וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו מלחמת עולם": ברזיל סופרת יותר מ-100 אלף מתים מקורונה

רק בארה"ב מתו יותר אנשים מהווירוס, אך אין שום סימנים לדעיכתו במדינה, שפותחת את עסקיה בלחץ בולסונארו. "ברזיל נמצאת תחת תרדמת קולקטיבית", אמר רופא בכיר על מדיניות הנשיא הימני קיצוני, שאמר כי "החיים צריכים להימשך"

בווידאו: מייצג אבל בברזיל לציון 100,000 מתים מקורונה/צילום: רויטרס

מספר המתים מנגיף הקורונה בברזיל הגיע ליותר ממאה אלף, הנתון השני בגובהו בעולם. כל זאת בזמן שאין סימנים לדעיכת המגיפה במדינה הדרום אמריקנית, שנשיאה ז'איר בולסונארו לא מתרשם מחומרתה אף שהיה חולה בעצמו.

50 אלף איש מתו מהנגיף בתוך שלושה חודשים, אבל המספר הוכפל בתוך 50 יום בלבד. יותר משלושה מיליון מקרים אובחנו עד עתה, אך חנויות ומסעדות כבר החלו להיפתחש מחדש. הנשיא הימני קיצוני מתנגד לאמצעי סגר ולמגבלות, שלדבריו חמורים יותר מהווירוס עצמו, שאותו כינה בעבר "שפעת קלה". הוא מקיים עצרות המוניות, לעתים ללא מסיכה.

צלבים פרוסים בחוף הים של ריו דה ז'ניירו כמחווה לקורבנות נגיף הקורונה 8 באוגוסט 2020. רויטרס
הנגיף מתפשט. צלבים לזכר הקורבנות בחוף קופקפבנה, אתמול/רויטרס

מומחים התלוננו על חוסר תכנון מצד ממשלת ברזיל, בעוד שהרשויות המקומיות מתמקדות בחידוש הפעילות הכלכלית שצפויה להאיץ את התפשטות הנגיף. במשרד הבריאות עומד גנרל, ללא ניסיון בבריאות הציבור, אחרי ששני השרים הקודמים, שהיו רופאים בהכשרתם, עזבו את התפקיד. הם היו חלוקים עם בולסונארו בשל התנגדותו לנקיטת ריחוק חברתי וקידום התרופה נגד מלריה הידרוקסיכלורוקווין בתור טיפול. מחקרים שונים בעולם הראו כי היא לא יעילה נגד קורונה, אך בולסונארו טוען שהוא החלים בזכותה.

"אנחנו צריכים להיות ביאוש, משום שהטרגדיה הזאת היא כמו מלחמת עולם, אבל ברזיל נמצאת תחת תרדמת קולקטיבית", אמר ד"ר חוזה דאווי אורבאיז, בכיר באגודת המחלות המדבקות. "המסר של הממשלה כיום: 'הידבקו בקורונה ואם זה חמור, יש טיפול נמרץ'. זה מסכם את המדיניות שלנו כיום".

החשש הוא שהמחלה מתפשטת בשכונות עוני ובאזורים מבודדים, כמו בקרב קהילות הילידים באמזונס. שם, הגישה לטיפול בריאותי הולמת היא מוגבלת ביותר.

הקורונה בברזיל

במחווה לקורבנות המגיפה, הציב אתמול ארגון מקומי בריו צלבים בחוף המפורסם קופקבנה ושחרר אלף בלונים אדומים לשמיים. יו"ר הסנאט דאבי אלקולומברה הכריז על ארבעה ימי אבל בקונגרס, אבל בולסונארו טרם התייחס. בשבוע שעבר הוא אמר כי הוא חש צער עבוא המתים, אך הוסיף כי "עלינו להמשיך בחיינו".

כמעט מחצית מכלל המתים מנגיף הקורונה באמריקה הלטינית ובקריבים הם מברזיל, מתוך כחמישה מיליון נדבקים באזור. בין מוקדי המגיפה האחרים באזור נמצאים מקסיקו, עם מספר המתים השלישי בגובהו בעולם - 52 אלף מתים - ו-כ-476 אלף מקרים. גם פרו, קולומביה וצ'ילה נפגעו קשה מהווירוס.

מומחים קושרים את השילוב של הערים הצפופות, העוני ומערכות הבריאות הלא מתקדמות לחומרת ההתפרצות במדינות אמריקה הלטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully