וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בארה"ב: "הקדמת הריחוק החברתי בשבוע הייתה מצילה 35 אלף חיים"

חוקרים מאוניברסיטת קולומביה מצאו כי אם טראמפ היה מקדים את תחילת המגבלות למניעת התפשטות הקורונה בארה"ב מ-9 ל-16 במרץ, 61% ממקרי ההידבקות ו-55% ממקרי התמותה היו נמנעים. לטענתם, הממצאים ממחישים את הסיכון בהקדמת ההקלות, אותן מעודד הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חייהם של יותר מ-35 אלף אמריקנים היו ניצלים אם ארצות הברית הייתה נוקטת בצעדי הריחוק החברתי שבוע לפני שהורתה עליהם באמצע חודש מרץ - כך מעריכים חוקרים באוניברסיטת קולומביה. לטענת החוקרים, 61% ממקרי ההידבקות בקורונה בארצות הברית - שעומדים על יותר מ-700 אלף נכון ל-3 במאי - ו-55% מיותר מ-65 אלף מקרי תמותה מהנגיף היו נמנעים אם ההנחיה לשמור על ריחוק חברתי הייתה ניתנת שבעה ימים קודם לכן.

החוקרים אמרו כי הממצאים ממחישים את הסיכון במתן הקלות מוקדמות מדי על הסגר, כפי שטענו מומחים רבים. כל 50 המדינות בארצות הברית החלו לשוב לשגרה בהיקף כזה או אחר בעידוד הנשיא דונלד טראמפ, שקרא לשקם את הכלכלה שנפגעה מסגירת עסקים ופיטורים במהלך המגיפה.

גבר עוטה מסיכה בניו יורק, 15 במאי 2020. AP
גבר עוטה מסיכה ברקע שלט לשמירה על ריחוק חברתי בניו יורק/AP

"בעת הקריטית הזאת עדיין נדרשים מאמצים להעלות מודעות ציבורית נוספת לפוטנציאל הנפיץ של קוביד-19", כתבו החוקרים. "התוצאות שלנו גם מצביעות על כך שללא בדיקות נרחבות ויכולת מעקב אחרי אלו שנחשפו לנגיף, הפער הגדול בין החשיפה לנגיף לאבחון החיובי גורם לצמיחה האקספוננציאלית של קוביד-19, עד שיחלוף".

עוד בוואלה!

טראמפ: ללא שיפורים - אבטל לצמיתות את המימון לארגון הבריאות העולמי

לכתבה המלאה
עובדי מפעל עוטים מסיכות בוורן, מישיגן. 18 במאי 2020. AP
עובדי מפעל במישיגן עוטים מסיכות בסיום יום העבודה הראשון מאז משבר הקורונה/AP

לפני עשרה ימים, יוג'ין ג'ארקי, יוצר סרטים דוקומנטריים מניו יורק, הציג שלט חוצות בטיימס סקוור אותו כינה "שעון המוות של טראמפ". הוא מראה את מספר המתים שג'ארקי אומר שיכול היה להימנע אם טראמפ היה מקדים את צעדי הריחוק החברתי ל-9 במרץ, במקום ב-16 במרץ.

המספרים שהציג היוצר הדוקומנטרי גבוהים יותר מאלו שהעלו החוקרים מקולומביה - 60% ממקרי התמותה מקורונה היו נמנעים - ולא 55%. ארצות הברית היא המדינה שנפגעה באופן הקשה ביותר במגיפה, עם יותר מ-1.5 מיליון נדבקים ו-93 אלף מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully