וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהדוברת שלו נדבקה בקורונה, סגן נשיא ארה"ב נכנס לבידוד

11.5.2020 / 2:51

פנס החליט על הצעד אף כי הבדיקות שנערכו לו לא הצביעו על הידבקות בנגיף. הדוברת קייטי מילר, הנשואה לאחד מיועציו הבכירים ביותר של הנשיא טראמפ, אובחנה כחולה ביום שישי, מה שהעלה את החשש מפני התפשטות הווירוס בבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נכנס היום (שני) לבידוד לאחר שהדוברת שלו קייטי מילר נדבקה בקורונה - כך דווח ברשת בלומברג. פנס עד כה נמצא שוב ושוב בריא בבדיקות שנעשו לו, לרבות ביום ראשון. הבית הלבן טרם הגיב על הפרסום.

מילר, אשתו של אחד מיועציו הבכירים ביותר של הנשיא, אובחנה כחולה ביום שישי, מה שהעלה את החשש מפני התפשטות הווירוס בקרב המעגל הפנימי ביותר של הבית הלבן. טראמפ טען ביום שישי האחרון כי לא בא במגע עם הדוברת, גם אחד מנהגיו של פנס אובחן כחולה.

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, מציג את התוכנית להתמודדות עם נגיף הקורונה. רויטרס
נמצא בריא בבדיקות. פנס מציג את התכנית להתמודדות עם הנגיף/רויטרס

בכירים נוספים בארצות הברית נכנסו לבידוד יזום. גורמים רשמיים מסרו לרויטרס כי מפקד הצי האמריקני מייקל גילדיי נחשף לבן משפחה שנדבק בנגיף, ויישאר בבידוד למשך שבוע - אף שנבצא בריא בבדיקות שנערכו לו. בנוסף, קיים חשד שמפקד המשמר הלאומי נדבק אף הוא בנגיף, לאחר ששתי בדיקות שעבר העלו תוצאות סותרות.

טראמפ ופנס עמדו שניהם בפני ביקורת ציבורית על כך שהם נמנעו מחבישת מסיכות פנים, חרף המלצות הרופאים. טראמפ עצמו אמר כי אינו מתכוון לעטות מסיכה ולא נצפה עם אחת כזו, אך טען בפני כתבים כי כי הוא ניסה לעשות זאת במהלך ביקור במפעל למסיכות באירוזנה.

עוד בוואלה!

בכירי מערך הבריאות בבידוד: חשש מהתפשטות קורונה בתוך הבית הלבן

לכתבה המלאה

אתמול דווח כי שלושה גורמים בכירים במערך התגובה של ארצות הברית למגיפת הקורונה נכנסו לבידוד, אחרי שבאו במגע עם כמה חולים בווירוס. כל השלושה אמורים להעיד בפני הסנאט ביום שלישי על הצעדים שנוקטות המדינות והממשל הפדרלי לפתיחת העסקים ובתי הספר אחרי צעדי הסגר.

קייטי מילר, דוברת סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, קורונה, 10 מרץ 20. רויטרס
הדוברת של פנס שנדבקה בקורונה, קייטי מילר/רויטרס

אחד מהם הוא ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי למחלות מדבקות, ומהמכון נמסר כי הוא ברמת סיכון נמוכה בהתבסס על חשיפתו לווירוס. עוד נמסר כי פאוצ'י, בן 79, נבדק ויצא שלילי לווירוס.

בכיר נוסף אחר שיעבוד מרחוק בשבועיים הקרובים הוא מנהל המרכזים למניעה ולבקרה על מחלות (CDC), רוברט רדפילד, אחרי "חשיפה בסיכון נמוך" לאדם בבית הלבן שנדבק בווירוס. על פי הצהרת ה-CDC, רדפילד, בן 68, "מרגיש טוב" ולא נראה שום תסמינים. בהודעה נאמר כי אם הוא יידרש להגיע לבית הלבן, הוא יעשה זאת בהתאם לתקנות הבטיחות של המרכז, כמו מדידת חום ובדיקת תסמינים בכל יום, תוך חבישת מסיכה והקפדה על שמירת מרחק.

ד"ר אנתוני פאוצ'י מאזין לנשיא דונלד טראמפ בתדרוך על נגיף הקורונה, 6 באפריל 2020. רויטרס
גם הוא נכנס לבידוד. ד"ר אנתוני פאוצ'י/רויטרס

בנוסף אליהם, גם נציב מינהל המזון והתרופות (FDA), סטיבן האן, בן 60, ישהה בבידוד למשך שבועיים אחרי שבא במגע עם חולה. דובר ה-FDA אמר כי האן נבדק והתוצאות שבו שליליות. באתר פוליטיקו דווח כי האן בא אף הוא במגע עם קייטי מילר, הדוברת של פנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully