וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחה הבכיר למגיפות בארה"ב: השלכות חמורות אם ההקלות יוסרו מהר מדי

12.5.2020 / 23:58

ד"ר אנתוני פאוצ'י, שמוביל את צוות התגובה של הממשל נגד הקורונה, הזהיר בשימוע בסנאט מפני חזרה מהירה מדי לשגרה, על רקע עידודו של טראמפ לפתיחת הכלכלה. לדבריו, על המדינות השונות להישמע להמלצות מומחי הבריאות

רויטרס

המומחה הבכיר למגיפות בארצות הברית ד"ר אנתוני פאוצ'י הזהיר היום (שלישי) את הקונגרס כי פתיחה מוקדמת מדי של הכלכלה עלולה להוביל להתפרצויות קטלניות נוספות של נגיף הקורונה. במהלך השימוע, שנמשך שלוש וחצי שעות, הוסיף פאוצ'י כי טרם הושגה שליטה על המגיפה בחלקים מסוימים מהמדינה. "אני חושב שאנחנו בכיוון הנכון, אבל כיוון נכון אין משמעותו בשום צורה שהיא שאנחנו בשליטה מוחלטת על הנגיף", הדגיש פאוצ'י.

ראש המכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות אמר כי על המדינות לעקוב אחרי המלצות גורמי הבריאות ולחכות לסימנים, כמו ירידה במספר הנדבקים החדשים, בטרם יחדשו את פעילותן הכלכלית. זאת בזמן שהנשיא דונלד טראמפ מעודד את המדינות לסיים את ההשבתה הממושכת של מגזרים מרכזיים בכלכלות שלהן, הנמשכת כמה שבועות.

ואולם, הסנאטורים שמעו הערכה קודרת מצדו של פאוצ'י, אחרי שנשאל על ידי הדמוקרטים על פתיחה מוקדמת מדי של הכלכלה. הנגיף גבה את חייהם של כ-80 אלף אזרחים אמריקנים, המספר הגבוה ביותר בעולם. יותר מ-1.3 מיליון אמריקנים נדבקו.

הרופא, אנתוני פאוצ'י במהלך דיון באמצעות שיחת וידאו בנושא נגיף הקורונה בסאנט 12 במאי 2020. AP
נמצא בבידוד. פאוצ'י, היום/AP

"ההשלכות עלולות להיות חמורות מאוד", הזהיר פאוצ'י בן ה-79, שהעיד בפני חברי ועדת הבריאות, העבודה והחינוך, בשיחת וידאו לאור שהייתו בבידוד אחרי שבא במגע עם שני גורמים בממשל שחלו בקורונה. הוא התריע מפני חידוש הפעילות באזורים, ערים או מדינות שלא יוכלו "להגיב ביעילות" למקרה של התפרצויות קטנות, שלדבריו, עשויות להפוך לגדולות.

"יש סיכון אמיתי שאתה תגרום להתפרצות שלא תוכל לשלוט בה, וגם, באופן פרדוקסלי, תחזיר אותך אחורה, ולא רק תוביל לסבל ומוות שניתן היה למנוע, אלא גם תוביל אותך בחזרה לצורך בשיקום של הכלכלה", אמר פאוצ'י על צעדים מוקדמים מדי.

הרופא הוותיק, שעבד תחת ממשלים דמוקרטים ורפובליקנים כאחד ומשמש כיועץ לבית הלבן הנוכחי בנושאי הקורונה, ציין התפתחויות שהגורמים הנאבקים בהתפשטות הנגיף עודם מנסים להבין.

עוד בוואלה!

טראמפ נטש מסיבת עיתונאים ותקף כתבת ממוצא אסייתי: "שאלי את סין"

לכתבה המלאה
אדם עוטה מסיכה בעיצוב דגל ארה"ב. 5 במאי 2020. אי-פי, AP
אדם עוטה מסיכה בעיצוב דגל ארה"ב/AP, אי-פי

הוא ציין האטה במוקדי תחלואה כמו ניו יורק, אף שהיא מתרחבת במקביל באזורים אחרים ברחבי ארה"ב. כמה מדינות כבר החלו בחידוש הפעליות הכלכלית שלהן בעוד אחרות הבהירו כי הן מתכוונות לעשות זאת באמצע מאי, בעוד הסקרים מראים כי רוב האמריקנים מודאגים מחזרה מוקדמת כל כך לשגרה.

השימוע התנהל ברוח טובה בהרה מרוב אלו שהקונגרס ראה בשנים האחרונות, כשחברי הסנאט פנו באדיבות למומחי הבריאות הבלתי-מפלגתיים. הנציגים הדמוקרטיים בוועדה של הסנאט התמקדו בסיכונים של פתיחת הכלכלה האמריקנית כעת, בעוד הנציגים הרפובליקנים דחו את הלך הרוח הזה, והזהירו כי להמשך הסגר עלולות להיות השלכות על בריאות הציבור והכלכלה.

לאחר שנשאל אם תלמידי מכללות יכולים לשוב לכיתות בביטחון בסוף אוגוסט או תחילת ספטמבר, הזהיר פאוצ'י כי ציפיה למציאת חיסון או טיפול מקיף עד אז לא צפויה להתממש. במקום זאת, אמר, בתי ספר וסטודנטים ייאלצו להישען על בדיקות נרחבות יותר, היגיינה והתחקות אחר מגעים עם חולים מאומתים, כך לפי אלו שנכחו בשימוע.

הסנאטורית פטי מאריי, חברת הוועדה הדמוקרטית הבכירה, ביקרה כמה היבטים בתגובת הממשל למגיפה, ואמרה שאמריקנים "זקוקים למנהיגות, זקוקים לתכנית, זקוקים לכנות וזקוקים לזה עכשיו, לפני הפתיחה מחדש". הסנאטור הרפובליקני מיט רומני, שהתעמת עם טראמפ בעבר, מתח אף הוא ביקורת, כשאמר במהלך השימוע: "אני לא מוצא בנתוני הבדיקות שלנו שום דבר דבר שיש לחגוג אותו". ביום שני, טראמפ ערך מסיבת עיתונאים בבית הלבן והצהיר כי "אמריקה מובילה את העולם בבדיקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully