וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: מוקד מגיפת הקורונה עבר לדרום אמריקה

22.5.2020 / 23:40

בעוד מספרי הנדבקים והמתים באירופה ובארה"ב מתמתנים ואף יורדים, המדינה "המושפעת ביותר" מהווירוס הפכה להיות ברזיל. מדינות נוספות, כמו מקסיקו ופרו, נאבקות בנגיף שמוסיף להתפשט ברחבי היבשת. גם ב-9 ממדינות אפריקה יש עלייה של כ-50% במספר מקרי ההידבקות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אמריקה הדרומית הפכה למוקד החדש של מגיפת הקורונה, כשהמצב בברזיל הוא הקשה ביותר, במקביל לעלייה בקצב המקרים באפריקה שעדיין שומרת על שיעור תמותה נמוך - כך אמר הערב (שישי) ארגון הבריאות העולמי. זאת בזמן שמספרי הנדבקים והמתים באירופה ובארצות הברית מתמתנים ואף יורדים

"במובן מסוים דרום אמריקה הפכה למוקד חדש למחלה", אמר ד"ר מייק ראיין, המומחה הבכיר במצבי חירום של ארגון הבריאות העולמי, במסיבת עיתונאים. ראיין הוסיף כי ברזיל היא המדינה "המושפעת ביותר בעליל" מהנגיף. הוא ציין כי הרשויות בברזיל אישרו שימוש נרחב בתרופה הידרוקסיכלורוקין נגד מלריה לטיפול בקורונה, וחזר על הקביעה שלפיה עדויות קליניות עדכניות אינן תומכות בשימוש נרחב בתרופה לנוכח הסיכונים שיכולים להיגרם משימוש בלתי מפוקח בה.

קברנים ממוגנים מפני נגיף הקורונה בבית קברות בריו דה-ז'ניירו שבברזיל, במהלך מגיפת הקורונה. 22 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
קברנים ממוגנים מפני נגיף הקורונה בבית קברות בריו דה-ז'ניירו/רויטרס, רויטרס

ברזיל היא איננה המדינה היחידה שנפגעה קשה מקורונה ביבשת. במקסיקו זוהו ביממה האחרונה 2,973 מקרי הידבקות בנגיף, שהעלו את סך הנדבקים במדינה ל-59,567 בני אדם. מדובר בשיא יומי במספר המקרים המאובחנים במדינה מאז פרוץ המגיפה. ביממה החולפת מתו 420 חולי קורונה, ומניין המתים עלה ל-6,510 בני אדם.

גם בפרו עברו השבוע את מאה אלף המקרים המאושרים של הידבקות בקורונה. המדינה נמצאת בסגר כלל ארצי מאז חודש מרץ, אך מספר המתים מהנגיף עולה בכשלושת אלפים מידי יממה.

עוד בוואלה!

מחקר בארה"ב: "הקדמת הריחוק החברתי בשבוע הייתה מצילה 35 אלף חיים"

לכתבה המלאה
קברנים ממוגנים מפני נגיף הקורונה בבית רבקות בלימה, בירת פרו, במהלך מגיפת הקורונה. 22 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
קברנים ממוגנים מפני נגיף הקורונה בבית רבקות בלימה, בירת פרו/רויטרס, רויטרס

ראיין אמר כי בתשע מדינות אפריקניות עלו מספר מקרי ההידבקות בקורונה ב-50% במהלך השבוע האחרון, בעוד שמקומות אחרים ראו ירידה או יציבות בשיעור הנדבקים. לדבריו, שיעור התמותה הנמוך באפריקה עשוי לנבוע מגילה הצעיר יחסית של האוכלוסייה, כשמחצית מאוכלוסיית היבשת נמצאים בגיל 18 ומטה.

הוא הוסיף כי החשש מהתפשטות המגיפה ביבשת עדיין קיים. לדבריו, ה"פערים המשמעותיים" בשירותי טיפול נמרץ, אספקת חמצן ומכונות הנשמה עשויים להיות הרסניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully