וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצר לילי על מסעדות ואיסור עישון בציבור: ספרד חוזרת למגבלות הקורונה

15.8.2020 / 13:32

בימים האחרונים חווה המדינה התפרצות מחודשת של הנגיף עם כ-3,000 נדבקים ביממה. בעקבות זאת הכריז שר הבריאות על צעדים חדשים למאבק בקורונה, בהם סגירת מקומות בילוי בלילות והגבלה על כמות הלקוחות: "עלינו להיות ממושמעים". בעלי העסקים זעמו: "הופכים את הפנאי לפשע"

בווידאו: שר הבריאות הספרדי מודיע על סגירת מועדונים בעקבות עלייה בתחלואה/צילום: רויטרס

הרשויות בספרד הודיעו אתמול (שישי) על שורת מגבלות חדשות למאבק בקורונה, בשל ההתפרצות המחודשת של המגיפה בשטחי המדינה. כחלק מההגבלות, הודיע שר הבריאות הספרדי סלבדור אילה, על איסור עישון במקומות ציבוריים שבהם לא ניתן לשמור על מרחק בטוח מאנשים. זאת, כמו גם סגירת מקומות בילוי כמו מסעדות, מועדונים וברים בשעות הלילה - מה שעורר זעם בקרב העוסקים בענף שנפגע קשות מהקורונה.

כמו כן, המליץ אילה להגביל את ההתקהלויות במקומות סגורים לעד עשרה בני אדם. בתום התייעצות עם נציגי 17 המחוזות בספרד, שר הבריאות הכריז כי החל מהשעה 01:00 בלילה יונחו מסעדות, ברים ומועדונים לסגור את שעריהם. זאת, בנוסף להגבלת כמות הסועדים לעשרה אנשים, תוך שמירה על מרחק של מטר וחצי לפחות בין שולחן לשולחן. הרשויות יאסרו גם על שתיית אלכוהול במרחב הציבורי.

משרד הבריאות הספרדי הדגיש כי הסגר מתרחב לכלל העסקים בתחום חיי הלילה, בהם גם אולמות ריקודים, בכל שטחי המדינה - גם באתרים פופולריים התלויים בתיירות.

אישה עוטה מסיכה מול מסעדה ריקה מאדם בברצלונה, ספרד. 7 באוגוסט 2020. רויטרס
"לא יכולים להתעלם מהנגיף המתפשט בקרבנו". מסעדה ריקה מאדם בברצלונה, החודש/רויטרס

"אסור לנו להרשות לעצמנו שלא להיות ממושמעים", אמר אילה בהצהרה שמסר לציבור בספרד. "אנחנו לא יכולים להתעלם מהנגיף המתפשט בקרבנו".

ראש ארגון המייצג בעלי עסקים בספרד, ראמון מאס, גינה את ההחלטה להטיל עוצר על מקומות הבילוי. "הם הופכים את הפנאי והבילוי לפשע", אמר בריאיון לתחנת רדיו מקומית. לדבריו, הקבוצה אותה מייצג מתכננת להגיש תביעה נגד הממשלה בגין הפרת זכויות המסכנת אלפי מקומות עבודה. "אנחנו מתרעמים וזועמים", הוסיף מאס.

עוד בוואלה!

הפתגם הספרדי אומר שיש בר בכל פינה. הקורונה עלולה להכחיד אותו

לכתבה המלאה
גבר מעשן סיגריה בחוף, למרות האיסור על עישון במרחב הציבורי. פלאיה דל אינגלס, גראן קנריה, ספרד. 14 באוגוסט 2020. רויטרס
ספרד הטילה איסור על עישון במרחב הציבורי. גבר מעשן בפלאיה דל אינגלס/רויטרס

בספרד, אחת המדינות שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף באירופה ובעולם בכלל, הטילו הרשויות מגבלות מחמירות מאמצע מרץ ועד לסוף יוני על מנת לבלום את התחלואה. צעדים אלו מוטטו את הכלכלה המקומית, שנשענת ברובה על תיירות.

אמנם הסגר הוסר לפני שבעה שבועות, אך בימים האחרונים עלו מקרי ההידבקות במדינה בצורה דרסטית, ואתמול אובחנו כמעט 3,000 נשאי קורונה - פי שניים מהממוצע בתחילת אוגוסט. סך הנדבקים בספרד עלה ל-342,813, מספר המאובחנים הגבוה ביותר במערב אירופה מאז פרוץ המגיפה.

על פי הנתונים הרשמיים במדינה, 62 בני אדם מתו במהלך השבוע האחרון, ומניין המתים הכולל מקורונה בספרד עלה ל-28,617.

צוותי רפואה דוחפים אלונקה עם חולה קורונה סמוך לבית החולים במדריד, ספרד. 10 באוגוסט 2020. רויטרס
מספר המאובחנים הגבוה במערב אירופה. חולה קורונה מפונה לבית חולים בספרד/רויטרס

העלייה במספר המאובחנים הגבירה את החשש שספרד עלולה לחזור למצב התחלואה הקשה שחוותה בתחילת אפריל, כשמספר המתים היומי הגיע כמעט לאלף בני אדם. עם זאת, השר אילה ניסה להפיג חששות אלה.

"המצב שאנו חווים כיום לא ניתן להשוואה עם מרץ ואפריל", אמר שר הבריאות. עם זאת, הוא ציין כי בתקופה האחרונה שיעור ההדבקה בקרב צעירים הוא גבוה הרבה יותר, אך יש הרבה פחות חולים שמצבם קשה.

רוחצים עוטים מסיכות בפלאיה דל אינגלס, גראן קנריה, ספרד. 14 באוגוסט 2020. רויטרס
"המצב כיום לא ניתן להשוואה עם מרץ ואפריל". מבלים בחוף בספרד, אתמול/רויטרס

בשל העלייה בתחלואה בספרד, הרשויות בגרמניה הורו לבצע בדיקות לגילוי קורונה לכלל הנכנסים מהמדינה, פרט לאיים הקנריים. שרת החוץ הספרדית, ארנצ'ה גונזלס לאיה, אמרה כי מדינתה מכבדת את ההחלטה. "נעבוד מול גרמניה לשינוי המצב בהקדם האפשרי", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully