וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החמרת התפרצות הנגיף: ארה"ב אוסרת כניסה מברזיל

25.5.2020 / 8:37

חרף שיתוף הפעולה בין המדינות והיחסים החמים בין שני המנהיגים - טראמפ ובולסונארו - הבית הלבן פרסם אזהרת מסע מברזיל בשל העלייה החדה במספר הנדבקים והמתים במדינה הדרום אמריקנית. ההגבלות ייכנסו לתוקף ב-28 למאי ולא יחולו על אזרחי ארה"ב ומחזיקי ויזה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

הבית הלבן הודיע היום (שני) כי יגביל את הנסיעות מברזיל לארצות הברית, יומיים בלבד לאחר שהמדינה הדרום אמריקנית הפכה לשנייה בעולם במספר ההדבקויות בנגיף הקורונה.

איסור המסע היווה מכה קשה לנשיא ברזיל הימני, ז'איר בולסונארו, שאימץ את גישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונלחם בקריאות ההתרחקות החברתית ועודד לקיחת תרופות שאינן מוכחות. לשכת נשיא ברזיל לא הגיבה להכרזת וושינגטון.

בהודעת דובר שגריר ארצות הברית בבירה ברזיליה נמסר כי "ארצות הברית מקיימת שותפות איתנה עם ברזיל ואנחנו פועלים באופן הדוק כדי להפחית את ההשפעות הסוציו-אקונומיות של הקורונה בברזיל".

קברנים ממוגנים מפני נגיף הקורונה בבית קברות בריו דה-ז'ניירו שבברזיל, במהלך מגיפת הקורונה. 22 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
עלו למקום השני במספר הנדבקים בקורונה. קברנים בברזיל/רויטרס, רויטרס

ההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף ב-28 במאי, כך נמסר מהשגרירות, והן אוסרות על מרבית האזרחים שאינם אמריקנים לנסוע לארצות הברית אם היו בברזיל בשבועיים האחרונים. מחזיקי ויזה, קרובי משפחה של אזרחים אמריקניים, צוותי טיסה ואחרים יהיו פטורים מאיסור הנסיעה.

משרד החוץ של ברזיל התייחס לצעד כהחלטה טכנית במסגרת "שיתוף פעולה הדדי וחשוב" למלחמה בנגיף הקורונה, תוך שהוא מציין את 6.5 מיליון הדולרים שתרמה להם ארצות הברית, נוסף על הבטחה לאלף מכונות הנשמה.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: מוקד מגיפת הקורונה עבר לדרום אמריקה

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו במהלך עצרת תמיכה ברקע נגיף הקורונה בברזיליה, ברזיל 24 במאי 2020. רויטרס
בולסונארו במהלך עצרת התמיכה בו בברזיליה. אתמול/רויטרס

דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, אמרה כי ההגבלות החדשות יסייעו להבטיח כי אזרחים זרים לא יגרמו להידבקויות נוספות במדינה, אך הדבר לא ישפיע על הסחר בין המדינות.

אתמול אמר היועץ לביטחון לאומי, רוברט אובראיין, בראיון לרשת CBS כי הוא מקווה שהצעד יישקל מחדש בעתיד. "אנו מקווים שזה יהיה זמני. אבל בגלל המצב בברזיל, אנו הולכים לעשות כל שיידרש כדי להגן על העם האמריקני".

היועץ לעניינים בינלאומיים לנשיא ברזיל בולסונארו, פיליפ מרטינז, ציית בתגובה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מקבל את ההחלטה האמריקנית, "אין להם דבר ספציפי נגד ברזיל", והדגיש את ההשקפות המשותפות שחולקים שני המנהיגים בטיפול בנגיף באמצעות תרופה למלריה. שעתיים קודם לכן צייץ טראמפ כי הוא "פתח ערוץ להחלפת מידע על הפרוטוקול לשימוש בהידרוקסיכלורוקין וטיפולים אחרים בנגיף".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עולה על מטוס בוושינגטון, 21 במאי 2020. רויטרס
מעודד שימוש בהידרוקסיכלורוקין לטיפול בקורונה. טראמפ/רויטרס

מנהל המזון והתרופות האמריקני הזהיר בחודש שעבר מפני השימוש בתרופה לטיפול בנגיף הקורונה, וציין "דיווחים על בעיות בקצב הלב" בקרב חולים שקיבלו את התרופה. התעקשותו של בולסונארו על פוטנציאל התרופה, תוך שהוא מתריס נגד הוראות הבידוד והריחוק החברתי, הביאו להתפטרותם של שני שרי בריאות בחודש, שניהם רופאים. ממלא מקום שר הבריאות, אלוף בצבא, פרסם השבוע הנחיות להרחבת השימוש בתרופה במקרים של הידבקות בנגיף.

משרד הבריאות של ברזיל פרסם עלייה במקרי ההידבקות במדינה, ב-15,813 ביממה האחרונה ל-363,211 - מקום שני בעולם אחרי ארצות הברית, לה יותר מ-1.6 מיליון נדבקים. מניין המתים בברזיל, שהראה ירידה בשבוע האחרון בשל עיכובים בדיווחים, עלה ב-653 ביממה האחרונה ל-22,666, לעומת ארצות הברית עם 100,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully