וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב עת מדעי קובע: האיום הגדול על ברזיל בזמן הקורונה - בולסונארו

10.5.2020 / 18:09

מאמר מערכת של The Lancet מפנה אצבע מאשימה כלפי מדיניות הנשיא מול התפרצות הנגיף, שהביאה לשיא של תמותה במדינה. הצפיפות בפבאלות ופיטורי שר הבריאות עלולים לדרדר את המצב עוד יותר, כשבינתיים בולסונארו מתנער מאחריות: "מה אתם רוצים שאעשה?"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

האיום הגדול ביותר על יכולתה של ברזיל להתמודד בהצלחה עם התפשטות נגיף הקורונה, ולטפל במשבר הבריאות הציבורית במדינה, הוא נשיא המדינה ז'איר בולסונארו - כך האשים כתב העת הרפואי הבריטי, The Lancet. במאמר מערכת של העיתון, שפורסם אתמול (שבת), נטען כי הזלזול שלו בצעדי מניעה ובסגר יוצרים בלבול ברחבי ברזיל, שרשמה בסוף השבוע שיא יומי של תמותה מקורונה.

ברזיל הופכת בהדרגה לאחד ממוקדי ההתפרצות העולמיים הגדולים של הנגיף. מספר המתים כבר הגיע ל-10,627 עם קרוב ל-156 אלף מקרים מאומתים, בהתפרצות הקטלנית ביותר בתולדות המדינה. עם זאת, הנשיא ממשיך לזלזל במצב ולהתייחס בביטול לחומרה הנשקפת מהנגיף.

עובדי בית הלוויות נושאים ארון עם גופתו של חולה קורונה שמת מהנגיף בריו דה ז'יינרו ב-7 במאי 2020. רויטרס
שיאי התמותה נשברים. ארון קבורתו של חולה קורונה שמת מהנגיף בריו, בשבוע שעבר/רויטרס

על פי כתב העת, בולסונארו מתמודד לאחרונה עם משבר פוליטי שנוצר בעקבות פיטורי שר הבריאות הפופולרי לואיז הנריקה מנדטה והתפטרותו של שר המשפטים סרחיו מורו. "האתגר הוא בעיקר פוליטי, והוא דורש מעורבות מתמשכת של החברה הברזילאית כולה. ברזיל חייבת להתאחד כדי לענות באופן ברור לשאלת הנשיא שלה 'אז מה?'. הוא צריך לחשב מסלול מחדש באופן דרסטי, או להיות הבא בתור ללכת", נכתב במאמר.

בתגובה לשאלת כתב העת בשבוע שעבר, לגבי מספר מקרי המוות מהנגיף, השיב בולסונארו: "אז מה? אני מצטער, אבל מה אתם רוצים שאעשה?". בלשכת העיתונות של הנשיא הברזילאי סירבו להגיב על מאמר המערכת. אתמול רכב בולסונארו על אופנוע ים והצטרף לברבקיו על המים, אחרי שביטל אירוע דומה בארמון הנשיאות שלו בשל זעם ציבורי.

עוד בוואלה!

בולסונארו המשתעל הצטרף להפגנה נגד סגר הקורונה: "מאמינים בברזיל"

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו מנופף בפגישה במשרד ההגנה בברזיליה ב-8 במאי 2020. רויטרס
"אז מה? מה אתם רוצים שאעשה?". בולסונארו בבירה ברזיליה, לפני יומיים/רויטרס

דוח שפרסם האימפריאל קולג' שבלונדון, מוסד לימודים אקדמי נחשב למדעים, טכנולוגיה ורפואה, הראה כי "המגיפה עדיין לא בשליטה והיא תוסיף לצמוח" בברזיל, בניגוד גמור לחלקים מאירופה ומאסיה. שם, הוטלו סגרים שהוכחו כמוצלחים. "בעוד שהמגיפה בברזיל עדיין מתהווה ברמה הלאומית, הממצאים שלנו מעלים כי צעדים נוספים נדרשים כדי להגביל את ההתפשטות ולמנוע הצפה של מערכת הבריאות", נכתב בדוח.

מאמר המערכת ב-The Lancet מנה אתגרים שבפניהם ניצבת ברזיל, בהם הסכנה של הדבקות בקרב האוכלוסיות הילידיות או בשכונות העוני הצפופות במדינה. כ-13 מיליון איש חיים בפבאלות, עיירות העוני של ברזיל. באותן שכונות, כמעט בלתי אפשרי לפעול על פי המלצות השמירה על ההיגיינה והריחוק החברתי.

אמה של חולה שמתה מנגיף הקורונה בריו דה-ז'ניירו שבברזיל ב-8 במאי 2020. רויטרס
אמה של חולת קורונה שמתה ליד ארון קבורתה, בריו דה-ז'יינרו, לפני יומיים/רויטרס

אוכלוסיית הילידים במדינה הייתה תחת "איום חמור", גם לפני התפרצות הווירוס. זאת לאור התעלמות הממשלה מהכרייה הלא חוקית במדינה, שזכתה לעיתים גם לעידוד מצד השלטון, והעמקת פעילות כריתת העצים אל תוך יערות הגשם באמזונס. לפי המאמר, "הכורים והחוטבים האלה יוצרים סכנה שהווירוס ימחק אוכלוסיות שלמות".

רוב 27 הממשלות של מדינות המחוז בברזיל לוקחות את האיום שמציב הווירוס ברצינות רבה יותר מבולסונארו. כך למשל ממשלת סאו פאולו, המדינה המאוכלסת ביותר בברזיל, האריכה אתמול את הוראות הסגר, שתוכננו לפוג ב-11 במאי, עד ל-31 במאי.

(עדכון ראשון: 7:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully