וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות צוות בגנים בתל אביב ובראשון לציון נדבקו בקורונה, עשרות נכנסו לבידוד

21.5.2020 / 12:45

עובדת בגן בתל אביב נשלחה לבדיקת קורונה עם חום גבוה ונמצאה חיובית. 50 ילדים ואנשי צוות נדרשו להכינס לבידוד. במקביל, גם סייעת מראשון לציון התגלתה כנשאית, ו-20 מילדי הגן נדרשו אף הם להישאר בביתם. העירייה יזמה בדיקות לילדי הגן

צילום: יותם רונן

(בווידיאו: התפשטות הקורונה בבית הספר ברחובות, בשבוע שעבר)

בכמה גני ילדים באזור המרכז התעורר היום (חמישי) חשש להידבקות בקורונה, בעקבות מקרים חדשים של חשיפה לנגיף במוסדות החינוך. הבוקר, אשת צוות בגן פרטי שברחוב ניסנבוים בתל אביב התגלתה כנשאית של הנגיף. העובדת הגישה הצהרת בריאות תקינה, אך נמצאה עם חום של 37.3, ונשלחה לביצוע בדיקה שבה היא נמצאה חיובית. בעקבות זאת, 50 ילדים ואנשי צוות מהגן נדרשו להיכנס לבידוד.

במקרה נוסף, סייעת בגן ילדים בראשון לציון התגלתה כנשאית של הנגיף. בעקבות זאת, 20 ילדים ואנשי צוות נוספים נכנסו לבידוד. עיריית ראשון לציון עדכנה את הורי הילדים ויזמה בדיקות קורונה, שלטענתה יבוצעו בגן הילדים בתוך שעתיים. "הטיפול כולו מתבצע בתיאום עם משרד הבריאות ובהתאם לכל הנהלים", מסרה העירייה, שהוסיפה כי היא פעלה מיד עם קבלת ההודעה "לביצוע בדיקות מהירות לכל ילדי הגן ולצוות העובדים. בעירייה מדגישים כי הילדים מרגישים בטוב ונמצאים בהשגחת הצוות עד לאחר ביצוע הבדיקות".

שירותי בריאות הציבור בראשות פרופ' סיגל סדצקי, סגנה ד"ר אודי קלינר והמפקחת הארצית האחות ליאורה ולינסקי קיימו דיון פנימי על מצב התחלואה בעקבות החזרה ללימודים. חקירה אפדימיולוגית של אירוע תחלואה בבית ספר ברחובות העלתה כי עד כה אובחנו 8 מקרים הקשורים לאירוע. תחלואה בקורונה אובחנה בקרב שלוש מורות, שני תלמידים, שני בני משפחה של תלמידים, ובתה התינוקת של אחת המורות. בשירותי בריאות הציבור ציינו כי עם פתיחת בתי הספר באופן מלא, משרד הבריאות עוקב אחר מצב התחלואה בקרב התלמידים וצוות המורים.

גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
גן ילדים ברמת גן/אלעד מלכה

בתוך כך, בחטיבה הצעירה של בית הספר עירוני ד' בתל אביב הוציא מנהל החטיבה הודעה כי בתה של אחת מעובדות הגן בעיר לומדת בבית הספר, ובמידה ותמצא חיובית תכנס לבידוד. המורה בהודעה קרא לכל ההורים ליידע את המחנכת עד סוף היום האם אח או אחות של התלמידים למדו בגן כדי למנוע התפרצות בחטיבה.

לאחרונה אירעו כמה מקרים נוספים של הידבקות בקורונה במערכת החינוך, אחרי התחדשות הלימודים כחלק מהחזרה החלקית לשגרה. בעקבות האירוע בבית הספר ברחובות הלימודים בבית הספר הופסקו, ובסך הכול 90 ילדים נכנסו לבידוד בעיר.

גם סייעת בגן לחינוך מיוחד בבני ברק אובחנה כחולה בקורונה. כמו כן, במעון של משרד העבודה והרווחה בתל אביב נדבק פעוט בן שנתיים, ובעקבות זאת 17 ילדים נכנסו לבידוד ביום שני השבוע. גם סייעת בגן עירוני בתל אביב נדבקה, ובעקבות זאת שבעה ילדים נכנסו לבידוד למשך שישה ימים.

חמישה בני משפחה נוספים בעיר חלו בנגיף, בהם רב הקהילה בשכונת נווה עופר. אלנחן זבולון, חבר מועצת העיר, קרא בשבוע שעבר לתושבים להימנע מיציאה מהבתים ואמר כי "לא היו לו תסמינים כמו חום, ובמקרה שמע הוא ששינויים בתחושת הטעם מהווים גם הם תסמין. בחמישי בלילה התברר כי הוא ואשתו חולים בנגיף".

(עדכון ראשון: 11:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully