וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה נדבקים בשבוע: מורה נוספת מביה"ס ברחובות חלתה בקורונה

20.5.2020 / 23:26

המורה בבית הספר נבון אובחנה כלוקה בווירוס יממה לאחר ששני תלמידים נדבקו בנגיף מאשת חינוך אחרת, והלימודים הופסקו בניסיון למנוע הדבקות נוספות. אחיו הקטן של אחד התלמידים נדבק גם כן. ראש העיר: על משרד הבריאות לערוך בדיקות לכלל התלמידים והמשפחות

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מורה מבית ספר נבון ברחובות אובחנה היום (רביעי) כחולה בנגיף הקורונה, במקרה הרביעי של הידבקות באותו מוסד לימודי. מקרה הידבקותה של המורה מגיע יממה לאחר שנודע כי שני תלמידים נדבקו מאשת חינוך אחרת בבית הספר נבון, בו לא מתקיימים לימודים בשל האירועים.

שתי כיתות בבית הספר נכנסו לבידוד עד 27 במאי בשל האירועים. רחמים מלול, ראש העיר רחובות, קרא למשרד הבריאות לערוך בדיקות לכלל תלמידי בית הספר ומשפחות הילדים שבבידוד. "חשוב מאוד לפתור עקרונית את סוגיית סכנת ההידבקות בבתי הספר. רק בדיקות סקר מדגמיות בכלל מוסדות החינוך בישראל ימנעו מקרים נוספים של הדבקות", אמר.

שעות לאחר אבחונה של המורה כחולה, נודע כי אחיה של אחת תלמידות בבית ספר נבון שנמצאה חיובית, ילד בגיל הרך - נדבק בקורונה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, 18 ילדים שביקרו בגן הפרטי בו הילד לומד מאז נפתח מחדש, וכן שלושה אנשי צוות נכנסים לבידוד.

בית הספר נבון ברחובות, שנסגר בעקבות הידבקות מורה בקורונה. 15 במאי 2020. יותם רונן, אתר רשמי
בית הספר נבון ברחובות, שנסגר בעקבות הדבקות/אתר רשמי, יותם רונן

בעקבות ריבוי המקרים, ולבקשת העירייה, משרד החינוך החליט כי ביום ראשון ייערכו בדיקות חוזרות לכל המורים בבית הספר נבון, ולכל הילדים שנכנסו לבידוד. כמו כן, תיערכנה בדיקות לכל בני המשפחות של הילדים בבידוד. בנוסף, המשרד החליט כי ייערך ניטור פעיל של כל ההיעדרויות במוסדות החינוך בשכונה.

זוהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אמר: "ההתעקשות לביצוע הבדיקות הייתה במקום. נמשיך ללוות מקרוב את תושבי השכונה, ההורים והנהלת בית הספר".

הנדבקים החדשים נמצאים בין 24 החולים שאובחנו ביומיים האחרונים בארץ. לפי משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עומד על 2,812, מהם 40 מונשמים. שלושה בני אדם מתו ב-48 השעות האחרונות כתוצאה מהנגיף, ומספר המתים הכללי עלה ל-279.

בתוך כך, סייעת בגן לחינוך מיוחד בבני ברק אובחנה כחולה. העירייה הודיעה כי הגן ייסגר וכי יינקטו כל אמצעי הזהירות הנדרשים למניעת הידבקות.

אתמול אמר ראש העיר כי "זהו רק בית ספר אחד מיני רבים בישראל, אך ברור שמסיכות ואלכוג'ל לא מנעו את התחלואה במקרה זה. אנו דורשים כי משרד החינוך ומשרד הבריאות ייקחו אחריות על הפעלה אחראית ובטוחה של מערכת החינוך בישראל, על ידי קביעת נוהל של ביצוע בדיקות סקר מדגמיות מפעם לפעם לאנשי צוות ולתלמידים כאחד, על מנת למנוע התפרצות".


(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully