וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הביע תמיכה בסגנו לשעבר ביידן: "יש לו את כל התכונות לנשיאות"

14.4.2020 / 19:30

לקראת הבחירות פרסם נשיא ארצות הברית לשעבר סרטון שקורא להצביע לסגן הנשיא לשעבר, לאחר שיריבו בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית הסיר את מועמדותו והביע בו תמיכה. התמיכה של אובמה צפויה לסייע לביידן מול טראמפ, ולסייע לו גם בגיוס תרומות

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה הביע היום (שלישי) תמיכה במועמדות סגנו ג'ו ביידן, לנשיאות ארצות הברית. אובמה פרסם סרטון ברשת, שבו הוא קורא לציבור להצביע לביידן בבחירות המתוכננות לנובמבר 2020, זאת כחלק מהמאמץ לסייע למפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות.

"הבחירה בג'ו להיות סגן הנשיא הייתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלתי בחיים והוא הפך לחבר קרוב", אמר הנשיא לשעבר בסרטון. "אני מאמין שלג'ו יש את כל התכונות שאנחנו זקוקים להן בנשיא כרגע", הבהיר אובמה.

הגיבוי של אובמה לביידן מגיע יום לאחר שהיריב האחרון במרוץ המועמדות הדמוקרטי, הסנטור ברני סנדרס, הביע תמיכה ביריבו ביידן. "אני קורא לכל האמריקנים, לכל הדמוקרטים, לכל העצמאיים, להרבה מהרפובליקנים, להתאחד ולהצביע לך. אני אעשה זאת", אמר סנדרס בהצהרה שנשא בשידור חי בעמוד הפייסבוק של ביידן. סנדרס, המייצג את האגף השמאלי יותר במפלגה, מתח במהלך קמפיין הפריימריז הדמוקרטיים ביקורת קשה על ביידן המתון. עם זאת, הוא הסביר בשידור החי כי "זה הזמן להתאחד".

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן. רויטרס, רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן/רויטרס, רויטרס

שלוש שנים לאחר שעזבו את הבית הלבן, ברק אובמה ואשתו מישל נותרו דמויות אהובות ביותר במפלגה הדמוקרטית. הנשיא לשעבר נשאר נייטרלי עד כה, גם כשהתקוות הנשיאותיות של מפלגתו ניהלו מלחמה ביניהם במשך שנה על מורשתו, מדיניותו ומי יהיה המועמד הטוב ביותר כדי לנצח את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבחירות.

"זה יהיה מהלך משנה משחק עבור ביידן", אמר האסטרטג הדמוקרטי אנטחואן סירייט. "אובמה הוא גורם מאחד, והוא יכול לסייע לגשר על הפערים במפלגה אחרי תקופה אינטנסיבית". טרי מק'אוליף מושל וירג'יניה לשעבר ובכיר ותיק במפלגה אמר כי "מכיוון שהוא כל כך פופולרי והשוואה בין הנשיא טראמפ לברק אובמה כל כך ברורה, זה יהיה גורם מאחד ומניע בשביל המצביעים".

עוד בוואלה!

סנדרס תומך בביידן לנשיאות: "אנחנו זקוקים לך בבית הלבן"

לכתבה המלאה

הפופולריות של אובמה בקרב מצביעי המפלגה הדמוקרטית עשויה לחזק את ביידן, במיוחד בקרב קבוצות דמוגרפיות שיתקשו להצביע עבורו. סקר שפורסם ב-CNN עם עזיבתו של אובמה, הראה כי יותר מ-70% מהמצביעים מתחת לגיל 34 ראו אותו באור חיובי, כמו גם 90% ממי שמגדירים עצמם כליברלים.

תמיכתו של הנשיא לשעבר מעניקה לביידן גם גישה לרשת של תורמים ובעלי ברית אחרים, שחלקם היו בתחילה נגד מועמדותו של סגן הנשיא לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully