וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקורונה, מאות יהודים ממשיכים לעלות לישראל

גיא אלסטר

20.5.2020 / 11:35

עד סוף השבוע תושלם הבאתם של כ-760 יהודים מרחבי העולם, רובם ממדינות ברית המועצות לשעבר ואתיופיה"זה המקום שאליו אני שייכת", סיפרה ויקטוריה, שהגיע עם בעלה מקייב. "כמות גוברת של יהודים בעולם רוצים לעלות", אמר נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית, שסייע בהבאתם

עולים ממדינות חבר העמים שהגיעו לנתב"ג, 19 במאי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
מועברים לבידוד למשך שבועיים. זוג שהגיע לנתב"ג, אתמול/אתר רשמי, אתר רשמי

על אף שהשמיים של ישראל היו סגורים בחודשים האחרונים בשל התפשטות הקורונה, כמה טיסות שכן הצליחו לנחות בנתב"ג הביאו עמן מאות עולים חדשים. עד סוף השבוע צפויים להגיע 160 יהודים ממדינות שונות, בהן מדינות חבר העמים ואתיופיה, שיצטרפו ליותר מ-600 עולים שהגיעו לישראל מאז פברואר, בזמן שהנגיף החל להתפשט ברחבי העולם, כולל בישראל.

לאור המצב, העולים מחויבים להישאר בבידוד למשך שבועיים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות שנועדו למנוע את האפשרות של יבוא הנגיף ממדינות אחרות לישראל, שהצלחה לבלום כמעט לחלוטין את התפשטותו, מה שהוביל להסרת מרבית המגבלות.

אחת ממאות העולים שהגיעו לישראל בחודשים האחרונים היא ויקטוריה, שהגיעה עם בעלה ולדיסלב מקייב באמצע אפריל ונשלחו לבידוד במלונית. הם נשואים זה שנה, והיא נמצאת בשלב מאוד מתקדם בהיריון. לדבריה, היה חשוב לה מאוד שהתינוק ייוולד כאן. היא ביקרה כאן לראשונה במסגרת "תגלית", התאהבה בישראל, חזרה לאוקראינה, נרשמה לתכנית אולפן של הסוכנות היהודית. אחרי שנישאה לוולדיסלב, היא שכנעה אותו לקיים את ירח דבש שלהם בישראל ואחרי שבועיים כאן, הם החליטו על רילוקיישן.

"לא פחדנו מהקורונה. למרות העובדה שהמעבר בין ערים ומדינות נעצר, המשכנו להתכונן למעבר המיוחל לישראל. התמיכה של כל הגופים שארגנו את העלייה עזרה לנו מאוד", סיפרה. "עכשיו, כשהגענו בבטחה לארץ, ההורים שלנו יכולים להפסיק לדאוג. גדלתי בתחושה שאני לא נמצאת במקום שאליו אני שייכת. כשגדלתי גיליתי את השורשים היהודיים שלי, שאישרו את אותה תחושה שהייתה לי. כשביקרתי בישראל, הרגשתי עמוק בלב שמצאתי את התשובה לשאלה שלי - זה המקום שאני רוצה להיות בו, זה המקום אליו אני שייכת. הרגשתי שלמה".

בעלה, ולדיסלב, סיפר כי "אנחנו נחיה ונעבוד פה כדי לתת חיים הגונים לילדינו. אנחנו כל כך שמחים להיות פה, ואנחנו רוצים להודות לכל מי שעזר לנו. לעלות לישראל היה החלום שלנו. הם מספרים".

עולים ממדינות חבר העמים שהגיעו לנתב"ג, 19 במאי 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
מאז פברואר, יותר מ-600 עולים הגיעו לישראל/אתר רשמי, אתר רשמי

ד"ר יורגן בולר, נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים שמסייעת בהבאת העולים לישראל, אמר כי למרות הקורונה, "בתקופה זו יש כמות גוברת של יהודים מכל רחבי העולם שרוצים לעלות לארץ בהקדם האפשרי".

השגרירות פועלת יחד עם הסוכנות היהודית ועמותת קרן היסוד, ועד תחילת יוני צפויים להגיע לישראל 150 עולים נוספים ממדינות ברית המועצות לשעבר. לדבריה, עד היום היא סייעה לעלייתם של יותר מ-150 אלף יהודים מרחבי העולם.

"זכינו להיות חלק מרכזי בגל העלייה הנוכחי והייחודי הזה, בזמן שמגפה עולמית הביאה למצב של עוצר עולמי היא איננה מצליחה למנוע את עלייתם של יהודים הביתה, לישראל", אמר בולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully