וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שזלזל בנגיף: נשיא ברזיל בולסונארו נדבק בקורונה

לאחר שנמתחה ביקורת חריפה על התנהלותו במשבר הקורונה, הודיע בולסונארו בריאיון לטלוויזיה כי תוצאת הבדיקה שעבר חיובית. הוא הוסיף כי החל ליטול את התרופה נגד מלריה, הידרוקסיכלורוקווין. בעבר הגדיר את הווירוס כ"שפעת קטנה", והפר פעם אחר פעם את הנחיות הריחוק החברתי

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו הודיע היום (שלישי) כי הוא נדבק בנגיף הקורונה. בולסונארו, שבחודשים האחרונים נמתחה ביקורת על התנהלותו במשבר הנגיף, הודה בתוצאה החיובית שאובחנה בבדיקה שעבר. בריאיון לרשת הטלוויזיה המנוהלת על ידי המדינה, TV Brasil, הנשיא הוסיף כי הוא החל להרגיש חולה ביום ראשון ונטל הידרוקסיכלורוקווין, תרופה נגד מלריה שיעילותה נגד קורונה איננה מוכחת.

המנהיג מהימין הקיצוני אף חזר בראיון על עמדותיו הציבוריות כלפי המגיפה, שאותה הוא הגדיר כ"שפעת קטנה". מוקדם יותר, בעת ההמתנה לתוצאות הבדיקה, הודיעו בלשכתו כי מצבו הבריאותי טוב. לפי הצהרה שנמסרה מלשכתו, בולסונארו עבר את הבדיקה ביום שני בערב.

הנשיא הפופוליסטי התריס פעם אחר פעם נגד ההנחיות על החובה לעטות מסיכה, אפילו אחרי ששופט הורה לו לעשות זאת בסוף חודש יוני. בולסונארו אף הפגין נגד כללי הריחוק החברתי שנתמכים על ידי ארגון הבריאות העולמי - והסיר את המסיכה אף במהלך הריאיון שבו הודיע על הידבקותו בנגיף, לא לפני שהרגיע כי הוא "בסדר".

נשיא ברזיל, בולסונארו, 23 ביוני 2020. רויטרס
"הכול טוב". בולסונארו, בחודש שעבר/רויטרס

לפי פרסום לוח הזמנים הרשמי, הבוקר של בולסונארו היה כמעט ריק לגמרי - ללא פגישות עד השעה שלוש אחר הצהריים, ובתקשורת דווח כי הוא פינה את כל היום עד שיגיעו התוצאות.

עוד לפני קבלת התוצאות, בתקשורת המקומית דווח כי הוא סובל מתסמיני הווירוס. "הגעתי מבית החולים", אמר בולסונארו לתומכיו אחרי שיצא ממכוניתו ביום שני, והוסיף: "אבל הכול טוב". בנוסף לכך, הוא ציין כי הוא עבר סריקת ריאות, שהראתה כי הן "נקיות".

ברזיל היא אחד המוקדים הגדולים בעולם של התפרצות המגיפה, שנייה רק לארצות הברית. יותר מ-65 אלף אנשים מתו כתוצאה מהווירוס במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית.

עוד בוואלה!

שופט חייב את בולסונארו לחבוש מסיכה בציבור - או שיספוג קנס יומי

לכתבה המלאה
צוות קברנים בבית קברות בריו דה ז'ניירו, 19 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
ברזיל שנייה רק לארצות הברית במספר המתים והחולים. צוות קברנים בבית קברות בריו דה ז'ניירו/רויטרס, רויטרס

במהלך סוף השבוע, בולסונארו השתתף בכמה אירועים והיה בקשר קרוב עם השגריר האמריקני לברזיל במהלך חגיגות יום העצמאות האמריקני ב-4 ביולי. תמונות מהאירוע הראו כי אף אחד מהם אינו עוטה מסיכה.

בחודש מרץ, בולסונארו עבר בדיקה נוספת לנגיף הקורונה, שתוצאתה הייתה שלילית, אחרי שכמה מעוזריו אובחנו כנדבקים לאחר ביקור באחוזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפלורידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully