וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ספרד ידעה? טלפון של בכיר בקטלוניה נפרץ ע"י תוכנה של NSO

14.7.2020 / 22:47

יו"ר הפרלמנט של המחוז המשתייך למחנה הבדלני אמר כי מדריד "שותפה לפשע" או התרשלה בתפקידה, אחרי שנחשף כי היה נתון למעקב. הממשלה אמרה כי היא "לא מודעת" לכך. על פי הדיווחים, הייתה זו "פגסוס" הישראלית, שמשמשת שורת משטרים בעולם למעקבים פוליטיים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: עימותים אלימים בברצלונה, בשנה שעברה)

יו"ר הפרלמנט של קטלוניה, רוג'ר טורנט, אמר היום (שלישי) כי הוא היה מטרה לריגול פוליטי דרך הטלפון שלו. הוא האשים את ממשלת ספרד בידיעה על כך או ברשלנות. "בספרד יש ריגול פוליטי אחרי יריבים פוליטים", אמר טורנט. "אם ממשלת ספרד ידעה על כך, אז היא שותפה לפשע. אם היא לא ידעה על כך, זה סימן מדאיג מאוד לרשלנות פוליטית ולחוסר ידיעה על מעשים לא חוקיים לכאורה".

המתיחות בין המנהיגים הבדלנים בחבל לבין הממשלה במדריד גברה בשנים האחרונות, מאז משאל העם ב-2017 על עצמאות החבל. הדיווחים, שפורסמו בגרדיאן הבריטי ובאל פאיס הספרדי, שלפיהם הטלפון של יו"ר הפרלמנט היה תחת מעקב באמצעות תכנת ריגול של חברת NSO הישראלית, לא צפויים להפיג אותה.

בלשכתו של ראש ממשלת ספרד אמרו היום כי הממשלה "לא מודעת" לשום מעקב שכזה. "כל התערבות בטלפון סלולרי נעשית תמיד בהתאם לחוק הדורש אישור משפטי", נמסר.

דובר מטעמו של יו"ר הפרלמנט בברצלונה אמר כי "הוא לא היה מעורב בשום פעילות פלילית כמו טרור או סחר בסמים המצדיקה הוראה משפטית לחדור לטלפון שלו".

יו"ר הפרלמנט של קטלוניה, רוג'ר טורנט, 27 בינואר 2020. רויטרס
"בספרד יש ריגול פוליטי אחרי יריבים פוליטים". טורנט בפרלמנט, ינואר/רויטרס

על פי הדיווחים, טורנט ושני גורמים אחרים במחנה הבדלני בקטלוניה הוזהרו על ידי חוקרים העובדים עם ווטסאפ, שבשליטת פייסבוק, כי הטלפונים שלהם נפרצו על ידי תוכנת "פגסוס" של NSO.

בחברה הישראלית, שלקחותיה כוללים ממשלות ורשויות אכיפת חוק ברחבי העולם, סירבו לומר אם הם מכרו את התוכנה לספרד. NSO אמרה כי היא "נמצאת רק בשימוש סוכנויות ממשלתיות מורשות על מנת להילחם בטרור ובפשעים חמורים, ולהגן על שלום הציבור".

בפייסבוק סירבו להגיב על הטענות.

בשנה שעברה חשפה ווטסאפ כי 1,400 משתמשים שלה נפרצו על ידי תוכנת פגסוס. היא אמרה כי המתקפה ניצלה את מערכת שיחות הווידאו כדי לשלוח תוכנה זדונית לאותם מכשירים. לפי הגרדיאן, שלא ציטט מקור לכך, בחברה סבורים כי המתקפות בספרד התרחשו על פני שבועיים, בין אפריל למאי 2019, אז התרחשה אותה מתקפה נגד 1,400 המשתמשים.

לפי ארגון Citizen Lab מאוניברסיטת טורונטו, החוקר מעקבים דיגיטליים, תוכנת פגסוס נקשרה למעקבים פוליטיים במקסיקו, באיחוד האמירויות הערביות ובערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully