וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שיא של נדבקים: אוסטרליה מטילה מחדש סגר על מלבורן

המגבלות שישפיעו על חמישה מיליון תושבים ייכנסו לתוקף החל ממחר בחצות, ויימשכו שישה שבועות. זאת אחרי 191 מאובחנים ביממה. "אלו מספרים גבוהים בצורה חריגה"

צילום: רויטרס

מדינת ויקטוריה, השנייה בגודל האוכלוסייה שלה באוסטרליה, תטיל מחדש סגר באזור המטרופולין של מלבורן ובמחוז נוסף במדינה - כך הודיע היום (שלישי) ראש הממשלה של ויקטוריה, דניאל אנדרוז, בעקבות שיא יומי במספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

התושבים נדרשים להישאר בבתיהם פרט ליציאה לצורך שירותים חיוניים. המסעדות, בתי הקפה והברים יספקו שירותי טייק אוויי בלבד, מכוני כושר ומספרות ייסגרו, וההתקהלויות בבתים יוגבלו לשני אנשים בלבד. חופשת בתי הספר תוארך.

"אלו מספרים גבוהים בצורה חריגה", אמר היום אנדרוז בתדרוך לכלי התקשורת במלבורן, העיר השנייה בגודלה באוסטרליה. 191 מאובחנים חדשים אובחנו במהלך הלילה, המספר הגבוה ביותר מאז התפרצות המגיפה במדינה. השיא הקודם נקבע אתמול, עם 127 מקרים.

המגבלות שישפיעו על חמישה מיליון תושבים ייכנסו לתוקף החל ממחר בחצות, ויימשכו שישה שבועות. במדינות אחרות באוסטרליה דווח רק על מספר קטן של נדבקים חדשים, והן מונעות מתושבי ויקטוריה להיכנס לשטחן. הגבול בין ניו סאות' וויילס וויקטוריה נסגר לראשונה אחרי מאה שנה.

הערכות להעברת מזון תחת מגבלות הקורונה בבית אבות במלבורן, אוסטרליה, 7 ביולי 2020. רויטרס
היערכות להעברת מזון תחת מגבלות הקורונה בבית אבות במלבורן, היום/רויטרס

בסך הכול, אוסטרליה דיווחה על 8,500 מקרים ועל 106 מתים, ונחשבה לסיפור הצלחה בעולם ביחס למאבק בקורונה. עםזאת, המגבלות החדשות מהוות מכה לתקוותה להתאוששות כלכלית עם התקרבותה למיתון כלכלי לראשונה זה שלושה עשורים. עבור העסקים בגבול, שנסגר בפעם האחרונה בזמן השפעת הספרדית ב-1919, אלו גם כאבי ראש לוגיסטיים. האישורים היומיים למי שחי בעיירות ובערי הגבול טרם ניתנו, משום שהמערכת עדיין נמצאת בפיתוח, שעות לפני סגירת הגבול.

אנדרוז אמר כי המגבלות הן קשות, אך הכרחיות. "גם להידבק בווירוס הזה ולמות ממנו הוא דבר קשה", אמר. "להעמיד פנים שהכול נגמר זאת לא התשובה. זה חלק מהבעיה, חלק גדול מהבעיה".
בסוף השבוע הוא הטיל מחדש מגבלות על שמירת מרחק ביותר מ-30 מפרברי העיר ושם בסגר מוחלט תשעה מגדלי מגורים.

מאות שוטרים וחיילים נפרסו לאכיפת סגירת הגבול של ויקטוריה עם ניו סאות' וויילס. הגבול פרוץ מאוד, משתרע על מאות קילומטרים ודרכו עוברים בכל יום נוסעים, תלמידי בית ספר ומטענים. העונש למי שיעבור את הגבול ללא אישור קשה במיוחד - קנס של עד 11 אלף דולר אוסטרלי ושישה חודשי מאסר.

אחיות במחלקה לחולי קורונה במלבורן, אוסטרליה 7 ביולי 2020. רויטרס
"זה יהיה סיוט לכולם". אחיות במחלקה לחולי קורונה במלבורן, היום/רויטרס

קווין מאק, ראש עיירת הגבול אלברי שנמצאת בצד של ניו סאות'-ווילס, העריך כי עם תנועתה של כ-50 אלף מכוניות בכל יום, "זה יהיה סיוט לכולם".

פול ארמסטרונג, שמנהל תחנת דלק בצד הגבול של ויקטוריה, אמר כי "רבע מאנשי הצוות, כמוני, חיים בניו סאות'-ווילס', וחוצים את הגבול בכל יום כדי לעבוד. אני לא יודע אם הם יוכלו להיכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully