וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נוטל תרופה נגד מלריה למקרה שאדבק בקורונה

19.5.2020 / 1:08

נשיא ארה"ב סיפר לכתבים כי הוא נוטל הידרוקסיכלורוקווין ואבץ במשך יותר משבוע וחצי, כדי לצמצם את התסמינים - אם יידבק בנגיף. התרופה לא הוכחה כיעילה נגד הווירוס, והמטופלים עלולים לחוש בתופעות לוואי חמורות. "התחלתי כי שמעתי הרבה סיפורים טובים, מה יש להפסיד?"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שני) כי הוא נוטל תרופה נגד מלריה כדי לצמצם את תסמיני הקורונה, למקרה שיידבק בנגיף. זאת, למרות שהתרופה לא הוכחה כיעילה נגד קוביד-19. טראמפ אמר לכתבים כי הוא נוטל את התרופה, הידרוקסיכלורוקווין, ומנה יומית של אבץ "כבר כשבוע וחצי".

במשך שבועות ניסה טראמפ לקדם את התרופה כמרפה פוטנציאלי נגד הנגיף, בניגוד לעצתם של המומחים הרפואים הבכירים בממשל. התרופה עלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות בקרב מטופלים, ולא נמצאה כפתרון למאבק בקורונה.

טראמפ אמר כי הרופא שלו לא המליץ לו על התרופה, אבל הוא ביקש מרשם מרופא הבית הלבן. "התחלתי לקחת אותה כי אני חושב שזה טוב", הסביר. "שמעתי הרבה סיפורים טובים. מה יש להפסיד?".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים, 18 במאי 2020. AP
נוטל את התרופה כבר שבוע וחצי. טראמפ, אתמול/AP

מנהל המזון והתרופות האמריקני הזהיר בחודש שעבר כי אין להשתמש בתרופה מחוץ לבתי החולים או לטובת מחקר, בעקבות תופעות לוואי קטלניות. הגופים הרגולטוריים הוציאו את האזהרה אחרי שקיבלו דיווחים ממרכזים לפיקוח על רעלים ומגורמים נוספים על בעיות בקצב הלב, שלעיתים גרמו למוות.

הנשיא דחה את הדיווחים על תופעות לוואי. לדבריו, "כל מה שאני יכול להגיד לכם הוא שעד כה נראה שאני בסדר".

לפחות שני עובדים בבית הלבן אובחנו חיוביים לקורונה במהלך החודש, ובכך גברו החששות על הצעדים שננקטו על ידי הממשל כדי להגן על הנשיא והוחלט לשלוח את סגן הנשיא מייק פנס ובכירים נוספים לבידוד עצמי. מאז הנחה הבית הלבן את כל אנשי הצוות באגף המערבי לעטות כיסוי פנים והחל בבדיקות קורונה יומיות של הנשיא, סגנו ומי שבא עמם במגע.

עוד בוואלה!

אובמה ממשיך במתקפה נגד טראמפ: "בממשל לא יודעים מה הם עושים"

לכתבה המלאה

מחקרים מצאו: התרופה של טראמפ לא יעילה

טראמפ פעל שוב ושוב לקידום השימוש בתרופה, אך אף מחקר לא מצא כי היא בטוחה או יעילה למניעה או לטיפול בקוביד-19. שני מחקרי תצפית גדולים שנערכו בניו יורק, שכללו כל אחד כ-1,400 נבדקים, לא מצאו שום תועלת מטיפול בהידרוקסיכלורוקווין. שני מחקרים חדשים שפורסמו ביום חמישי האחרון בכתב העת הרפואי BMJ הגיעו למסקנה דומה.

מחקר נוסף, שבוצע על ידי חוקרים צרפתים, נתן ל-84 חולים מאושפזים את התרופה ול-97 נוספים את הטיפול הרגיל. על פי הממצאים, בין שתי הקבוצות לא היו הבדלים בשיעורי התמותה, בצורך בטיפול נמרץ או בהחמרת המצב הרפואי.

בסין נערך מחקר נוקשה עוד יותר: 150 מבוגרים שאושפזו במצב קל עד בינוני חולקו באופן רנדומלי לקבוצות - האחת טופלה בהידרוקסיכלורוקווין והשנייה בטיפול הרגיל. החוקרים גילו כי התרופה לא הראתה שום שינוי בשיעורי ההחלמה או במשך הזמן הדרוש להקלה בתסמינים, אך היא גרמה ליותר תופעות לוואי.

בחודש אפריל, המכונים הלאומיים לבריאות של ארצות הברית השיקו מחקר שבדק ב-500 חולי קורונה שאושפזו בבתי החולים את הטיפול בהידרוקסיכלורוקווין לעומת תרופת דמה. בשבוע שעבר הודיעה הסוכנות על מחקר נוסף שייבחן האם הידרוקסיכלורוקווין בשילוב אזיתרומיצין יכול למנוע אשפוז או תמותה בקרב חולים במצב קל עד בינוני. כ-2,000 מבוגרים הסובלים מתסמינים דוגמת חום, שיעול או קוצר נשימה יקבלו את שתי התרופות או תרופת דמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully