וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התפרצויות חדשות בספרד: חשש באירופה מגל שני של קורונה

כחודש בלבד אחרי סוף הסגר, ספרד חווה שורת מוקדי הדבקה חדשים, בראשם קטלוניה והבירה מדריד. ברים, מועדונים וחופים נסגרו מחדש, ומדינות באירופה מטילות מגבלות על השבים מספרד והחוזרים ממנה במה שעלול למוטט כליל את ענף התיירות. בממשלה מתעקשים: "זאת מדינה בטוחה"

בווידאו: התפרצויות קורונה במדריד ובקטלוניה/צילום: רויטרס

מדינות אירופה חוששות מגל שני של התפרצות נגיף הקורונה, כתוצאה מזינוק במספרי הנדבקים בספרד. ספרד, שמנסה לאושש את ענף התיירות שלה אחרי הסגר הממושך שהטילה בתחילת השנה, אמרה כי היא נוקטת צעדים על מנת למנוע את התפשטות הווירוס.

בקטלוניה, הגובלת בצרפת, נסגרו המועדונים והברים למשך שבועיים, אך מוקדים חדשים אותרו גם מחוץ למחוז שבצפון-מזרח המדינה, כמו בבירה מדריד. זאת כחודש בלבד אחרי תום הסגר שגבה מחיר כבד מהכלכלה של ספרד, אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף באירופה ובעולם כולו.

"אנחנו יודעים שהצעדים האלו קשים", אמר ראש שירותי הבריאות של קטלוניה, ג'וספ מריה ארגימון. "אבל אנחנו צריכים לבקש שיתוף פעולה מלא מהאזרחים שלנו, כדי שהם לא יימשכו יותר ממה שצריך. אם נראה שהצמיחה של הנגיף היא אקספוננציאלית, אז הדרך היחידה לעצור זאת תהיה בהגבלת חופש התנועה".

מתרחצים בחוף בעיר קדיס, ספרד, 24 ביולי 2020. AP
לא שומרים על ריחוק חברתי. מתרחצים בחוף בעיר קדיס, בשבוע שעבר/AP

ראשי ערים מקומיים אמרו כי היה צריך להטיל סגר כמה ימים מוקדם יותר. "הצעדים ננקטו מאוחר, אבל הם כבר נעשו, ואני ועמיתיי ראשי העיר מרגישים שאלו הצעדים הנכונים", אמרה ראשת עיריית ברצלונה אדה קולאו, לפני שביקשה מהמשטרה האזורית של קטלוניה לסייע למשטרה המקומית לאכוף את הסגר וסגירת העסקים.

ספרד דיווחה על יותר מ-900 נדבקים חדשים בחמישי ובשישי, מה שהגביר את החשש מפני גל שני משמעותי במדינה, שכבר איבדה לפחות 28,400 איש עד עתה.

הממשלה האזורית בקטלוניה, הנשלטת על ידי תומכי העצמאות שהאשימו את הממשלה במדריד בריכוזיות יתר של ניהול המשבר ממרץ ועד יוני, מתקשה להשתלט על מוקדים ההידבקות הגדלים, לאור העומס הרב על הצוותים האמונים על איתור האנשים שבאו במגע עם חולים.

עוד בוואלה!

הפתגם הספרדי אומר שיש בר בכל פינה. הקורונה עלולה להכחיד אותו

לכתבה המלאה

מספרי הנדבקים באירופה בשבועיים האחרונים

יותר מ-12% מכלכלת ספרד מבוססת על ענף התיירות העצום שלה. ממשלתה, האיגודים המקצועיים ומנהיגי התעשייה, השקיעו מאמצים בקידום המסר שלפיו ספרד היא יעד בטוח לתיירים זרים, על מנת להציל את מה שנותר מעונת התיירות. אולם עכשיו זה נראה יותר ויותר כמו משאלת לב, כך שהמכה הכלכלית שספרד עוברת ככל הנראה תהיה גדולה יותר ממה שצפו התחזיות.

"ראינו גל של ביטולים, במיוחד מצד לקוחות זרים ממצרפת, גרמניה ואנגליה, שהיו אמורים להגיע בשבוע הבא בעיקר לברצלונה", אמר דייוויד ריבה, נשיא קבוצה המשכירה דירות לתיירים.

מועדון לילה, מדריד, ספרד, 25 ביולי 2020. AP
מכה קשה לענף התיירות והאירוח. מועדון במדריד, הלילה/AP

שרת החוץ הספרדית אראנצ'ה גונזלס לאיה התעקשה כי למרות העלייה במספר המקרים, המדינה עדיין בטוחה עבור תיירים. "ספרד היא מדינה בטוחה. כמו מדינות אחרות באירופה, יש התפרצויות חדשות. זה לא יוצא דופן", אמרה השרה, שהוסיפה כי מדריד עושה "מאמצים גדולים" כדי לשלוט בהתפרצויות אלה.

בעוד שמשפחות וקשישים הנמצאים בסיכון מקפידים לרוב על הכללים לעטיית מסיכות פנים ושמירה על מרחק של מטר וחצי אלו מאלו, בני נוער וצעירים רבים מפרים לחלוטין את כללי הבריאות וההנחיות.

ביוזמה משותפת של 19 הממשלות האזוריות של ספרד, יש ניסיון לעצור את ההדבקה הקשורה למועדוני לילה וברים במדינה, האמורים להקפיד על שמירת מרחק ועטיית מסיכות בשטחם. אזורים רבים אף הפחיתו את התפוסה של מועדוני הלילה, שחלקם הונחו להציב שולחנות על רחבות הריקודים כדי למנוע מגע קרוב בין המבלים.

צעירים בברצלונה, לאחר הטלה מחדש של מגבלות הקורונה בספרד, בשל שורת התפרצויות במדינה. 26 ביולי 2020.. AP
ניסיון לעצור את הפרת ההנחיות. צעירים בברצלונה/AP

בשל ההתלקחות המחודשת בספרד, בריטניה קבעה כי כל מי שישוב מהמדינה יידרש להיכנס לבידוד. שר החוץ שלה, דומיניק ראב, הסביר היום כי ההחלטה המהירה לכפות בידוד על השבים מספרד, נבעה ממידע על קפיצה גדולה במספר הנדבקים במדינה. "אנחנו לא יכולים להתנצל על שעשינו זאת, עלינו להיות מסוגלים לנקוט פעולה מהירה ונחושה", אמר לרשת סקיי ניוז.

ראב תיאר את ההחלטה כ"תגובה בזמן אמת". עם זאת, ההחלטה החפוזה של הממשלה בלונדון עוררה ביקורת מצד האופוזיציה וכן זעם ובלבול בקרב תיירים. "זה רע מאוד, משום שזה הגיע משום מקום, לא היה זמן להתכונן וכולם בפאניקה", אמרה התיירת הבריטית אמילי האריסון מנמל התעופה ברחאס במדריד, לפני טיסתה חזרה ללונדון.

"הייתה לנו חתונה ללכת אליה והיו לנו תכניות לבקר חברים ומשפחה שלא ראינו הרבה זמן", סיפרה האריסון. "עכשיו אנחנו הולכים לבטל את הכול. ככה שזה מאוד מתסכל".

בספרד אמרו כי הם "בקשר" עם לונדון בשל החלטתה, שאותה הם "מכבדים".

מגמה עולמית

ימים אחרי שמנהיגי האיחוד האירופי הצליחו לגבש חבילת סיוע עצומה ליבשת, מדינות רבות חוות עלייה מחודשת במספר המקרים והן מנסות לאזן בין בלימת התפשטות נוספת של הקורונה לבין הרצון לחדש את הפעילות הכלכלית שלהן. בשל עלייה חדה במספר המקרים, בבלגיה האטו את החזרה לשגרה. גם נורבגיה הטילה חובת בידוד על השבים מספרד, וצרפת הוציאה אזהרת מסע לקטלוניה.

באיטליה, גם היא אחד ממוקדי המגיפה הגדולים באירופה, מבודדים את הנוסעים מרומניה ומבולגריה למשך שבועיים, אחרי כמה מקרים מיובאים ממדינות אלו. בצרפת, משרד הבריאות הודיע על יותר מאלף מאושפזים חדשים מדי יום, וגרמניה שוקלת לחייב בדיקות לנופשים ששבו מיעדים בסיכון גבוה, אחרי שיא של חודשיים במספר הנדבקים.

חנות סגורה בפלמה דה מיורקה עם שלט בו כתוב "רוצים לעבוד", לאחר הטלה מחדש של מגבלות הקורונה בספרד, בשל שורת התפרצויות במדינה. 26 ביולי 2020.. AP
"רוצים לעבוד". חנות סגורה באי מיורקה/AP

המגמה באירופה היא חלק ממגמה כלל עולמית, ויותר מרבע מיליון מקרים חדשים של נדבקים בנגיף אובחנו בעולם בשלושת הימים האחרונים. אחד המוקדים הגדולים ביותר נמצא בהודו, שם כבר הגיע מספר המאובחנים ל-1.3 מיליון, מאה אלף מהם התגלו בתוך יומיים בלבד. מומחים חוששים שהגרוע מכל עוד לפניה של הודו. גם ארצות הברית, ברזיל ודרום אפריקה עדיין חוות עלייה חדה במספר הנדבקים.

(עדכון ראשון: 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully