וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגיפה הגיעה לאמזונס: הקורונה מאיימת על הישרדות השבטים המבודדים

מקרה מוות שלישי מהנגיף נרשם בשבטים המנותקים בברזיל, ומומחים מזהירים מההשלכות ההרסניות שעלולות להיות למגיפה על מאות אלפי הילידים. בעוד מספר המתים ברחבי המדינה ממשיך לטפס, תושבי הכפרים נחשבים פגיעים יותר למחלות משאר האוכלוסייה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נער משבט ביער האמזונס בברזיל מת מנגיף הקורונה - כך אמרו היום (שישי) גורמים בריאותיים, ועתה גובר החשש שהמגיפה תתפשט בקרב שבט היאנומאמי, הגדול ביותר בצפון המדינה. אלבניי קיריקסן, בן 15, מת במהלך הלילה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים המרכזי בבואה וישטה, בירת מדינת רוראימה. ההודעה נמסרה משירותי הבריאות הילידיים דסיי עם עותק למשרד בריאות המקומי.

אנתרופולוגים ומומחי בריות הזהירו כי לנגיף הקורונה עלולות להיות השלכות הרסניות על 850 אלף אנשי השבטים הילידיים בברזיל, הנחשבים פגיעים למחלות חיצוניות ומנהלים את שגרת חייהם ללא כללי הריחוק החברתי בכפרים שלהם.

מבטעל על קהילת השבט הילידי יאנומאמי בוונצואלה ב-11 באפריל 2020. רויטרס
השבט הילידי יאנומאמי ביערות האמזונס ממבט על, בוונצואלה/רויטרס

יותר מ-26 אלף אנשי שבט היאנומאמי חיים בגבול ברזיל עם ונצואלה בשמורה בגודל פורטוגל. במשך שנים, אלפי כורי זהב לא חוקיים פלשו לאדמותיהם והביאו עמם חצבת ומחלות קטלניות אחרות. קיריקסן היה מהכפר רהבה שעל גדת נהר אורריקוראה, המוביל למכרות הזהב, ולפי הודעת שירותי הבריאות הוא שהה בבית חולים במשך שבוע.

תושבי הכפר הסובלים מתסמיני הנגיף הועברו לבידוד וערכות בדיקה נשלחו לשמורת הילידים. הנער מהיאנומאמי הוא היליד השלישי שמת מהמגיפה המתפשטת כעת בברזיל. שני המקרים הקודמים היו של ילידים שחיו באזורים עירוניים, הכוללים אישה בת 87 מפארה וגבר ממנאוס.

שר הבריאות של ברזיל, לואיס הנריקה מנדטה, דיווח על מקרה ראשון של הידבקות בקורונה בקרב שבט יאנומאמי ביום רביעי, ואמר כי הממשלה מתכננת לבנות בית חולים שדה עבור השבטים החשופים להידבקות. "אנחנו מודאגים מאוד לגבי הקהילות הילידיות", הוא אמר.

עוד בוואלה!

"בולסונארו החוצה": מיליונים הפגינו במרפסות בברזיל בשל התפשטות הקורונה

לכתבה המלאה
ילדה ילידית משבט יאנומאמי ליד נהר אורירקוראה בברזיל ב-16 באפריל 2016. רויטרס
הילידים פגיעים יותר למחלות. ילדה משבט היאנומאמי ב-2016/רויטרס

ארבעה חברי שבט קוקאמה באזור הצפוני יותר של יערות האמזונס, קרוב לקולומביה ולפרו, נפגעו מהנגיף אחרי שרופא שעבד איתם נמצא חיובי בבדיקת קורונה. ברזיל מתמודדת עם עלייה במקרי ההידבקות בווירוס, עם 17,857 חולים שעליהם דווח ביום חמישי האחרון, ומספר מתים שהכפיל את עצמו בחמישה ימים ל-941.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully