וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה אמור להיות הערב הגדול של ביידן. הקורונה גנבה לו את ההצגה

המועמדים הדמוקרטיים לרוב זוכים לחגוג את ניצחונם בנאומים מלהיבים מול המוני תומכים, אך סגן הנשיא לשעבר נאלץ להשיק את הקרב מול טראמפ ממרתף ביתו. כשהמגיפה איננה מתחשבת באילוצי קמפיין, ביידן מתקשה להידחק ללב סדר היום, אך הוא עשוי לנצל את התפשטות הנגיף לטובתו

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ברק אובמה חגג את ניצחונו ה"היסטורי", כלשונו, בפריימריז הדמוקרטיים בדרך לבית הלבן, מול עשרות אלפי תומכים נלהבים. הילרי קלינטון סימנה "אבן בדרך" בתולדות המפלגה, כאישה הראשונה שנבחרה כמועמדת לנשיאות ארצות הברית מטעם אחת משתי המפלגות הגדולות, כשהיא מתקבלת לקול אלפי תשואות. אולם בניגוד אליהם, ג'ו ביידן לא זכה לחגוג את ההישג שלו באותו האופן.

כמו רוב האמריקנים, הוא נתון למדיניות ההסתגרות בבתים לאור התפשטות נגיף הקורונה. בעקבות זאת, הוא נאלץ לציין את הפיכתו למועמד בפועל של המפלגה הדמוקרטית לשנת 2020 בהצהרה לעיתונות ששודרה ממרתף ביתו.

קודמיו עשו זאת אחרת. כשהיה באותו המעמד, אובמה השתמש במיטב הכישורים הרטוריים שלו בנאום מרוגש ביוני 2008, כמי שהפך לימים לנשיא השחור הראשון בהיסטוריה של ארצות הברית. הוא אמר לאולם המלא באנשים במינסוטה שרגע זה מסמל את "סופו של מסע היסטורי אחד ותחילתו של מסע אחר". יועצו לשעבר דן פייפר נזכר לאחרונה בפודקאסט ב"חגיגה הענקית", שהשיקה את תחילתו של קמפיין מנצח וחסר תקדים.

ג'ו ביידן נושא דברים בעניין הקורונה בווילמינגטון, ארצות הברית, 9 אפריל 2020. רויטרס
קודמיו עשו זאת אחרת. ביידן במהלך נאום בעניין הקורונה/רויטרס

ביידן לא קיבל את רגע הניצחון שלו באור הזרקורים הלאומי. הפריימריז ב-15 מדינות נדחה, ולא התקיימה כל עצרת ניצחון להשקת הקרב בינו לבין הנשיא דונלד טראמפ. מתברר שהמגיפה מעוררת החששות לא מתאימה את עצמה לאילוצי הקמפיין.

ביידן, סגן הנשיא לשעבר בן ה-77, הבטיח את ניצחונו בפריימריז מהר יותר מאובמה ומקלינטון, כשהיריב היחיד שנותר מולו - ברני סנדרס - הודיע על פרישתו מהמרוץ ביום רביעי. ביידן חלק מילים חמות לסנאטור הסוציאליסט, כשמדפי הספרים שבביתו משמשים לו כתפאורה בשידור החי שהעביר באינטרנט, לפני שהתייחס לדאגותיהם של המצביעים מהתפשטות הנגיף.

מאז, הוא עבר לטוויטר כדי לדבר על המשבר, כשהוא קורא לאמריקנים לסייע לו לנצח את טראמפ בבחירות שיתקיימו ב-3 בנובמבר, והטיח שאלות ישירות בנשיא לקראת התדריך היומי של בנושא הקורונה. עם זאת, הוא התקשה לפרוץ למרכז סדר היום התקשורתי.

עוד בוואלה!

סנדרס פרש מהמרוץ הדמוקרטי, ביידן צפוי להיות המועמד נגד טראמפ

לכתבה המלאה
טראמפ בבית הלבן לפני מסיבת עיתונאים בעניין הקורונה, 10 אפריל 2020. רויטרס
הופעותיו בתקשורת מניבות יתרון. טראמפ בבית הלבן בתדרוך בנושא קורונה/רויטרס

"זו בהחלט תקופה מאוד לא שגרתית, שבה הקמפיינים הפוליטיים מתנהלים במצב שקט", אמר דיוויד לובין, פרופסור האוניברסיטה האמריקנית ומומחה לממשל לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אתה לא מתמודד רק מול הנשיא בבחירות, אלא גם מול המשבר העולמי של קוביד-19", ששולט בכותרות בארצות הברית, הוא הוסיף. בכך, הוא מסביר, "קמפיין ביידן זוכה לתשומת לב פחותה".

לטענת פרופסור לובין, צוות הקמפיין של ביידן מחשב כיצד יהיה על קמפיין סגן הנשיא להתמודד עם המצב, בו התקהלויות ופגישות נאסרו ומפגשים בין בני אדם נעשים תחת שמירת מרחק. בינתיים, ביידן מצפה לקבל את תמיכתו של אובמה, שנשאר פופולרי מאוד בקרב הדמוקרטים ושהצהרותיו הפוליטיות הנדירות בפני הציבור נושאות משקל פוליטי משמעותי.

בינתיים, ביידן מתראיין מביתו, בעיקר בנושא המגיפה העולמית והשפעותיה על ארצות הברית. בתחילת החודש הוא אמר כי ראיונותיו הגיעו ל-20 עד 30 מיליון צופים.

משאל עם על טראמפ במקום בחירות

טראמפ מצידו, נמצא ביתרון בעוד הוא עומד בלב המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, תוך קיום מסיבות עיתונאים ותדריכים תקשורתיים יום-יומיים המשודרים בכל גופי החדשות בארצות הברית. ואולם, חשיפה ציבורית בלתי פוסקת עשויה להביא עמה גם תגובת נגד שפוגעת במועמד.

רק השבוע, עיתון הוול סטריט ג'ורל, שאינו נמנה עם שורת כלי התקשורת המבקרים ולועגים לנשיא באופן תדיר, תקף את טראמפ כשכינה את הופעותיו התקשורתיות "תדרוכים מבוזבזים" ו"הופעות משעממות".

עם זאת, המשבר שהביא הווירוס מאפשר לסגן הנשיא לשעבר, פוליטיקאי וותיק שידע לא מעט משברים ובהם מות בנו הבכור, להדגיש את נקודות החוזק שלו שכוללות, לדבריו של לובין, "יכולות פוליטיות וידע נרחב על שיטת העבודה של הממשל, אך גם אמפתיה".

ביידן נהנה מהובלה קלה על טראמפ בסקרים, ואולי חוסר חשיפה יהיה לטובתו כעת, טען מיילס קולמן, חוקר ופרשן פוליטי מאוניברסיטת וירג'יניה. לדבריו, "לביידן יתרון כיוון ששמו מוכר בכל העולם, ונראה שהדמוקרטים היו עושים טוב אם היו הופכים את הבחירות הללו למשאל עם על טראמפ, ולא בחירה בין שני מועמדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully