וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אנשים ימשיכו למות מקורונה, אבל צריך לפתוח את המדינה

אחרי שיצא לראשונה מוושינגטון בתום סגר של כמה שבועות, אמר נשיא ארה"ב שצריך לחדש את הפעילות העסקית. "האם אנשים ימשיכו להיפגע? כן", אמר בעת סיור במפעל ליצור מסיכות באריזונה - אולם הוא סירב לחבוש אחת כזו

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (רביעי) כי יש צורך בביטול הסגר ברחבי המדינה, אף שהכיר בכך שאנשים ימשיכו למות מנגיף הקורונה. "אנחנו מחזירים בחזרה את המדינה שלנו", אמר טראמפ במהלך ביקור במפעל לייצור מסיכות באריזונה, אחת המדינות החשובות בבחירות הקרובות בנובמבר. הוא אישר כי כוח המשימה המיוחד שהקים הבית הלבן למאבק בקורונה יפורק בתוך כמה שבועות.

פירוק הצוות, שבראשו עומד סגן הנשיא מייק פנס, מגיע על אף אזהרות מומחי הבריאות שלפיהם הווירוס ימשיך להתפשט אם עסקים ישובו להיפתח, כשהקצב הנוכחי הוא 20 אלף נדבקים ואלף מתים ביום. על פי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, העוקבת אחרי התפשטות הנגיף, כ-1.2 מיליון נדבקים אובחנו בארצות הברית ויותר מ-70 אלף איש מתו מהווירוס - יותר מבכל מדינה אחרת בעולם.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במפעל בפניקס אריזונה, 6 במאי 2020. רויטרס
חושב על נובמבר. טראמפ בסיור במפעל, הלילה/רויטרס

טראמפ, שיצא מוושינגטון אחרי כמה שבועות, הודה לפנס ולצוות המשימה של הבית הלבן, אך אמר כי את מקומם תתפוס קבוצת מומחים אחרת. הוא הרכיב משקפי מגן, אך לא עטה מסיכה, וכשנשאל אם "המשימה הושלמה", השיב: "לא, בכלל לא. המשימה תושלם כשזה ייגמר". מבקריו מאשימים אותו בכך שהוא מקריב את בריאותם של אזרחי ארצות הברית לטובת התאוששות כלכלית לקראת נובמבר, אז יתמודד קרוב לוודאי נגד סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן.

צוות המשימה הוקם ב-29 בינואר, ופנס מונה לעמוד בראשו ארבעה שבועות לאחר מכן. הוא כולל יותר מ-20 מומחים, וחלקם היו מלווים את התדרוכים היומיים של טראמפ בבית הלבן, שנפסקו לאחרונה כמעט לגמרי אחרי שטען שהזרקת חומרי חיטוי יכולה להרוג את הנגיף. הוא זכה לגינויים רבים ובהמשך טען שדבריו הוצאו מהקשרם. טראמפ אמר כי ד"ר אנתוני פאוצ'י, שעומד בראש המרכז למחלות וסתר פעמים רבות את דבריו של הנשיא, ימשיך להיות חלק מהמאמץ של הממשל בבלימת הנגיף.

תומכי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחוץ למפעל שבו סייר, פיניקס, אריזונה, 5 במאי 2020. רויטרס
הנשיא מאשים את הדמוקרטים. תומכי טראמפ במהלך הסיור שלו/רויטרס

לדברי הנשיא, הדמוקרטים מקווים שמדיניותו תיכשל כדי שהם "יוכלו לנצח בבחירות". הוא הכיר במחיר חיי האדם שתגבה התכנית שלו, אך אמר לכתבים שהתלוו אליו לסיור במפעל בפיניקס: "אני לא אומר שהכול מושלם, וכן, האם אנשים מסוימים ייפגעו? כן. האם אנשים מסוימים ייפגעו קשה? כן. אבל אנחנו חייבים לפתוח שוב את המדינה ואנחנו צריכים לעשות זאת בקרוב".

עם זאת, המדינות הן אלו שיחליטו כיצד לחדש את פעילותן. כמה מושלים דמוקרטים שמדינותיהם נפגעו קשה מהנגיף נוקטים זהירות וקוראים ליותר בדיקות וביטחונות אחרים לפני הקלת הסגר. מדינות אחרות, שבשליטת הרפובליקנים בדרום ארצות הברית ובמערב התיכון, החלו כבר בהסרת מגבלות. אלו בהן - כולל טקסס, אייווה, מינסוטה, טנסי, קנזס, נברסקה ואינדיאנה - חוות עלייה במספר המקרים החדשים מדי יום.

פרט לניו יורק, מוקד המגיפה במדינה, קצב ההידבקות ממשיך לעלות במקומות אחרים בעולם. על פי תחזית מאוניברסיטת וושינגטון, מודל שאותו ציטטו שוב ושוב בבית הלבן, עד 4 באוגוסט ימותו 135 אלף אמריקנים מהנגיף - יותר מפי משניים מההערכה הקודמת ב-17 באפריל. טראמפ אמר ביום ראשון כי הצפי הוא שהמגיפה תגבה את חייהם של מאה אלף איש, אחרי שלפני כשבועיים אמר שהמספרים יסתכמו בפחות מ-60 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully