וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות צפוי להתיר התכנסויות של 50 איש במקומות סגורים

21.5.2020 / 18:08

בעקבות המשך הירידה בתחלואה, אדלשטיין הנחה את משרדו לאפשר את הרחבת ההתקהלויות, בכפוף לשמירת מרחק של שני מטרים ועטיית מסיכות. "אנחנו במצב של 'עת לפתוח', אבל אסור להיכנס לשאננות", הדגיש השר הנכנס

עריכה: אביחי ברוך

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (חמישי) את מנכ"ל משרדו משה בר סימן-טוב להתיר התקהלות של עד 50 איש גם במבנים סגורים. זאת, בהמשך להקלות האחרונות במשק בעקבות הירידה בתחלואה בקורונה. בנוסף לכך, עם חתימת הצו, תתאפשר ישיבה במקומות עבודה ללא מסיכה עם מחיצה של 1.2 מטרים בין עובד לעובד, לעומת 1.5 מטרים כפי שהותר עד כה.

"אנחנו במצב של 'עת לפתוח', אבל אסור להיכנס לשאננות", הבהיר השר בדיון הערכת מצב בנושא הקורונה בהשתתפות בכירי המשרד. "אני שב ומדגיש - המשך פתיחת המשק בהתאם למתווה משרד הבריאות תלוי בעיקר בהקפדה שלנו על כללי משרד הבריאות. בלי שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל, נגיף הקורונה עלול להתעצם והמשק עלול להיסגר בשנית".

הערכת מצב של משרד הבריאות בנושא הקלות נוספות ברקע האטת התפשטות הקורונה 21 במאי 2020. -, מערכת וואלה!
שר הבריאות, סגנו ובכירי המשרד בהערכת מצב הקורונה, היום/מערכת וואלה!, -

על פי ההנחיות הקיימות, חל איסור על התקהלות של יותר משני אנשים במקום סגור, למעט אנשים המתגוררים באותו בית, ויותר מ-50 איש במקום פתוח. בכל יציאה למרחב הציבורי חלה חובה לשמור מרחק של שני מטרים לפחות בין אנשים ויש להקפיד על כללי ההיגיינה. בעקבות מזג האוויר השרבי בוטלה חובת עטיית מסיכה במרחב הציבורי, אך ההנחיה תפוג מחר עם הירידה בטמפרטורות.

פתיחת חופי הרחצה אחרי עוצר הקורונה, תל אביב, 20 במאי 2020. ראובן קסטרו
פתיחת חופי הרחצה בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

אתמול אושרה הרחצה בחופי הים וכן חידוש התפילות בבתי הכנסת והפעלת מוזיאונים. על פי אישור הממשלה, שהייה בחוף הים תתאפשר בהתאם לכללי ה"תו הסגול" הכוללים ריחוק פיזי בין המתרחצים. תפילה תתאפשר במבנה תחת מגבלות הכוללות עד 50 איש, הקפדה על מרחק של שני מטרים, עטיית מסיכות ומינוי "נאמן קורונה" לבית התפילה.

בנוסף לכך, החל מיום רביעי הבא צפויים להיפתח מחדש המסעדות, הברים והמועדונים, בריכות השחייה והמלונות. כמו כן, תתחדש פעילות החוגים, תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי. ב-14 ביוני צפויים לשוב לשגרה גם האולמות וגני האירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully