וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתגם הספרדי אומר שיש בר בכל פינה. הקורונה עלולה להכחיד אותו

24.7.2020 / 16:06

מתוך 85 אלף פאבים ומסעדות, 40 אלף כבר נסגרו בשל המגיפה. בענף מזהירים כי גם יתר בתי העסק בסכנה, לאור ההתפרצויות המחודשות והעובדה שגם לאחר הסגר, התושבים והתיירים לא אוכלים ושותים בחוץ כבעבר. ההפסדים המוערכים - 67 מיליארד אירו

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: ספרד פותחת את גבולותיה למרבית תושבי האיחוד האירופי עם תום הסגר)

האמרה הספרדית המפורסמת על כך שיש "בר בכל פינה" נמצאת בסכנה, לאור סגירתם האפשרית של 85 אלף פאבים ומסעדות בתרחיש שבו התפרצות מחודשת של הקורונה תצא משליטה.

זאת האזהרה ששיגרה השדולה המרכזית של ענף האירוח במדינה, שלפיו 40 אלף ברים ומסעדות כבר נסגרו לצמיתות. ספרד, שכלכלתה מתבססת בצורה משמעותית על תיירות, הטילה את אחד הסגרים הנוקשים ביותר ברחבי אירופה.

איגוד תעשיית האירוח של ספרד הוסיף כי בתרחיש האופטימי ביותר, 25 עסקים צפויים להיסגר עד לסוף השנה. אם לא ייבלמו מוקדי ההדבקה החדשים, 20 אלף מקומות נוספים עלולים להפסיק את פעילותם.

הסגר הסתיים בחודש שעבר, אך הספרדים והתיירים הזרים לא אוכלים ושותים בחוץ כפי שנהגו לפני המגיפה.

"במקרים רבים, הלב היה חזק יותר מהשכל ועסקים רבים נפתחו למרות שהם מפסידים כסף", אמר נשיא האיגוד, חוסה לואיס איזואל. "עוד כמה זמן הם יחזיקו מעמד?". הוא העריך כי ההכנסות של המגזר יצטמצמו בחצי השנה, עם הפסדים של כ-67 מיליארד אירו.

תיירים מבלים באחד מהברים בברצלונה ברקע האטת התשפטות נגיף הקורונה 17 ביולי 2020. רויטרס
לא עמוס כבעבר. בר בברצלונה, בשבוע שעבר/רויטרס

ספרד, שבה מתו יותר מ-28 אלף איש מהנגיף וכ-266 אלף נדבקו בו, ראתה עלייה חדה במספר ההדבקות בשלושת השבועות האחרונים, על אף שבהיקפים נמוכים בהרבה מהשיא.

כמה קבוצות עסקיות החלו בקמפיין למען סיוע למגזר, שמהווה כ-6.2% מהתמ"ג של ספרד ומעסיק 1.7 מיליון עובדים. בין הדרישות שלהן: הורדה זמנית של המע"מ ועזרה לעסקים קטנים. כ-70% מהמגזר הם עסקים עצמאיים או עם פחות משלושה עובדים.

עם זאת, שר התעשייה והתיירות, רייס מרוטו, שלל אתמול את האפשרות להורדת המע"מ. "זה לא על סדר היום בשלב זה משום שהוא בסיס תקציבי חשוד מאוד, והצרכים שאנחנו זקוקים עבור מגוון המגזרים הכלכליים הם עצומים", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully