וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל חזרה לפרסם את נתוני הקורונה, והמצב עגום במיוחד

10.6.2020 / 11:55

אחרי הוראת בית המשפט העליון, האתר הרשמי שב להראות את המספרים הכוללים מההתפרצות, שאת חומרתה מנסה בולסונארו להסתיר. 739,503 כבר נדבקו, הכי הרבה בעולם אחרי ארה"ב. מספר המתים הוא השלישי בגובהו בעולם, עם 38,406

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ברזיל חידשה את פרסום הנתונים המפורטים על התפשטות נגיף הקורונה באתר הרשמי, לאחר מחלוקת סביב הסרת סיכומי המספרים מהאתר ופסיקה של שופט בית המשפט העליון ולפיה יש לפרסם שוב את כל המידע. זאת אחרי ימים של לחץ מכל קצוות הקשת הפוליטית על הנשיא ז'איר בולסונארו, על רקע הטענות שהממשלה שלו מנסה להסתיר את חומרת ההתפרצות, השנייה בחומרתה בעולם.

המידע המלא והמעודכן באתר שפורסם אתמול בערב הראה 32,091 נדבקים חדשים ביממה החולפת, ובסך הכול 739,503 מקרים מאובחנים במדינה. 1,272 איש נוספים מתו מהנגיף, מה שהעלה את מניין המתים ל-38,406, השלישי בגובהו בעולם אחרי ארצות הברית ובריטניה.

בולסונארו מנסה להמעיט בחומרת ההתפרצות, שאותה כינה בעבר "שפעת קלה" ודחק במושלי המדינות לבטל את צעדי הסגר הפוגעים בכלכלה. אתמול אמר הנשיא הימני קיצוני כי ארגון הבריאות העולמי איבד את אמינותו בטיפול במגיפה וכי ארצו עשויה לפרוש ממנו, בדומה למה שעשה בעל בריתו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בית חולים מאולתר לחולי קורונה בחדר כושר בסאו פאולו, ברזיל 9 ביוני 2020. AP
בית חולים לחולי קורונה שהוקם בחדר כושר בסאו פאולו, אתמול/AP

בסאו פאולו, משרד הבריאות דיווח על מספר שיא של מקרי מוות ביממה החולפת, אחרי שהמדינה המאוכלסת ביותר בברזיל פתחה מחדש את כלכלתה והקלה על כמה מצעדי הריחוק החברתי. למרות העלייה במקרי המוות, ראש עיריית סאו פאולו, בירת המדינה, אמר כי החנויות יכולות להיפתח מחדש למשך ארבע שעות החל מהיום. קניונים יוכלו להיפתח שוב מחר בהתאם להסכם שמגדיר תנאים להגנת הלקוחות.

ריו דה ז'ניירו, העיר השנייה בגודלה בברזיל, החלה גם היא להקל על כללי ההסגר, כולל קיום משחקי כדורגל ללא צופים. ואולם, שופט מקומי הורה ביום שני להתקין מחדש את צעדי ההסגר, המאפשרים פעילות של שירותים חיוניים בלבד. זאת בשל מניין המתים הגבוה במדינת המחוז, יותר מ-7,000.

במהלך סוף השבוע, משרד הבריאות הסיר בפתאומיות את הצטברות הנתונים מהאתר. בשבוע שעבר הוא גם עיכב את פרסום הנתונים עד שעות הערב המאוחרות, מעבר לזמן השידור של תכניות החדשות המרכזיות בברזיל.

מומחי הבריאות חששו כי ללא פרסום הנתונים המצטברים, מקרים שבהם אדם אובחן כחולה קורונה ימים אחרי מותו לא יהיו ידועים לציבור. בברזיל, שמערך הבדיקות שלה לוקה בחסר, מקרים כאלה נפוצים.

בהחלטתו להורות על המשך העלאת הנתונים המלאים לאתר, אמר שופט העליון אלכסנדר דה מוראש כי בשל פעולות הממשלה, "בלתי אפשרי" לפקח על התפשטות הנגיף וליישם מדיניות בקרה ומניעה מתאימה.

שר הבריאות הזמני, אדוארדו פזואלו, שדיבר בישיבת הממשלה ששודרה בשידור חי, טען כי מעולם לא הייתה שום כוונה לשחק עם המספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully