וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ממשיך במתקפה נגד טראמפ: "בממשל לא יודעים מה הם עושים"

בזמן שהנשיא הנוכחי מאשים את קודמו בקנוניה נגד יועצו לשעבר מייקל פלין, הנשיא הקודם המשיך לתקוף את תפקודו במגיפת הקורונה. הוא ציין כי היא חושפת את חוסר השוויון ההיסטורי של השחורים בארה"ב, לאור הפגיעה חסרת הפרופורציות בהם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה תקף אתמול (שבת) את הטיפול של ממשל טראמפ במגיפת הקורונה. אף שבאופן מסורתי נשיאי עבר נמנעים מלתקוף נשיאים מכהנים, זו הפעם השנייה החודש שהנשיא הדמוקרטי תוקף את יורשו הרפובליקני בתפקיד, שמצדו מקדם תיאורית קונספירציה ולפיה אובמה אחראי להפללת יועצו לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין.

"הבה נהיה כנים, המחלה הזו חושפת את חוסר השוויון והנטל הנוסף שעמם מתמודדות באופן היסטורי הקהילות השחורות במדינה הזו", אמר אובמה בנאום ששודר ברשת בפני בוגרי אוניברסיטאות ומכללות שחורות. "אנחנו רואים זאת בפגיעה חסר הפרופורציות של הקוביד-19 בקהילות שלנו".

בהמשך, הוא תקף את תגובת הממשל הפדרלי למגיפה, שגבתה את חייהם של לפחות 88 אלף איש בארצות הברית, הכי הרבה בעולם, וגרמה למשבר כלכלי חמור. "יותר מהכול, המגיפה הזו הסירה לחלוטין את המסיכות וחשפה שרבים מאלו שנושאים באחריות לא יודעים מה הם עושים. רבים מהם אפילו לא מעמידים פנים שהם אחראים", אמר אובמה.

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה בנאום שנשא ברשת, 16 במאי 2020. רויטרס
"אם מישהו יכול לשנות את העולם, זה אתם". נאומו של אובמה, אתמול/רויטרס

הנשיא השחור הראשון בהיסטוריה של ארצות הברית הזכיר גם מקרים מתוקשרים של אזרחים שחורים שנהרגו בידי המשטרה. "אלו לא זמנים נורמליים, עליכם למצוא את הדרך שלכם בעולם שנמצא באמצע מגיפה הרסנית ומיתון נוראי", אמר אובמה. הוא הוסיף כי חוסר הצדק שעמו מתמודדים השחורים בארצות הברית אינו דבר חדש, והזכיר את הירי בצעיר שחור שנהרג על ידי אב ובן לבנים בזמן שרץ במדינת ג'ורג'יה, במקרה שמסעיר את המדינה.

הוא פנה לבוגרים, שנאלצו להאזין לנאומו ברשת בשל מגבלות הקורונה, ואמר להם ש"זה תלוי בכם אם העולם ישתפר". לפני אובמה נאמו והופיעו שורת מוסיקאים, שחקנים ובדרנים שהזכירו את התקופה שבה השחורים הופרדו והופלו בחיים האקדמיים בארצות הברית.

בשבוע שעבר אמר אובמה כי התנהלות של ממשל טראמפ במגיפת הקורונה היא "כאוטית בצורה קטסטרופלית" ומתח ביקורת על ההחלטה של משרד המשפטים לבטל את האישומים נגד פלין, שלדבריו עלולה לסכן את "שלטון החוק בארצות הברית". בתגובה, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל אמר שעל אובמה "לסתום את הפה". השבוע קידמו תומכי טראמפ, כולל הוא עצמו, את ההאשטג "אובמה-גייט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully