וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נטש מסיבת עיתונאים ותקף כתבת ממוצא אסייתי: "שאלי את סין"

נשיא ארה"ב זעם על עיתונאית שלחצה עליו בנושא התמודדותו עם מגיפת הקורונה, ורמז על מוצאה. "שאלת שאלה נבזית", הטיח בה ועזב את הפודיום בבית הלבן. הממשל מחייב את כל מי שנכנס לבית הלבן לחבוש מסיכה, אך טראמפ הוחרג מזה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נטש הלילה (שלישי) מסיבת עיתונאים אחרי שתקף עיתונאית ממוצא אסייתי שלחצה עליו: "אל תשאלי אותי, תשאלי את סין". היה זה התדרוך הראשון של טראמפ מאז 27 באפריל, והוא ערך אותו במדשאות הבית הלבן, כשלצדו ציוד לבדיקות לנגיף הקורונה ושלטים המכריזים: "אמריקה מובילה בבדיקות בעולם".

עם זאת, כשהכתבת וויג'יה ג'יאנג מרשת CBS שאלה את הנשיא מדוע הוא מדגיש שארצות הברית מובילה בתחום הבדיקות. "למה זה משנה? מדוע זו תחרות עולמית בשבילך אם בכל יום אמריקנים ממשיכים לאבד את חייהם ואנחנו עדיין רואים יותר ויותר מקרים בכל יום?", שאלה.

"טוב, הם מתים בכל מקום בעולם. אולי תשאלי את סין על זה. אל תשאלי אותי. שאלי את סין. כשתשאלי את סין, את אולי תקבלי תשובה מאוד חריגה", השיב הנשיא. הוא פנה לכתבת אחרת, איך נעצרה כשג'יאנג אמרה: "אדוני, מדוע אתה אומר את זה לי, ספציפית?".

טראמפ אמר כי "אני לא אומר את זה ספציפית לאף אחד. אני אומר את זה לכל אחד שישאל שאלה מרושעת כמו זו". הכתבת של CBS ענתה: "זו לא שאלה מרושעת".

כשכתבת CNN קייתלין קולינס ניסתה לשאול את השאלה שלה, טראמפ אמר כי הוא מחפש מישהו אחר. היא התנגדה, ואז הנשיא הסתובב ועזב את הפודיום.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן 11 במאי 2020. רויטרס
לא אהב את השאלה. טראמפ במסיבת העיתונאים, אתמול/רויטרס

יריביו של הנשיא מאשימים אותו בטון פטרוני כלפי עיתונאיות בכלל, ועיתונאיות לא לבנות בפרט. "הפסק לפלג את האומה שלנו", תקף חבר הקונגרס הדמוקרטי טד ליו את טראמפ, כשאמר שאמריקנים ממוצא אסייתי הם אמריקנים לכל דבר ועניין. ג'יאנג נולדה בסין, אך היא היגרה לארצות הברית בגיל שנתיים.

טראמפ אמר כי ארצות הברית תחצה השבוע את רף עשר מיליון הבדיקות, כמעט כפול מכל מדינה אחרת בעולם וגבוה יותר ממדינות מובילות אחרות גם באופן יחסי לגודל האוכלוסייה. עם זאת, מבקרי ההתנהלות שלו עם המגיפה טוענים כי קוריאה הדרומית, למשל, יישמה את הבדיקות הנרחבות בתחילת ההתפרצות, שיטחה את העקומה במהירות ולכן זקוקה לפחות בדיקות.

הנשיא הכריז כי הממשל שולח 11 מיליארד דולר למדינות, לטריטוריות ולשבטים כדי להאיץ את היקף הבדיקות. הוא המשיך לטעון כי כל מי שרוצה לעשות בדיקות קורונה יכול, אף שמומחים הטילו בכך ספק. טראמפ חזר על כוונתו לפתוח מחדש את הכלכלה האמריקנית, שספגה מכה קשה בשל השבתת העסקים, אך בכירים במערך הבריאות שלו מזהירים כי פתיחה מהירה מדי עלולה לגבות מחיר כבד.

כתבת רשת CBS וויג'יה ג'יאנג במהלך תדרוך של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 11 במאי 2020. רויטרס
היגרה מסין לארה"ב בגיל שנתיים. הכתבת ג'יאנג בבית הלבן/רויטרס

בשל החשש מהתפשטות הקורונה בממשל, הבית הלבן החליט שכל מי שיבוא בשעריו חייב לחבוש מסיכה או כיסוי פנים, אחרי שהדוברת של סגן הנשיא מייק פנס ועוזר אישי שלו אובחנו כחיוביים לנגיף בשבוע שעבר. טראמפ ופנס עוברים בדיקות בכל יום, אך טראמפ עצמו הוחרג מחובת לבישת המסיכה.

הנשיא אמר כי זה "מדהים" כמה אנשים נכנסים לבית הלבן ויוצאים ממנו בכל יום, אך הוסיף: "אני לא מרגיש שום סכנה".

במהלך התדרוך, המועמד הדמוקרטי הצפוי, ג'ו ביידן, תקף את טראמפ. "נראה שדונלד טראמפ וצוותו מבינים עד כמה הכרחי לעשות בדיקות עבור בריאותם. אז מדוע הם מתעקשים על כך שזה לא הכרחי עבור אזרחי ארצות הברית?", כתב בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully