וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור התקהלויות וסגירת מועדונים: הגבלות קורונה חדשות בברצלונה

ראשת העיר הודיעה כי ההתקהלות תוגבל עד עשרה אנשים, לאחר זינוק מחודש במספר הנדבקים באיזור קטלוניה. כמו כן, נסגרו חדרי הכושר, המסעדות והברים הוגבלו, ופעילויות התרבות הושבתו. "אל תסתובבו אם זה לא נחוץ, אף אחד לא רוצה להגיע לעוצר מלא", הפצירו הרשויות

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: ספרד פותחת את הגבולות בחודש יוני)

ראשת העיר ברצלונה שבספרד, אדה קולאו, הודיעה ביום שישי על איסור התקהלות של יותר מעשרה אנשים ל-15 ימים. התקנה נכנסה לתוקף בבירת קטלוניה אתמול (שבת), כחלק מחבילת צעדים לעצירת התפשטות נגיף הקורונה.

"אנחנו חייבים להימנע מהתקהלויות של יותר מעשרה אנשים. רק עשרה אנשים יורשו להשתתף בחתונות ובלוויות", אמרה במסיבת עיתונאים.

כמו כן, נאסרו הביקורים בבתי אבות, המועדונים ומכוני הכושר נסגרו, הוטלו הגבלות על המסעדות והברים, ופעילויות התרבות והספורט הלא מקצועני הושבתו. בנוסף, התושבים הונחו לצאת מבתיהם רק לביצוע פעולות הכרחיות, והרשויות בקטלוניה הפצירו בהם להישאר בהם ככל הניתן.

תושבי ברצלונה לאחר הטלת הגבלות חדשות, ספרד, 19 ביולי 2020. רויטרס
"לא רוצים הלגיע לעוצר מלא". ברצלונה לאחר כניסת ההגבלות/רויטרס

"אנחנו ממליצים לאנשים לא להסתובב אם זה לא נחוץ", אמר ראש אגף הבריאות בקטלוניה, אלבה ורגאס. לדבריו, ההתקהלויות של יותר מעשרה אנשים נאסרו משום שמרבית ההדבקות מגיעות מאירועים חברתיים. "מאוד חשוב לעמוד בהנחיות עכשיו, זו הדרך הטובה ביותר להימנע מסגר", הוסיף, "אף אחד לא רוצה להגיע לעוצר מלא".

עוד בוואלה!

הם יוצאים למסיבות קורונה, הם חושבים שהנגיף לא קיים. הכול בניצוחו של טראמפ

לכתבה המלאה

הצעדים מגיעים ברקע שיא יומי של 1,226 נדבקים במחוז קטלוניה, 894 מהם במטרופולין ברצלונה. במחוז, בו מתגוררים ארבעה מיליון בני אדם, נראתה ההתפרצות הקשה ביותר של הנגיף בספרד, ובצרפת השכנה כבר אמרו שסגירת הגבולות נמצאת על הפרק. בספרד כולה נרשמו 260,000 מקרי הידבקות, ו-28,400 מתים.

המדינה סיימה רק לפני ארבעה שבועות סגר כללי, וקיוותה להתניע מחדש את הכלכלה, במיוחד בענף התיירות. לפי הדיווחים מברצלונה, הרחובות אכן היו ריקים יותר אתמול, על אף שייתכן שכמה תושבים הפרו את ההנחיות ונסעו לבית אחר שבבעלותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully