וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט חייב את בולסונארו לחבוש מסיכה בציבור - או שיספוג קנס יומי

נשיא ברזיל מזלזל בחומרת הקורונה, אף שלפי המספרים, המצב בארצו חמור רק פחות מזה בארה"ב. שופט קבע כי אם הוא ואנשי ציבור אחרים יפרו את התקנה בבירה ברזיליה ובסביבתה, הם ייקנסו ב-2,000 ריאל מדי יום

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: ברזיל חזרה לפרסם את נתוני הקורונה ומניין המתים במדינה הוא השלישי בעולם)

שופט בברזיל הורה היום (שלישי) לנשיא ז'איר בולסונארו לחבוש מסיכה בזמן שהייתי במרחב הציבורי בבירה ברזיליה ובמחוז הפדרלי המקיף אותה. השופט רנטו בורלי אמר כי אם הנשיא ודמויות ציבוריות אחרות יפרו את התקנה המחייבת עטיית מסיכות בציבור, הם ייקנסו ב-2,000 ריאל - 387 דולר - מדי יום.

הנשיא הימני קיצוני מרבה לזלזל בחומרת הנגיף, אך ברזיל היא מוקד ההתפרצות השני בחומרתו בעולם אחרי ארצות הברית, עם יותר מ-1.1 מיליון מקרים מאובחנים ויותר מ-51 אלף מקרי מוות. בולסונארו כינה את הווירוס בתחילת התפרצותו "שפעת קלה" והוא מופיע בציבור בקביעות ללא מסיכה, בזמן שהוא מברך את תומכיו. בעצרת אחת הוא אף נראה משתעל מבלי שכיסה את פיו, ובמקרה אחר הוא התעטש אל תוך היד שלו, וזמן קצר לאחר מכן הוא לחץ את ידה של אישה מבוגרת.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו במהלך עצרת תמיכה ברקע נגיף הקורונה בברזיליה, ברזיל 24 במאי 2020. רויטרס
ייקנסו ב-2,000 ריאל מדי יום. הנשיא בולסונארו ללא מסיכה במהלך עצרת תמיכה, מאי/רויטרס

למרות העובדה שהמגיפה לא נבלמה, בולסונארו שב אתמול על קריאותיו להקל על אמצעי הסגר ולפתוח מחדש חנויות ועסקים. הוא טוען כי ייתכן שהדרך שבה טופלה המחלה "הייתה מוגזמת מעט" וכי אסור שהמגבלות שננקטות לבלימת הקורונה יהיו הרסניות יותר מהמגיפה עצמה. המדיניות הזו עוררה תרעומת רבה בתוך ברזיל, והנשיא התעמת בהזדמנויות רבות עם מושלי המדינות שהטילו מגבלות וחייבו את התושבים לחבוש מסיכות בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully