון".

אשפוזים מוקדמים יותר בבית החולים והשימוש בסטרואיד דקסמתזון הצילו חיים, אמרה והוסיפה: "אנו רוצים להימנע מנעילה לאומית שהתרחשה בהתחלה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully