וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של נדבקים בקורונה ביממה בעולם: "יש לנו עוד דרך ארוכה"

בשבוע האחרון נרשמו 106 אלף מקרי הידבקות בקורונה ביממה אחת, בעוד מספר הנדבקים הכולל בעולם עלה ליותר מחמישה מיליון. בארגון הבריאות העולמי אמרו כי מדובר בנקודת ציון בהתפשטות המגיפה, והביעו דאגה במיוחד מההתמודדות במדינות העניות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ארגון הבריאות העולמי הודיע הלילה (חמישי) כי בשבוע האחרון נרשם מספר שיא יומי חדש של מקרי הידבקות בנגיף הקורונה, בעוד מספר הנדבקים הכולל בעולם עלה ליותר מחמישה מיליון. יו"ר הארגון, טדרוס אדנום גברהיסוס, דיווח כי ביום שלישי נודע לארגון על יותר מ-106 אלף מקרים - הכי הרבה נדבקים ביום אחד מאז התפרצות הנגיף.

השיא החדש, שעליו הודיע מרכז השליטה במחלות נגיפיות של הארגון בז'נבה, מגיע לאחר שמדינות ברחבי העולם הגדילו באופן דרמטי את מספר הבדיקות. כמו כן, ארגון הבריאות העולמי הצליח גם להתמודד עם האולטימטום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. טראמפ הבהיר כי אם לא יבוצעו רפורמות בארגון בתוך 30 יום, ארצות הברית - התורמת הגדולה ביותר שלו - תקפיא את המימון ואף תשקול פרישה מוחלטת ממנו.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברהיסוס במסיבת עיתונאים בז'נבה. 17 במרץ 2020. רויטרס
"זו עלולה להיות אבן דרך טראגית". יו"ר ארגון הבריאות העולמי, גברהיסוס/רויטרס

המגיפה התפרצה לראשונה בחודש דצמבר האחרון בסין, ומאז, יותר מ-325 אלף איש איבדו את חייהם לפני נתוני סוכנות הידיעות הצרפתית. "יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור", אמר יו"ר ארגון הבריאות במסיבת עיתונאים וירטואלית, כשהסוכנות שהוא עומד בראשה מזהירה מפני עלייה במספרים הנדבקים בנגיף במדינות עניות.

מנהל החירום של הארגון, מייקל ראיין, אמר כי חציית חמשת מיליון המקרים מהווה "אבן דרך טראגית". טדרוס הסכים עמו, והוסיף כי "אנו מודאגים מאוד מכמות הגידול של המקרים במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית".

עוד בוואלה

נגמרה הקורונה, חזרנו לים. מצאנו שם גם את האישה שבורחת מביטוח לאומי

לכתבה המלאה
משלוח של ציוד רפואי ומסיכות פנים, כחלק מהמאבק בקורונה. גרמניה, 27 באפריל 2020. AP
משלוח של ציוד רפואי מסין בגרמניה כחלק מהמאבק בנגיף/AP

בתוך כך, הכינוס השנתי של ארגון הבריאות העולמי הסכים לערוך בדיקה עצמאית של תגובתו להתפרצות הנגיף, לאור הביקורת הגוברת מצד ארצות הברית על התמודדותה עם המגיפה. טראמפ איים להקפיא את המימון במכתב לטדרוס שפרסם ביום שלישי, ובו דרש ממנו להתחייב ל"שיפורים מהותיים וגדולים" בתוך 30 יום.

הארגון הסכים כי קיים צורך ב"הערכה חסרת פניות, עצמאית ומקיפה" של פעילות ארגון הבריאות העולמי בתאריכי הזמן הנוגעים למגיפת הקורונה. כשנשאל מתי הבדיקה צפויה לצאת לפועל, אמר טדרוס כי "זה יקרה כשכל התנאים שאנו זקוקים להם יתקיימו בפועל".

צוות בדיקות קורונה בבייג'ינג שבסין. 21 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
"יש לנו עוד דרך ארוכה". צוות בדיקות קורונה בבייג'ינג/רויטרס, רויטרס

טראמפ הצהיר השבוע במפתיע כי הוא נוטל הידרוקסיכלורוקווין, תרופה נגד מלריה שלדברי מומחי הממשל שלו אינה מתאימה לטיפול בנגיף הקורונה. משרד הבריאות של ברזיל המליץ השבוע אף הוא להשתמש בתרופה לטיפול, אפילו במקרים קלים של קורונה - טיפולים שהנשיא ז'איר בולסונארו דחף אף שאין הוכחות חותכות ליעילותם.

מייקל ריאן מארגון הבריאות העולמי הדגיש כי "לא הידרוקסיכלורוקווין ולא כלורוקווין נמצאו עד כה כיעילים לטיפול בקורונה, או במניעת המחלה". שתי התרופות נבדקו במחקרים הקליניים שערכו בארגון הבריאות העולמי למציאת טיפולים יעילים למחלה. כשלושת אלפים חולים משתתפים בניסויים ב-320 בתי חולים שנמצאים ב-17 מדינות. "היינו ממליצים כי התרופות הללו ישמרו לשימוש במסגרת ניסויים כאלה בלבד בשלב הזה", אמר ראיין.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully