וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 7 אולצה להישאר בתחתונים בביה"ס, שר החינוך הורה לתחקר את האירוע

20.5.2020 / 16:20

האירוע החריג התרחש בפתח תקווה, אז מורתה של התלמידה סברה ששרוולי השמלה שלבשה קצרים מדי, והורתה לה להסירה - כך שנשארה בחולצה ותחתונים בלבד. השר גלנט: "הקפדה על נורמות ערכיות יהיו נר לרגלי המערכת". עיריית פ"ת: "שיקול דעת מוטעה, אך הדבר נעשה בתום לב"

שר החינוך גלנט הורה על קיום בדיקה ותחקיר במקרה בפ"ת בו ילדה אולצה להוריד את השמלה ולהישאר עם תחתונים במהלך יום הלימודים. פייסבוק, אתר רשמי
הילדה שאולצה ללבוש חולצה ותחתונים בבית הספר. מתוך הפוסט שפורסם ברשתות החברתיות/אתר רשמי, פייסבוק

ילדה בת שבע, הלומדת בבית ספר יסודי בפתח תקווה, התבקשה על ידי מורתה להוריד את השמלה שלבשה, ולהישאר בחולצה ותחתונים בלבד במהלך יום הלימודים. האירוע החריג התרחש לפני יומיים, אז הגיעה הילדה למוסד הלימודים בשמלה בצבע אחיד עליה הודפס סמל בית הספר. המורה סברה כי שרוולי השמלה קצרים מדי וכי הלבוש אינו עומד בתקנון בית הספר - ואילצה את הילדה להסירה.

האירוע עורר סערה ברשתות החברתיות, לאחר שקרובת משפחתה של הילדה העלתה פוסט בנושא. הדי הפרשה הגיעו עד למשרד החינוך, והשר הנכנס יואב גלנט הורה על בדיקה וקיום תחקיר. "המקרה הובא לידיעת שר החינוך, ומסקנות התחקיר יוצגו בפני מנכ"ל המשרד לשם מניעת מקרים דומים בעתיד", אמרו במשרד החינוך. השר גלנט הוסיף כי "הקפדה על נורמות ערכיות ועל ביטחונם של התלמידים יהיו נר לרגלי מערכת החינוך".

יואב גלנט במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"הקפדה על נורמות ערכיות תהיה נר לרגלי המערכת". גלנט/ראובן קסטרו

במכתב ששלחה אמה של הילדה לראש העיר רמי גרינברג, אגף החינוך בפתח תקווה ומנהלת בית הספר, היא דרשה את השעיית המורה מתפקידה. "קיבלתי טלפון ממזכירות בית הספר והתבקשתי להביא בדחיפות בגדי החלפה מאחר שהשמלה ללא שרוולים, וזה לא עומד בתקנון", כתבה האם. "מסרתי למזכירה שאני נמצאת בלימודים ואין לי אפשרות להגיע בזמן הקרוב. ציינתי כי לילדה יש בתיק עליונית שיכולה לפתור את בעיית השרוולים, אך המורה טענה שגם זה לא תקין מאחר והעליונית ללא סמל בית הספר. המורה אמרה שתיתן לה חולצה שיש ברשותם".

"לא עלה בדעתי שכוונת המורה הייתה להוריד לה את השמלה לגמרי במקום להלביש אותה מעל השמלה", הוסיפה האם. "כתוצאה מכך, הילדה נשארה עם חולצה בלבד ומכנסון קצר שדומה ללבנים. בחזרתה לכיתה חלק מהילדים צחקו על הילדה ועל המראה החיצוני שלה וגם פגעו בה מילולית. מזעזע אותי מאוד שהמורה אפילו לא התערבה, לא העירה לילדים ונתנה לה להסתובב בלבוש משפיל לאורך יום לימודם שלם".

"לדברי בתי, המורה אף הוציאה את חברותיה לכיתה לחצר ואסרה עליהן להישאר ולתמוך בה כשהיא בוכה. חשוב לצין שלבתי יש קושי בשפה העברית ולא תמיד יכולה לבטא את עצמה ולהתגונן, המסקנה שאני מגיעה אליה היא שלפי תקנות בית הספר, אסור להיות עם חולצה ללא שרוול - אך להשפיל תלמידה אכן עומד בו. אין לתאר במילים את מצב הנפשי הפגוע של שמסרבת ללכת לבית הספר מבושה ופחד שהילדים ימשיכו לצחוק עליה. אני דושת להשעות את המורה מתפקידה ואת התערבותכם דחופה".

"שיקול דעת מוטעה, אך הדבר נעשה בתום לב"

בעקבות המקרה ראש העיר הורה לצוותי מינהל החינוך בעירייה לערוך תחקיר בנושא. העירייה מסרה כי מהתחקיר עולה כי "המורה פעלה מתוך שיקול דעת מוטעה אך במקביל לא מן הנמנע כי הדבר נעשה בתום לב. כאמור, התלמידה התבקשה על ידי המורה לעמוד בקוד הלבוש הקיים בבית הספר. בעקבות כך נוצר קשר עם האם אשר אמרה כי אין ביכולתה להגיע לבית הספר כדי להביא את חולצת התלבושת ונתנה את הסכמתה שבית הספר יספק את החולצה. זאת תוך שהיא מציינת כי מתחת לשמלה קיים 'שורטס' (המילה בה השתמשה האם). בהמשך לכך התלמידה הופנתה לשירותים כדי להחליף את השימלה בחולצת בית הספר כאשר ידוע למורה כי מתחת לשמלה יש מכנס קצר".

עוד מסרה העירייה כי "חשוב לציין כי בין השלב בו התלמידה החליפה את השמלה לבין סיום יום הלימודים חלפה שעה וחצי בלבד אשר במהלכה התלמידה הייתה ישובה בכיתה. יודגש כי עיריית פתח תקוה אינה מתעלמת מחומרת המקרה, גם אם הוא נוצר בתום לב. ובמסגרת זו, הרשות תפעל לחדד את הנושא בפני צוותי ההוראה בפתח תקווה כדי שמקרה חריג מעין זה לא יישנה. לצד התחקיר שהרשות עשתה נבהיר כי הנושא מצוי לפתחו של משרד החינוך אשר לו הסמכות הניהולית על מנהלת בית הספר והמורה. בהקשר זה נציין כי גם משרד החינוך עורך במקביל תחקיר בנושא".

(עדכון ראשון: 12:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully