וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתירה את האמת: ברזיל מפסיקה לדווח על נתוני הקורונה

7.6.2020 / 14:47

עם 672 אלף נדבקים ו-36 אלף מתים, ההתפרצות במדינה היא החמורה ביותר בעולם פרט לזו בארה"ב. למרות זאת, הממשל הורידה את המידע מהאתר הרשמי. בולסונארו הגן על העיכובים והשינויים ברשומות

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ברזיל הפסיקה לפרסם את הנתונים על מגיפת הקורונה, בזמן שהנשיא ז'איר בולסונארו הגן על העיכובים והשינויים ברשומות המספרים על ההתפרצות השנייה בחומרתה בעולם. משרד הבריאות הסיר אתמול (שבת) את הנתונים מהאתר שתיעד את המגיפה על פי נתונים מכל מדינת מחוז ורשות מקומית המשרד גם הפסיק למסור מספר כולל של מקרים מאומתים, 672 אלף - יותר מכל מקום מחוץ לארצות הברית - או את מספר מקרי המוות הכולל, שעבר בשבוע שעבר את איטליה, עם כמעט 36 אלף מקרים.

לא בולסונארו ולא משרד הבריאות הסבירו את הסיבה למחיקת מרבית המידע מהאתר, ששימש מקור חשוב לציבור העוקב אחרי התפשטות המגיפה. האתר הורד ביום שישי ועלה מחדש אתמול בגרסה חדשה עם מעט מאוד נתונים, שכוללים רק את מספר מקרי המוות, הנדבקים והמחלימים ביממה החולפת.

"המידע הכולל לא משקף את מה שקורה ברגע זה במדינה", כתב הנשיא הימני קיצוני בטוויטר, שציין את הודעת המשרד. "יש דברים אחרים שנעשים לטובת שיפור הדיווח על המקרים ועל האבחונים".

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו 23 במאי 2020. רויטרס
המעיט בחומרת המגיפה. בולסונארו/רויטרס

הנשיא ממעיט בחומרת הסכנות הנשקפות מהמגיפה, החליף מומחים במשרד הבריאות באנשי צבא ויצא נגד אמצעי הסגר בטענה שהם מסבים נזק עצום לכלכלה. בשל זאת, הוא מואשם בפגיעה ביכולת של מערכת הבריאות להגיב למגיפה.

בשבוע שעבר נמתחה ביקורת על הממשלה אחרי שהיא דחתה את שעת פרסום הנתונים, שעד כה הייתה בסביבות השעה 17:00, בעוד שבימים האחרונים היא הוזזה סמוך לשעה 22:00.

"שקיפות המידע היא כלי חזק במאבק במגיפה", כתב פאולו ג'רונימו דה סוזה, ראש איגוד התקשורת של ברזיל, בהודעה שבה האשים את הממשלה בניסיון להשתיק את התקשורת לאור השעה המאוחרת שבה מתפרסמים הנתונים.

כשנשאל על כך ביום שישי, הזכיר בולסונארו את התכנית הנצפית ביותר במדינה, שמתחילה בשעה 20:30. הוא אמר כי התכנית, "ג'ורנל נסיונל", "אוהבת לומר שבברזיל יש שיא של מספר מתים". בארבעת הימים האחרונים דיווחה ברזיל על יותר חולים ומתים מנגיף הקורונה מאשר בכל מדינה אחרת. אתמול אמר בולסונארו כי העדכון המאוחר ימנע חוסר התאמה בדיווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully