וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נגד טראמפ: "התגובה למשבר הקורונה - כאוטית"

נשיא ארה"ב לשעבר יצא בחריפות נגד התנהלות הנשיא הנוכחי, לפי גורם המעורה בשיחה שניהל עם חברי ממשלו שבה הפציר בהם להתאחד סביב ביידן. זאת אחרי שטראמפ האשים אותו בכשלים הקשורים למחסור באספקה. על סגירת התיק נגד פלין אמר: "שלטון החוק בסכנה".

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה תקף את הנשיא דונלד טראמפ על טיפולו ה"כאוטי" במגיפת הקורונה בשיחת ועידה עם חברי ממשלו לשעבר - כך אמר היום (שבת) גורם המעורה בשיחה שקיים הנשיא הדמוקרטי אתמול עם 3,000 חברי "אגודת בוגרי אובמה", ששירתו בממשלו. עד עתה נמנע אובמה ממתקפה נגד טראמפ, אף שהאחרון האשים אותו את הממשל שלו באחריות לכשלים הקשורים למחסור באספקה ההכרחית למאבק במגיפה.

בשיחה, שפורמה לראשונה על ידי אתר "יהאו", הפציר אובמה בתומכיו להתאחד סביב סגנו לשעבר ג'ו ביידן, שיתמודד מול טראמפ ב-3 בנובמבר. הוא אמר שהבחירות הקרובות הן כל כך חשובות, "משום שאנחנו לא הולכים להילחם רק באדם אחד או במפלגה, אלא במגמות לטווח ארוך, שבהן להיות אנוכי, שבטי ומפלג, ולראות באחר אויב הופכות להיות דחף חזק יותר בחייה של אמריקה".

נשיא ארה"ב ברק אובמה באירוע של הקרן שלו בקואלה לומפור, 13 בדצמבר 2019. AP
"הדחף להיות אנוכי ומפלג הופך חזק יותר באמריקה". אובמה, בדצמבר 2019/AP

הוא אמר שזאת אחת הסיבות ש"התגובה למשבר העולמי הייתה אנמית ולא אחידה". "זה היה הולך רע אפילו עם הממשלות הטובות ביותר. זה אסון כאוטי מוחלט כשהלך הרוח הזה - של 'מה לי עם זה' ו'לעזאזל עם כל השאר' - הוא הלך הרוח בממשל שלנו", הוסיף אובמה. לדבריו, "זאת הסיבה, דרך אגב, שאני הולך להשקיע כמה זמן שיידרש בעבודת קמפיין חזקה ככל שאוכל בשביל ג'ו ביידן".

אובמה גם התייחס להחלטת משרד המשפטים של ממשל טראמפ לבטל את האישומים נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, ואמר ש"ההבנה הבסיסית שלנו את שלטון החוק נמצאת בסכנה. כשאתה מתחיל לזוז בכיוונים האלו, זה יכול להאיץ במהירות כפי שראינו במקומות אחרים". פלין הודה שהוא שיקר ל-FBI בחקירת המעורבות הרוסית של התובע רוברט מולר, אך הממשל טוען שהוא הופלל.

טראמפ מאשים את אובמה באחריות לחקירה נגדו, ובשבוע שעבר שיתף בטוויטר ציוץ של תיאוריית קונספירציה שלפיה אובמה הוביל את החקירה. אובמה הדיח את פלין במהלך כהונתו בתור ראש סוכנות המודיעין ההגנתית, ושיחותיו של פלין עם שגריר רוסיה לפני כניסת טראמפ לתפקיד הייתה בשלהי כהונתו.

על פי הדיווח, אובמה אמר בשיחת הוועידה כי סגירת התיק של היועץ לביטחון לאומי לשעבר גרמה לו לחוש "תחושת דחיפות" ביחס לבחירות בנובמבר ועל כן הוא יפעל נמרצות לטובתו של ביידן, סגנו בשמונת שנות כהונתו.

בלשכתו של אובמה סירבו להגיב.

עוד בוואלה!

אובמה הביע תמיכה בסגנו לשעבר ביידן: "יש לו את כל התכונות לנשיאות"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש עם בכירי צבא בוושינגטון ב-9 במאי 2020. רויטרס
האשים את הממשל הקודם בכשלים באספקה. טראמפ, אתמול/רויטרס

דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני אמרה שתגובתו של טראמפ למשבר הקורונה הייתה "חסרת תקדים" והצילה את חייהם של אמריקנים. היא הזכירה את חקירת אוקראינה-גייט, שנפתחה על ידי חברי בית הנבחרים הדמוקרטים בשנה שעברה, והובילה לפתיחה בהליך הדחה נגד טראמפ. מוקדם יותר השנה, הסנאט בעל הרוב הרפובליקני זיכה את הנשיא.

"בעוד שדמוקרטים ניהלו ציד מכשפות נגד טראמפ, הנשיא השבית את הטיסות מסין. כשהדמוקרטים עודדו התאספויות המוניות, טראמפ פרס מאווררים וערכות בדיקה ברחבי המדינה", היא אמרה.

חצי שנה לבחירות לנשיאות, הסקרים הלאומיים מראים כי המרוץ צמוד בין טראמפ לביידן, כשהאחרון מוביל בכמה מדינות מתנדנדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully