וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי מערך הבריאות בבידוד: חשש מהתפשטות קורונה בתוך הבית הלבן

10.5.2020 / 11:02

שלושה מראשי מערך התגובה של ממשל טראמפ לווירוס יעבדו מרחוק בשבועיים הקרובים, אחרי שבא במגע עם חולים. אחרי שהדוברת של פנס, אשתו של יועץ בכיר של טראמפ, אובחנה כנשאית, גובר החשש שהנגיף יפגע במעגל הפנימי ביותר של הבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שלושה גורמים בכירים במערך התגובה של ארצות הברית למגיפת הקורונה נכנסו הלילה (ראשון) לבידוד, אחרי שבאו במגע עם כמה חולים בווירוס. כל השלושה אמורים להעיד בפני הסנאט ביום שלישי על הצעדים שנוקטות המדינות והממשל הפדרלי לפתיחת העסקים ובתי הספר אחרי צעדי הסגר.

אחד מהם הוא ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי למחלות מדבקות, ומהמכון נמסר כי הוא ברמת סיכון נמוכה בהתבסס על חשיפתו לווירוס. עוד נמסר כי פאוצ'י, בן 79, נבדק ויצא שלילי לווירוס.

בכיר נוסף אחר שיעבוד מרחוק בשבועיים הקרובים הוא מנהל המרכזים למניעה ולבקרה על מחלות (CDC), רוברט רדפילד, אחרי "חשיפה בסיכון נמוך" לאדם בבית הלבן שנדבק בווירוס. על פי הצהרת ה-CDC, רדפילד, בן 68, "מרגיש טוב" ולא נראה שום תסמינים. בהודעה נאמר כי אם הוא יידרש להגיע לבית הלבן, הוא יעשה זאת בהתאם לתקנות הבטיחות של המרכז, כמו מדידת חום ובדיקת תסמינים בכל יום, תוך חבישת מסיכה והקפדה על שמירת מרחק.

בנוסף אליהם, גם נציב מינהל המזון והתרופות (FDA), סטיבן האן, בן 60, ישהה בבידוד למשך שבועיים אחרי שבא במגע עם חולה. דובר ה-FDA אמר כי האן נבדק והתוצאות שבו שליליות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יחד עם ד"ר אנתוני פאוצ'י המנהל את כוח המשימה למאבק בקורונה, בבית הלבן בוושינגטון. ארצות הברית. 17 באפריל, 2020. רויטרס
פאוצ'י בתדרוך בבית הלבן לצד טראמפ/רויטרס

באתר פוליטיקו דווח כי האן בא במגע עם קייטי מילר, הדוברת של סגן הנשיא מייק פנס. מילר, אשתו של אחד מיועציו הבכירים ביותר של הנשיא, אובחנה כחולה ביום שישי, מה שהעלה את החשש מפני התפשטות הווירוס בקרב המעגל הפנימי ביותר של הבית הלבן. על פי הבית הלבן, טראמפ ופנס עוברים בדיקות תכופות. גם אחד מנהגיו של פנס אובחן כחולה.

הנגיף מסוכן במיוחד למבוגרים. לפי ה-CDC, שמונה מכל עשרה מקרי מוות בארצות הברית היו בני 65 ומעלה. בארצות הברית אובחנו כ-1.32 מיליון מקרים, עם 78 אלף מתים, הכי הרבה בעולם. בסך הכול, יותר מארבעה מיליון נדבקו וכ-277 אלף איש מתו ברחבי העולם מהווירוס שמקורו בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully