וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס תומך בביידן לנשיאות: "אנחנו זקוקים לך בבית הלבן"

הסנאטור הסוציאליסטי קרא לאזרחי ארה"ב לבחור בסגן הנשיא לשעבר ויריבו עד לא מכבר, על מנת להבטיח שטראמפ יהיה נשיא של כהונה אחת. "אעשה הכול כדי שזה יקרה", הבטיח. ביידן הודה לו: "אני צריך אותך לא רק כדי לנצח, אלא כדי למשול"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס הכריז הערב (שני) על תמיכתו במועמדות של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית. זאת אחרי שפרש מהמרוץ בשבוע שעבר, בשל הפער הגדול בינו לבין ביידן ועל רקע עצירתו המעשית של הקמפיין בשל מגיפת הקורונה.

סנדרס אמר כי "עלינו להבטיח" שדונלד טראמפ לא ימשיך לכהונה שנייה. בשידור רשת משותף עם ביידן, לאור הגבלות התנועה שהוטלו ברחבי המדינה לבלימת הווירוס, אמר הסנאטור היהודי מוורמונט שהוא "מבקש מכל האמריקנים" לתמוך במועמדות של ביידן, כמוהו.

"אנחנו זקוקים לך בבית הלבן. אעשה כל שאני יכול כדי לראות את זה קורה, ג'ו", אמר סנדרס, שחלק עמדותיו הכלכליות והחברתיות, שנחשבו עד לא מכבר רדיקליות, עשו את דרכן למיינסטרים הדמוקרטי. "אני מבקש מכל דמוקרט, מכל עצמאי, מרפובליקנים רבים, להתאחד בקמפיין הזה כדי לתמוך במועמדות שלך, שאותה אני מאמץ".

הסנאטור הוסיף כי השניים הסכימו להקים צוותים משותפים לצורך גיבוש המדיניות של ביידן, שטרם קיבל רשמית את המועמדות של המפלגה, אך זה נותר צעד סמלי בעיקר לאור היותו המועמד היחיד שנותר במרוץ. "אני מצפה לעבוד יחד איתך כדי להביא כמה אנשים נהדרים לצוותים הללו", אמר סנדרס.

ביידן הודה לו. "אני חושב שהתמיכה שלך היא משמעותית. היא משמעותית עבורי. אני חושב שאנשים יופתעו לראות שאנחנו חלוקים סביב נושאים מסוימים, אבל למעשה אנחנו קרובים מאוד ביחס לאחרים", אמר סגן הנשיא לשעבר, שמשתייך לאגף המתון במפלגה. "אני צריך אותך לא רק כדי לנצח בקמפיין, אלא גם כדי למשול".

ג'ו ביידן וברני סנדרס בעימות בוושינגטון - 15 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
משלבים כוחות. סנדרס וביידן בעימות בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

התמיכה של סנדרס בביידן נועדה לאחד את המפלגה החצויה בין האגף המתון לבין האגף הליברלי פרוגרסיבי. הוא הזכיר את התפרצות הנגיף כסיבה לכך שיש להתאחד מאחורי ביידן, בזמן שיועציו של האחרון כבר החלו לפנות לקבוצות מהשמאל כדי לגייס את תמיכתן לקראת 3 בנובמבר. ביידן כבר החזיק ביתרון כמעט בלתי-מחיק של צירים על פניו של סנדרס, שפופולרי בעיקר בקרב מצביעים צעירים. לא היה ברור כמה מהר יתגייס הסנאטור לטובת המאמץ המשותף, אך זה קרה במהירות, בניגוד חד לבחירות ב-2016. אז, סנדרס המתין רק לפתיחת הוועידה הדמוקרטית כדי לתמוך במועמדת דאז הילרי קלינטון.

ביידן, שנאלץ לנהל את קמפיין הבחירות שלו ברשת, מביתו בדלוואר, בשל התפשטות הקורונה, אמר כי הוא וסנדרס, שניהם בשנות ה-70 לחייהם, אמנם לא הסכימו על שורת נושאים, "אך היינו חברים" לאורך המרוץ. התמיכה של סנדרס תעניק לסגן הנשיא פרץ של אנרגיה ותשומת לב, שלהן הוא זקוק במיוחד.

ביידן אמר כי הוא וסנדרס יפתחו שש קבוצות חשיבה על סוגיות הכוללות את הכלכלה, החינוך, המשפט, ההגירה ושינויי האקלים, ואלו יעבדו על פיתוח פתרונות לבעיות שעמן מתמודדת ארצות הברית.

בקמפיין של טראמפ אמרו כי התמיכה של הסנאטור הסוציאליסטי בסגן הנשיא לשעבר מראה שהאחרון זז שמאלה מדי. הטיעון של מתנגדי סנדרס במפלגה הדמוקרטית היה שהוא ירחיק מצביעים מתונים בנובמבר, שלהם זקוקה המפלגה כדי להחליף את טראמפ.

ביידן לא צפוי לאמץ את המדיניות הכלכלית והחברתית של סנדרס בשלמותה, כמו ביטוח בריאות חינם לכולם, אך בימים האחרונים הוא הביע תמיכה בהרחבת הגישה לביטוח הרפואי, בביטול חלק מהחובות של הסטודנטים ובלימודים חינם בקולג'ים עבור משפחות המרוויחות 125 אלף דולר בשנה ומטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully